Volvo Trucks wprowadza nowe silniki gazowe

Volvo Trucks
4.10.2017

Volvo wprowadza na rynek samochody ciężarowe odznaczające się od 20 do 100 procent mniejszą emisją CO2. Dzięki skupieniu się na rozwoju nowej, energooszczędnej technologii w zakresie napędu pojazdów gazowych, Volvo Trucks jest w stanie wydatnie ograniczyć oddziaływanie na klimat w segmencie transportu regionalnego i długodystansowego.

Volvo Trucks wprowadza na rynek samochody ciężarowe napędzane silnikami gazowymi, spełniające normę emisji spalin Euro 6, które pod względem ekonomiki paliwowej i osiągów dorównują pojazdom ciężarowym z silnikami spalającymi olej napędowy, a przy tym odznaczają się znacznie mniejszym oddziaływaniem na klimat. Nowe samochody ciężarowe: Volvo FH LNG i Volvo FM LNG, mogą być zasilane biogazem, którego potencjał redukcji emisji CO2 sięga 100%, lub gazem ziemnym, w przypadku którego emisja CO2 jest mniejsza o 20%, w porównaniu z olejem napędowym. Przekłada się to wprost na emisję substancji szkodliwych w trakcie użytkowania pojazdu, określaną mianem emisji „od zbiornika do koła”.

W porównaniu z obecnie dostępnymi na rynku pojazdami ciężarowymi z silnikami gazowymi, nowe samochody ciężarowe Volvo Trucks zużywają od 15 do 25 procent mniej paliwa. W celu zapewnia jak największego zasięgu eksploatacyjnego wykorzystują one skroplony gaz ziemny (LNG).

Nasze nowe samochody ciężarowe zasilane skroplonym gazem ziemnym lub biogazem oddziałują na klimat w znacznie mniejszym stopniu, niż pojazdy ciężarowe wykorzystujące olej napędowy. Ponadto zużywają mniej paliwa, w porównaniu z innymi dostępnymi dziś na rynku gazowymi samochodami ciężarowymi. Dzięki temu gaz staje się jeszcze bardziej realną alternatywą dla oleju napędowego w ciężkim transporcie długodystansowym – mówi Mats Franzén, menedżer produktu ds. silników w Volvo Trucks.

Przewoźnik pokonujący swoim pojazdem 120 000 km rocznie, który zainwestuje w napęd gazowy zamiast konwencjonalnego, może ograniczyć swoją całoroczna emisję CO2 o 18 do 20 ton. Biorąc pod uwagę, że ubiegłym roku w całej UE zarejestrowanych było ponad 264 000 samochodów ciężarowych o dużej ładowności, istnieje ogromny potencjał istotnego ograniczenia emisji zanieczyszczeń przez sektor transportowy w skali globalnej. Gaz ziemny jest szeroko dostępny, w wielu krajach jego cena jest konkurencyjna, a w całej Europie, postępuje rozwój infrastruktury LNG, zgodnie ze strategią Komisji Europejskiej i krajów członkowskich, przyjętą w celu zabezpieczenia długookresowej dostępności nośników energii na kontynencie.

Dlatego też uznajemy LNG za główną długookresową alternatywę dla oleju napędowego, zarówno w transporcie regionalnym, jak i długodystansowym, gdzie decydującymi czynnikami są efektywność, ładowność i wydajność. Oddziaływanie na klimat można zredukować jeszcze bardziej, zwiększając udział biogazu. W przypadku operatorów użytkujących pojazdy w warunkach miejskich, gdzie zasięg nie jest czynnikiem decydującym, większą rolę odegrają pojazdy zelektryfikowane. Nasza wizja zakłada, że samochody ciężarowe Volvo z czasem osiągną poziom zerowej emisji, przy czym cel ten zostanie osiągnięty za po pomocą nie jednego, lecz kilku różnych rozwiązań, stosowanych równolegle. Jednym z nich jest właśnie LNG - mówi Lars Martensson, dyrektor ds. ochrony środowiska i innowacyjności w Volvo Trucks.

Źródło: Volvo Trucks

O Autorze

autoEXPERT – specjalistyczny miesięcznik motoryzacyjny, przeznaczony dla osób zajmujących się zawodowo naprawą, obsługą, diagnostyką i sprzedażą samochodów oraz produkcją i sprzedażą akcesoriów motoryzacyjnych, części zamiennych i materiałów eksploatacyjnych.

Tagi artykułu

Zobacz również

autoExpert 04 2024

Chcesz otrzymać nasze czasopismo?

Zamów prenumeratę