Volksrodder - hot rod nie dla mas

30.7.2012

Garbus staje się hot rodem. Knud Tiroch i Spies Hecker prezentują wspólny wyjątkowy projekt: Volksrodder. Potężny silnik. Szerokie opony. Moc 700 KM. Waga 700 kg. Obniżone zawieszenie. Kształtem może się kojarzyć z kultowym Garbusem. Ale to projekt artystyczny, w którym kultowy koncept auta staje się niezwykłym hot rodem.

Samochód z duszą
Knud Tiroch, specjalista od airbrush'u z Austrii od lat z pasją zajmuje się odpicowywaniem muscle car i hot rodów. W swoim hangarze Hot Rod w Wiedniu, Knud wraz z synem Dominikiem tchnęli nowe życie w VW Pretzel Beetle. „Garbus towarzyszy ludziom od pokoleń", powiedział Knud. „W czasie wojny wykorzystywany był w celach wojskowych. Wersje cywilne „samochodu dla ludu" stały się powszechnie dostępne w latach 50. Garbus był świadkiem wielu przemian politycznych i społecznych". Volkswagen zachwycił i zachwyca miliony. Zespół Spies Hecker z Kolonii równiez dał się ponieść tym emocjom. To właśnie w Centrum Szkoleniowym marki w Kolonii przerobiona została konstrukcja auta oraz odmieniona powłoka lakierowa przy użyciu systemu Permahyd Hi-TEC 480.

Wykończenie powłoki lakierowej zawiera płomienie oraz logo hot roda, a zintegrowany z efektem koloru drut kolczasty wzdłuż karoserii, przypomina o podziałach, jakie miały miejsce w niedalekiej przeszłości. Wnętrze hot roda przypomina wnętrze bombowca B-52. Mnóstwo szczotkowanego aluminium oraz mosiądzu przeplata się ze stylem retro. Szyby ze specjalnego czerwonego szkła, które chronią przed promieniami słonecznymi. Punktem wyjścia przy projektowaniu designu były bowiem tzw. salt flats, wyścigi samochodowe organizowane na solnej pustyni w USA. Silnik o mocy 700kM z przodu symbolizuje klasyczny hot rod. Montowany z tyłu w oryginalnym Garbusie, został przeniesiony na przód oraz podkręcono mu moc. Ponadto został dodatkowo odpicowany częściami z frezowanego aluminium.

Mistrzowski wyczyn
Pod względem technicznym projekt stanowił nielada wyzwanie dla zespołu Spies Hecker. „Pomimo stanu karoserii auta, udało nam się wykończyć powłokę lakierową w sposób idealny", powiedział Frank Barduna, Technical Manager marki Spies Hecker.
„Cenię ludzi ze Spies Hecker za ich doświadczenie i entuzjazm", powiedział Knud Tiroch, dodając: „do realizacji moich projektów potrzebuję najlepszych rozwiązań technicznych, jakie są dostępne na rynku. Dlatego też wybrałem wodorozcieńczalny system Hi-TEC 480".
Volksrodder został po raz pierwszy zaprezentowany szerokiej publiczności w kwietniu tego roku na Custom Motor Show w Jönköping w Szwecji, robiąc piorunujące wrażenie oraz zdobywając aż trzy puchary.
 

O Autorze

autoEXPERT – specjalistyczny miesięcznik motoryzacyjny, przeznaczony dla osób zajmujących się zawodowo naprawą, obsługą, diagnostyką i sprzedażą samochodów oraz produkcją i sprzedażą akcesoriów motoryzacyjnych, części zamiennych i materiałów eksploatacyjnych.

autoExpert 04 2024

Chcesz otrzymać nasze czasopismo?

Zamów prenumeratę