To będzie ważny rok dla Elit Polska

Elit Polska
31.1.2018

Pod koniec 2017 r. nastąpiła formalna zmiana nazwy z AD Polska na Elit Polska. Najbliższe miesiące wypełnione będą dalszym procesem konsolidacji, przy jednoczesnym rozszerzaniu oferty o nowe marki i referencje produktów.

Zmiany w strukturze właścicielskiej spółki AD Polska były jednym z najważniejszych wydarzeń minionego roku w branży motoryzacyjnej. Zakup firmy przez LKQ Corporation - globalnego lidera w dystrybucji części motoryzacyjnych, materiałów eksploatacyjnych i wyposażenia warsztatów - zmieni dotychczasową strukturę rynku. Obecna działalność prowadzona jest już w ramach grupy Rhiag pod szyldem sieci Elit. Docelowo powstanie jedna sieć dystrybucji dla Centralnej i Wschodniej Europy.

- W ostatnich latach spółka AD Polska odnotowywała systematyczny wzrost sprzedaży. Jednocześnie zwiększaliśmy dostępność oferty poprzez otwieranie kolejnych filii oraz powiększaliśmy sieć niezależnych warsztatów AD Serwis i Auto Primo - mówi Piotr Stopczyk, prezes Elit Polska. - Z pozoru oznacza to dużą stabilizację w naszej branży, w praktyce nieustannie musimy dostosowywać się do zmian zachodzących na rynku. Wsparcie LKQ Corporation znacząco przyspieszy realizację strategii rozwoju na wszystkich płaszczyznach naszej działalności.

Pierwsze zmiany zaszły już w katalogu produktów dostępnych w Elit Polska. Oferta części zamiennych została poszerzona o własną markę Starline w gamie elementów układu hamulcowego, hydrauliki pojazdowej i akumulatorów. W kolejce czeka ponad 50 tysięcy referencji przeznaczonych do wszystkich typów pojazdów i marek.

Połączenie oferty AD Polska i Elit Polska wymaga też weryfikacji listy dotychczasowych dostawców. Związane jest to z odmienną strategią poprzednich działalności, która oparta była na innych markach tzw. pierwszego wyboru.
Finalnie, dzięki większej ofercie w atrakcyjnym przedziale cenowym, skorzystają zarówno właściciele warsztatów, jak i kierowcy.

- Niezmiennie fundamentem naszej strategii pozostaje rozbudowa sieci dystrybucji. Gęstsza mapa lokalizacji gwarantuje szybszą dostawę części do warsztatu, a tym samym skraca kierowcy czas oczekiwania na naprawę samochodu - dodaje Mirosław Drej z Elit Polska. - Kolejnym elementem jest sieć niezależnych warsztatów, które ze względów formalnych musiały zdjąć charakterystyczne logo AD Serwis i Auto Primo. Obecnie trwa proces podpisywania nowych umów i zmiany szyldów na Elit Partner.

Źródło: Elit

O Autorze

autoEXPERT – specjalistyczny miesięcznik motoryzacyjny, przeznaczony dla osób zajmujących się zawodowo naprawą, obsługą, diagnostyką i sprzedażą samochodów oraz produkcją i sprzedażą akcesoriów motoryzacyjnych, części zamiennych i materiałów eksploatacyjnych.

Tagi artykułu

autoExpert 04 2024

Chcesz otrzymać nasze czasopismo?

Zamów prenumeratę