UFI atakuje rynek wtórny filtrów nowymi modelami

ufi
6.4.2016

W tym roku, w ramach trzyletniej strategii prześcignięcia konkurencji, UFI – firma o zasięgu globalnym zajmująca się technologiami filtracyjnymi doda 160 nowych produktów do oferty marek UFI oraz Sofima dostępnych na
rynku wtórnym.

Celem firmy jest jak największe pokrycie potrzeb europejskiego parku samochodowego w każdej kategorii produktów. Obecnie 537 filtrów oleju, 1237 filtrów powietrza, 319 filtrów kabinowych i 532 filtry paliwa pokrywają 96% lub więcej potrzeb w każdej kategorii.

– W tym roku wprowadzimy 160 nowych produktów, w tym 20 filtrów opartych na oryginalnych urządzeniach – mówi Luca Betti, wysoce doświadczony Group Aftermarket Business Unit Director – W połączeniu z kolejnymi 180 nowymi produktami, które zostaną wprowadzone na rynek kolejno 2017 i 2018 roku, oczekujemy że pod koniec 2017 r. nasze pokrycie potrzeb parku samochodowego przekroczy 97,5% w każdej kategorii produktów. Każdy nowy produkt oferowany przez UFI jest dostępny zarówno pod marką UFI, jak i Sofima. Dotyczy to na przykład dwóch wprowadzonych ostatnio filtrów powietrza dla trzech wysokowydajnych silników z wtryskiem paliwa Grupy VW – 1.6 diesel oraz 1.8 i 2.0 benzyna – stosowanych w samochodach marki Audi, SEAT oraz Volkswagen.

Filtr kabinowy – główny stymulator wzrostu

Filtry kabinowe, jedyny segment, który generował dwucyfrowy wzrost w ostatnich latach, będą odgrywały ważną rolę w ambicjach firmy UFI odnośnie do jej rozwoju. Obecnie standardowo w 97 na 100 nowych samochodów sprzedawanych w Europie, filtry kabinowe można znaleźć w 85% europejskiego parku samochodowego – liczba ta ma znacznie wzrosnąć w nadchodzących latach. W 2016 r. UFI doda 61 nowych filtrów kabinowych, zwiększając tę wartość do 97,8%. Liczba ta osiągnie 98,5% w 2017 r. UFI oczekuje, że same filtry kabinowe będą generowały jedną dziesiątą oczekiwanego wzrostu w ogólnej sprzedaży grupy w tym roku.

UFI dostarcza filtry kabinowe przeciwpyłowe oraz z węglem aktywnym. Z 319 produktów oferowanych obecnie przez UFI, 210 to filtry przeciwpyłowe produkowane z syntetycznej, filtrującej włókniny nietkanej, które zatrzymują średnio ponad 90% zanieczyszczeń o średnicy powyżej 2,5 mikronów. Do produkcji pozostałych 109 filtrów wykorzystuje się włókninę nietkaną z domieszką węgla aktywnego, który zatrzymuje cząstki o wielkości od 0,01 do 2 mikronów (gaz, zapachy, bakterie, grzyby), gwarantując czyste powietrze w samochodzie. Luca Betti mówi, że segment filtrów kabinowych będzie rozwijał się w miarę zwiększania się liczby właścicieli samochodów, którzy dostrzegą znaczenie regularnej wymiany filtrów dla zdrowia i dobrego samopoczucia osób przebywających w pojazdach.

W ramach starań podjętych przez UFI w celu zwiększenia swojego udziału w tym istotnym i dochodowym segmencie wzrostu, firma wprowadziła wiele specjalistycznych działań związanych z filtrami kabinowymi dostępnymi na rynku wtórnym, aby zapewnić wsparcie swoim klientom. Należą do nich: specjalistyczne promocje produktów, ulotki i broszury oraz regularnie aktualizowane, dedykowane witryny internetowe i katalogi dla rynku wtórnego.

Więcej informacji można znaleźć tutaj: www.ufi-aftermarket.com/catalogue oraz www.sofima-aftermarket.com/catalogue.

Siła innowacji

Ściśle powiązana z wyścigami samochodowymi, firma UFI od 30 lat jest wyłącznym dostawcą filtrów silnikowych dla zespołu Ferrari F1, a obecnie jest dostawcą dla innych wiodących zespołów wyścigowych F1, a także pojazdów wyścigowych Ducati oraz Aprilia MotoGP. Działająca już ponad 40 lat firma od samego początku była ukierunkowana na badania. Dzięki doświadczeniu w rozwoju zaawansowanych środków filtrujących, wykorzystujących syntetyczne mikrowłókna produkowane z zastosowaniem technologii MeltBlown, UFI jest obecnie uznanym dostawcą wysokowydajnych filtrów najwyższej jakości dla przemysłu motoryzacyjnego.

Źródło: Informacja prasowa UFI

O Autorze

autoEXPERT – specjalistyczny miesięcznik motoryzacyjny, przeznaczony dla osób zajmujących się zawodowo naprawą, obsługą, diagnostyką i sprzedażą samochodów oraz produkcją i sprzedażą akcesoriów motoryzacyjnych, części zamiennych i materiałów eksploatacyjnych.

autoExpert 04 2024

Chcesz otrzymać nasze czasopismo?

Zamów prenumeratę