Wolk After Sales Experts i africon będą doradzać też w Afryce
Dwie niemieckie firmy konsultingowe, które są liderami w swoich obszarach - odpowiednio w branży aftersales oraz środowisku biznesowym w Afryce Subsaharyjskiej - połączą siły, aby zapewnić kompleksowe wsparcie informacyjne i doradcze na całym kontynencie afrykańskim.
Działająca od 1994 r. firma Wolk jest dziś dobrze znana zarówno producentom pojazdów, jak i niezależnym dystrybutorom działającym na rynku wtórnego. Dzięki starannie zbudowanej sieci partnerów w całej Europie Wolk monitoruje rynki motoryzacyjne w 35 krajach - od Portugalii po Rosję i od Norwegii po Turcję.
- Nasi klienci potrzebują wsparcia nie tylko w Europie, ale także na innych rynkach. Nasza współpraca z africon pozwoli nam uwzględnić dane z Afryki Subsaharyjskiej w naszym narzędziu do analizy danych biznesowych. Będzie to ważny atut dla każdej firmy motoryzacyjnej, której celem jest stworzenie lub udoskonalenie sieci dystrybucji w Afryce - wyjaśnia Zoran Nikolic, dyrektor zarządzający Wolk After Sales Experts.
Firma Africon, założona w Niemczech w 2011 r., ma obecnie biura w Nigerii, Kenii, Tanzanii i Republice Południowej Afryki. Firma zatrudnia obecnie pracowników 7 narodowości posługujących się ponad 10 językami lokalnymi, prowadząc sieć ponad 50 firm doradczych w regionie afrykańskim. W ciągu ostatnich 5 lat africon przeprowadził ponad 20 projektów motoryzacyjnych w Afryce.
- Afrykańskie rynki motoryzacyjne wzrosły w ciągu ostatnich lat o ponad 6% i oferują ogromne szanse globalnym firmom. Po wielu przeprowadzonych projektach na rynku aftersales w Afryce, africon pozyskał znaczące dane i know-how na rynkach afrykańskich, takich jak Nigeria i Kenia, które z przyjemnością przekażemy Wolk After Sales Experts - dodaje Marc-Peter Zander, dyrektor generalny i partner w africon.
Źródło: Wolk After Sales Experts