TEXA RCCS2 - nowa wersja zestawu do kalibracji kamer i radarów w systemach ADAS

texa rccs2 © TEXA

Udostępnij:

RCCS 2 to kompleksowe i profesjonalne rozwiązanie, idealne do przeprowadzania wszystkich operacji związanych z kalibracją kamer i radarów. 

Zbudowane jest z solidnego wspornika głównego z elektryczną regulacją wysokości z możliwością precyzyjnego ustawienia równoległości położenia względem pojazdu za pomocą praktycznego pokrętła znajdującego się z tyłu urządzenia. Belka poprzeczna wyposażona jest w dwa dalmierze, przesuwny odbłyśnik wyposażony w centralny laser do ustawiania względem radaru czołowego.

Ponad ramą urządzenia znajduje się kolejny wskaźnik laserowy, pomocny w ustaleniu środka pojazdu, poprzez wycelowanie wiązki lasera w przednie logo pojazdu.

To technologicznie zaawansowane rozwiązanie umożliwia pozycjonowanie RCCS z łatwością, dokładnością oraz z zachowaniem procedur bezpieczeństwa i zaleceń poszczególnych producentów pojazdów. Ponadto, RCCS 2 można w łatwy sposób przemieszczać w warsztacie dzięki obrotowym kółkom, w które jest wyposażony.

RCCS 2 jest dostępny w trzech wersjach z uchwytami na obręcze kół; z uchwytami na opony; z zestawem do kontroli ustawienia zawieszenia, czujnikami CCD i uchwytami na obręcze kół.



RCCS2 wykorzystuje wysoce wydajny tryb ustawiania optycznego, który umożliwia szybkie i precyzyjne wykonanie wszystkich czynności związanych z kalibracją radarów i kamer. W celu ustawienia pojazdu wykorzystuje się dwa laserowe dalmierze, których wiązki kierowane są na dwie tabliczki pomiarowe.

© TEXA

Wersja RCCS2 wyposażona w uchwyty na obręcz koła może zostać rozbudowana przez dodanie elektronicznych czujników CCD, pozwalających na kontrolę ustawienia zawieszenia i cyfrowe pozycjonowanie zestawu RCCS2. Przed przystąpieniem do kalibracji, należy sprawdzić geometrię zawieszenia pojazdu. Pominięcie tego etapu może wiązać się z ryzykiem w zakresie bezpieczeństwa oraz niezadowolenia klienta. Czynność tą można zlecić warsztatowi zewnętrznemu posiadającemu urządzenie do kontroli zawieszenia, jednakże wiąże się to z utrudnieniem pracy i zmniejszeniem zysku z wykonywanej usługi. Z tego względu, chcąc zaoferować swoim klientom pełną i profesjonalną usługę można skorzystać z zestawu RCCS 2 z uchwytami na obręcz koła podlegającego rozbudowie przez dodanie czujników CCD, umożlwiających sprawdzanie ustawienia zawieszenia oraz cyfrowe pozycjonowanie zestawu kalibracyjnego.

Warsztaty specjalistyczne, wybierając RCCS 2 wraz z zestawem do cyfrowej kontroli zawieszenia mogą zaoferować swoim klientom szybką i profesjonalną obsługę. To rozwiązanie istotnie upraszcza ustawienie pojazdu względem wielofunkcyjnego zestawu do kalibracji i równocześnie pozwala sprawdzić poprawność ustawienia zawieszenia.

Zestaw wykorzystuje cztery elektroniczne sensory CCD wyposażone w czujniki na podczerwień, które instalowane są zarówno na konstrukcji RCCS 2 oraz na kołach przy pomocy czteropunktowych uchwytów z mocowaniem na ich obręczy. Lekkość czujników i brak przewodów połączeniowych pomiędzy przednimi a tylnymi sensorami zapewniają wygodę użytkowania oraz precyzję pomiaru kątów zawieszenia pojazdu.


TOP w kategorii




Wysoką dokładność tego systemu zapewnia także zastosowanie oprogramowania TOE AND THRUST ANGLE CHECK, które pozwala na wykonanie, w kilku prostych krokach, dwóch rodzajów czynności: szybkiej kontroli ustawienia RCCS2 względem geometrycznej osi jazdy pojazdu i powierzchni warsztatu, a także weryfikację zbieżności kół. Te procedury są kluczowe dla przygotowania samochodu do kolejnego etapu kalibracji kamer i/lub radarów.

Narzędzia TEXA umożliwiają precyzyjne przywrócenie poprawnego działania systemów ADAS, zgodnie ze specyfikacjami wymaganymi przez producentów, wykonując kalibracje statyczne oraz dynamiczne zapewniając przy tym bardzo szerokie pokrycie CAR i TRUCK, o co najmniej 30% wyższe w stosunku do rozwiązań dostępnych na rynku.

Oprogramowanie IDC5 prowadzi mechanika krok po kroku przez wszystkie etapy, dzięki obecności dedykowanych kart pomocy specjalnie opracowanych dla poszczególnych pojazdów. Ponadto, aby poznać wszystkie sekrety systemów ADAS, dział TEXAEDU opracował dwa dedykowane szkolenia specjalistyczne: D9C i D9T.

Źródło: TEXA

Udostępnij:

Drukuj





aE



Chcesz otrzymać nasze czasopismo?
Zamów prenumeratę
Zobacz również