Wymieniasz rozrząd? Nie zapomnij o pompie wody

SKF
18.7.2016

 

Wymiana rozrządu jest ważnym momentem w "życiu" każdego samochodu. Rozmawiamy o tej czynności serwisowej z Karole Krasińskim, dyrektorem ds. rynku części zamiennych w SKF Polska S.A.

SKF rekomenduje każdorazowo wymieniać pompę wody w czasie wymiany paska lub łańcucha rozrządu. Dlaczego?

Awaria pompy wody to ryzyko przegrzania silnika i poważnego uszkodzenia. Gdy wymieniamy pasek lub łańcuch rozrządu, uzyskujemy dostęp do pompy wody, którą także można wymienić bez dodatkowych wydatków na robociznę. Dlatego zalecamy prewencyjną wymianę pompy wody, tym bardziej że w razie awarii tej pompy i tak trzeba będzie wymienić pasek rozrządu. Raz zdjęty, nie powinien być już użyty ponownie. Stąd coraz więcej gotowych zestawów SKF zawiera nie tylko pasek i rolki, ale także właśnie pompy wody.

Jeszcze kilka lat temu wydawało się, że wymiana łańcucha rozrządu będzie dość nietypową czynnością w warsztacie, a tymczasem SKF w ubiegłym roku wprowadziło do sprzedaży ofertę gotowych zestawów łańcuchowych układów rozrządu.

Decyzja o stworzeniu takiego produktu to logiczna konsekwencja światowego trendu budowania zestawów. Zamiast kompletować wszystkie potrzebne części i materiały po sztuce, mechanik zamawia jedno pudełko, w którym znajdzie wszystko, czego potrzebuje do profesjonalnej wymiany. Rozrządy oparte na łańcuchach i ślizgach znacznie zwiększyły swój udział w europejskim parku samochodowym, a jednocześnie okazało się że wymagają one wymiany dużo częściej, niż się to wydawało producentom samochodów. Dlatego SKF dostosowując się do wymagań klienta wprowadził gotowe zestawy na rynek.

Od premiery łańcuchowych zestawów rozrządu minęło nieco ponad pół roku, zatem można już ocenić reakcję rynku na ten produkt.

Zdecydowanie „chwyciło”, tym bardziej że profesjonaliści w warsztatach doskonale zdają sobie sprawę, że SKF nie idzie na kompromisy jeśli chodzi o jakość. Dystrybutorzy od razu zauważyli jak dobrze sprzedaje się ten produkt i liczymy, że będzie się dalej prężnie rozwijać.

Konkurencja nie śpi i pewnie też reaguje na widoczne oczekiwania rynku.

Doskonale zdajemy sobie sprawę, że nasz produkt musi być po prostu niezawodny. Dziś trudno wymyślić coś rewolucyjnego na aftermarkecie, zatem rywalizację zwycięża się przede wszystkim jakością połączoną z rozsądną ceną.

Źródło: SKF

O Autorze

autoEXPERT – specjalistyczny miesięcznik motoryzacyjny, przeznaczony dla osób zajmujących się zawodowo naprawą, obsługą, diagnostyką i sprzedażą samochodów oraz produkcją i sprzedażą akcesoriów motoryzacyjnych, części zamiennych i materiałów eksploatacyjnych.

Tagi artykułu

autoExpert 04 2024

Chcesz otrzymać nasze czasopismo?

Zamów prenumeratę