WAE Technologies zaprezentował platformę pojazdu elektrycznego z wodorowym ogniwem paliwowym

Platforma dla pojazdów EV z wodorowym ogniwem paliwowym WAE Technologies

WAE Technologies (WAE) wprowadza na rynek bardzo zaawansowaną platformę elektryczną EVRh z wodorowymi ogniwami paliwowymi.

  • Platforma EVRh stanowi potencjał hybrydowych układów napędowych zasilanych wodorem i jest równocześnie hybrydową pochodną koncepcji podwozia EVR. 
  • Kompleksowe rozwiązanie będzie dostępne zarówno dla startupów, jak i producentów OE. 
  • Zaawansowany technologicznie akumulator o mocy 430 kW w połączeniu z wodorowym ogniwem paliwowym o mocy 120 kW zapewnia łączną moc 550 kW. 
  • EVRh osiąga przyspieszenie 0-100 km/h poniżej 2,5 sekundy, przy masie pojazdu mnieszej niż 1900 kg  i umożliwa zasięg do 600 km. 
  • Premiera EVRh nastąpiła po debiucie platformy pojazdów elektrycznych EVR, którą WAE Technologies wprowadziło na rynek w ubiegłym roku.

Firma WAE Technologies (WAE) zaprezentowała swoją najnowszą innowację w zakresie pojazdów elektrycznych z wodorowymi ogniwami paliwowymi podczas tegorocznych targów CENEX Low Carbon Vehicle.

Platforma dla wysokowydajnych pojazdów elektrycznych z wodorowymi ogniwami paliwowymi o ultra wysokiej wydajności została opracowana w celu zademonstrowania potencjału napędów wodorowych (H2). Wyprodukowana przez WAE w Oxfordshire platforma EVRh integruje bogate doświadczenie firmy WAE w zakresie inżynierii pojazdów i układów napędowych z najnowocześniejszą technologią ogniw paliwowych H2, tworząc innowacyjne rozwiązanie, które umożliwia użytkownikom końcowym podróżowanie bez emisji spalin.

Uruchomienie EVRh następuje dokładnie rok po prezentacji elektrycznej wersji EVR. Platforma EVRh wykorzystuje wodorowe ogniwa paliwowe do wytworzenia energii elektrycznej poprzez reakcję chemiczną między wodorem a tlenem w stosie ogniw paliwowych. Współpracując z partnerami w zakresie technologii ogniw paliwowych H2 w połączeniu z zaawansowaną technologią integracji systemów i elektryfikacji opracowanej przez firmę WAE. EVRh wyznacza nowy standard efektywności dla układów napędowych zasilanych wodorem, tworząc równocześnie hybrydową pochodną koncepcji podwozia  EVR.

Platforma_EVR_WAE_Technologies WAE Technologies

Wysoko wydajne paliwo H2 oraz zaawansowany kompozytowy akumulator o dużej mocy zostały umieszczone w centralnej części pojazdu, co pozwoliło zoptymalizować jego środek ciężkości. Elastyczność konstrukcyjna platformy pozwala producentom na tworzenie różnych konfiguracji, obejmujących zarówno pojazdy gąsienicowe, w których stosunek mocy do masy jest zmaksymalizowany, jak i pojazdy drogowe, w tym zarówno te z otwieranym dachem, jak i auta klasy GT ze stałym dachem. Jest to osiągalne dzięki konstrukcji, która od samego początku została zaprojektowana z myślą o zapewnieniu tej elastyczności, włączając w to konstrukcje kabrioletów, przy jednoczesnym wykorzystaniu najnowszych osiągnięć w technologii wydajności, takich jak aktywna aerodynamika.

Układ napędowy wyposażony jest w najnowocześniejszy akumulator FCEV, który jest chłodzony cieczą ma moc rozładowania na poziomie 430 kW. W połączeniu z wodorowym ogniwem paliwowym o mocy 120 kW, EVRh ma całkowitą moc 550 kW. Umożliwia to osiągnięcie przyspieszenia od 0 do 100 km/h poniżej 2,5 sekundy. Przeniesie napędu na poszczególne koła jest realizowane przy pomocy rożnych konfiguracji  e-silników.

Hybrydowy układ napędowy Hydrogen przynosi również liczne korzyści producentom, konstrukcja EVRh umożliwia przyśpieszenie procesu produkcji pojazdów i ułatwia producentom aut wprowadzenie ich na rynek. WAE zakończyło cały proces inżynierii i montażu, skracając znacząco czas i koszty od etapu opracowania do wprowadzenia na rynek. Co więcej, zarówno producenci OEM, jak i dostawcy Tier 1 w barnży motoryzacyjnej, mają możliwość integrowania nowych produktów z układem napędowym za pomocą platformy EVRh, ponieważ jej konstrukcja jest elastyczna i pozwala na stałe udoskonalanie dzięki wykorzystaniu najnowszych technologii silników i akumulatorów WAE.

Od momentu naszego powstania w 2010 roku, WAE zaangażowane jest w wprowadzanie innowacyjnych i przełomowych technologii w różnych dziedzinach i sektorach. Premiera EVRh na targach CENEX LCV stanowi kolejny istotny dowód na naszą zdolność do opracowywania rozwiązań dla pojazdów o zerowych emisjach spalin, co umożliwia szybkie i ekonomiczne wprowadzanie na rynek najnowocześniejszych pojazdów FCEV – podkreślił Paul McNamara, dyrektor techniczny WAE Technologies.

Źródło: WAE Technologies

Tagi artykułu

autoExpert 04 2024

Chcesz otrzymać nasze czasopismo?

Zamów prenumeratę