W jaki sposób najlepiej edukować przyszłych mechaników?

28.7.2015

Wyszkoleni i zaangażowani pracownicy to klucz do sukcesu każdej nowoczesnej firmy.

Ciągły postęp techniczny, rozwój systemów wspomagających pracę kierowcy oraz rosnąca złożoność środowiska pracy, stawiają przed mechanikami nowe wyzwania – konieczność poszerzania wiedzy w obszarze mechatroniki czy specjalistycznego oprogramowania.

Firmy z branży motoryzacyjnej mogą szkolić pracowników na różne sposoby. Służą temu m.in. takie rozwiązania, jak udostępniane w chmurze bazy danych, umożliwiające identyfikację nawet najbardziej skomplikowanych usterek oraz ich sprawne usunięcie.

Działania edukacyjne nie powinny dotyczyć jednak wyłącznie tematyki stricte technicznej, ale również takich obszarów, jak logistyka, sprzedaż, handel międzynarodowy czy zarządzanie. Dla przykładu w roku 2014 firma ZF Service wprowadziła własny program umożliwiający uzyskanie tytułu magistra zarządzania. - Wykształcenie, podnoszenie kwalifikacji i szkolenia zawodowe stanowią priorytet – wyjaśnia Helmut Ernst, prezes zarządu ZF Services.

Zaangażowanie w promowanie młodych talentów

W Niemczech organizowane są konkursy takie jak Auto Service Meister (ASM). Podobne organizowane są w Polsce od 2010 roku i przeznaczone dla uczniów szkół średnich o profilu samochodowym. Stawką, o którą co roku walczą uczestnicy Olimpiady Techniki Samochodowej jest przyjęcie bez egzaminów na wybraną uczelnię wyższą o profilu technicznym. Wsparcie tego typu inicjatyw przyczynia się bezpośrednio do podnoszenia poziomu edukacji i doskonalenia warsztatu zawodowego przyszłych pokoleń mechaników.

- Ciągłe kształcenie zawodowe i kontakt z branżowymi nowościami to w dzisiejszych czasach klucz do sukcesu – podkreśla Helmut Ernst. Tylko w 2014 roku, w szkoleniach organizowanych przez ZF Services udział wzięło ponad 11 000 uczestników.

O Autorze

autoEXPERT – specjalistyczny miesięcznik motoryzacyjny, przeznaczony dla osób zajmujących się zawodowo naprawą, obsługą, diagnostyką i sprzedażą samochodów oraz produkcją i sprzedażą akcesoriów motoryzacyjnych, części zamiennych i materiałów eksploatacyjnych.

Tagi artykułu

autoExpert 04 2024

Chcesz otrzymać nasze czasopismo?

Zamów prenumeratę