TRW - produkcja systemu ABL

4.4.2012
TRW Automotive ogłosił pierwszy kontrakt na produkcję swojego aktywnego wysięgnika klamry pasów bezpieczeństwa (Active Buckle Lifter - ABL). Kontrakt został podpisany z jednym z głównych europejskich producentów pojazdów, a produkcja rozpocznie się w 2013 roku.
Rozwiązanie znajdzie początkowo zastosowanie przy tylnych siedzeniach, ale jest dostępne także dla siedzeń przednich.

Przedstawiony przez TRW system ABL posiada trzy główne zalety. Dzięki ustawieniu klamry w wygodnym położeniu, pasażerowi łatwiej jest zlokalizować i zapiąć pasy bezpieczeństwa; luz pasów w dynamicznych sytuacjach drogowych jest zredukowany; w krytycznych sytuacjach na drodze luz jest eliminowany, co ogranicza możliwość zmiany optymalnej pozycji siedzącej pasażerów.

Uwe Class, starszy inżynier w dziale aktywnych systemów bezpieczeństwa, powiedział: "Jeśli dostęp do klamry pasów bezpieczeństwa jest ograniczony, na przykład za sprawą rozmiarów środkowej konsoli czy też jej położenia tuż przy przednich fotelach, lub - w przypadku tylnych siedzeń - głęboko schowanych zapięć, ABL może ułatwić kierowcy i pasażerom zapięcie pasów bezpieczeństwa poprzez podniesienie klamry o nawet 70mm. ABL może być również pomocny dla osób dysfunkcją ruchu - minimalizuje konieczność skręcania lub pochylania tułowia w celu zlokalizowania klamry. Po zapięciu, klamra powraca do swojej normalnej pozycji."

"Poza zwiększeniem komfortu jazdy kierowcy, ABL oferuje wsparcie w dynamicznych sytuacjach drogowych, takich jak silne hamowanie lub szybkie pokonywanie ostrych zakrętów. Korzystając z danych z pokładowych czujników bezpieczeństwa, system może zmienić położenie klamry, zmniejszając tym samym luz pasa wokół miednicy i klatki piersiowej. Dzięki temu pasażer utrzymywany jest w optymalnej pozycji siedzącej."

Funkcja bezpieczeństwa ABL jest aktywowana w krytycznych sytuacjach, takich jak ostre hamowanie lub utrata stabilności pojazdu. W przypadku, gdy kolizja jest nieunikniona, pas bezpieczeństwa może być szybko zaciśnięty o nawet 80mm, pomagając tym samym utrzymać prawidłową pozycję kierowcy i pasażerów w momencie wybuchu poduszek powietrznych.

"Technologie takie jak proponowany przez nas ABL cieszą się rosnącym zainteresowaniem producentów pojazdów. Po pierwsze, biorąc pod uwagę rosnący współczynnik wieku ludności na świecie, wierzymy, że funkcje poprawiające komfort stają się dla tej grupy demograficznej coraz ważniejsze. Po drugie, w związku z dążeniem Komisji Europejskiej do zmniejszenia liczby śmiertelnych wypadków drogowych o połowę do roku 2020, przemysł kładzie większy nacisk na rozwój aktywnych funkcji bezpieczeństwa, takich jak system automatycznego hamowania awaryjnego - który może być łatwo zintegrowany z naszym ABL. TRW wykorzystuje również w ABL dane z GPS zapewniając m.in. szybką reakcję systemu w momencie zbliżania się pojazdu do zakrętu." - dodaje Class.

Więcej informacji znajduje się na stronie internetowej www.trwaftermarket.com.

 

O Autorze

autoEXPERT – specjalistyczny miesięcznik motoryzacyjny, przeznaczony dla osób zajmujących się zawodowo naprawą, obsługą, diagnostyką i sprzedażą samochodów oraz produkcją i sprzedażą akcesoriów motoryzacyjnych, części zamiennych i materiałów eksploatacyjnych.

autoExpert 04 2024

Chcesz otrzymać nasze czasopismo?

Zamów prenumeratę