TRW rozpoczęła instalowanie radaru AC100 24 GHz

4.11.2013

Firma TRW Automotive rozpoczęła instalowanie radaru AC100 24 GHz na nowej płycie podłogowej EMP2 koncernu PSA. Pierwszym pojazdem, w którym zainstalowano ten radar, jest zaprezentowany latem 2013 r. Citroen C4 Picasso. Kolejnym modelem będzie nowy Peugeot 308, który zostanie zaprezentowany pod koniec 2013 r.

Radar AC100 instalowany na płycie podłogowej EMP2 pozwala zastosować szereg funkcji związanych z bezpieczeństwem i komfortem kierującego, w tym funkcje ostrzegania przed kolizją i odległością. Ponadto został on zintegrowany z układami hamulcowymi, co pozwala na zastosowanie tempomatu adaptacyjnego (adaptive cruise control - ACC) z funkcją pełnego zatrzymania samochodu (follow-to-stop). Technologia ta może również stanowić podstawę dla zastosowania innych funkcji, np. aktywowania systemów napinania pasów, przedzderzeniowego przygotowania układu hamulcowego do nagłego hamowania, użycia adaptacyjnego wspomagania hamowania i uruchomienia systemu automatycznego hamowania awaryjnego (automatic emergency braking - AEB).

Peter Austen, dyrektor działu systemów wspomagania kierowcy (Driver Assistance Systems - DAS) w firmie TRW, powiedział: „Rozpoczęcie instalowania naszego produktu AC100 na płycie podłogowej EMP2 koncernu PSA - a w szczególności w samochodach segmentów C i D - stanowi ważny krok w realizacji programu działania DAS. To doskonały przykład tego, jak firma TRW sprawia, że systemy bezpieczeństwa stają się dostępne dla każdego".

„W najbliższych latach nastąpi gwałtowny wzrost liczby zamontowanych układów, ponieważ rządy na całym świecie dążą do znacznego zmniejszenia poziomu śmiertelności wypadków drogowych. W życie wchodzą nowe przepisy wprowadzające zmiany w ocenach dokonywanych przez organizację New Car Assessment Program (NCAP), a także dotyczące zniżek oferowanych przez firmy ubezpieczeniowe. Przemysł motoryzacyjny musi być na to przygotowany i dysponować stosownymi rozwiązaniami. Nasz radar AC100 nowej generacji został opracowany z myślą o tym, by zwiększyć bezpieczeństwo na drogach i zareagować na te tendencje rynkowe".

System AC100 oferuje wiele z funkcji radaru firmy TRW poprzedniej generacji - AC20 77 GHz, ale przy znacznie niższych kosztach. Jest to możliwe głównie dzięki działaniu na niższej częstotliwości i zoptymalizowanej wydajności działania w przypadku najpopularniejszych pojazdów. Wykrywa on pojazdy znajdujące się w odległości do mniej więcej 150 m i może być stosowany w pełnym zakresie warunków jazdy, w tym podczas jazdy z dużą prędkością na autostradzie. Ponadto - w przeciwieństwie do systemów laserowych, których działanie opiera się wyłącznie na wykorzystaniu drogi optycznej - technologia radarowa może być wykorzystywana w trudnych warunkach pogodowych, w tym we mgle i w trakcie obfitych opadów deszczu.

„Kolejnym krokiem po rozpoczęciu instalowania tego modułu będzie dalsza współpraca z innymi producentami pojazdów w zakresie wprowadzania tej przystępnej technologii na rynek. Firma TRW jest od wielu lat obecna na rynku produkcji radarów i ma ponad dziesięcioletnie doświadczenie produkcyjne. Jesteśmy przekonani, że nasze systemy są niedrogimi rozwiązaniami, pozwalającymi klientom wdrażać szereg funkcji wspomagania kierowcy, których wymagają konsumenci, a jednocześnie spełniać przyszłe wymogi prawne" - podsumował Peter Austen.

Więcej informacji znajduje się na stronie internetowej www.trwaftermarket.com

O Autorze

autoEXPERT – specjalistyczny miesięcznik motoryzacyjny, przeznaczony dla osób zajmujących się zawodowo naprawą, obsługą, diagnostyką i sprzedażą samochodów oraz produkcją i sprzedażą akcesoriów motoryzacyjnych, części zamiennych i materiałów eksploatacyjnych.

autoExpert 04 2024

Chcesz otrzymać nasze czasopismo?

Zamów prenumeratę