Zaawansowane skanery pomagają w spełnianiu norm jakościowych w zakładach montujących Forda Rangera

Skanery pomagają w spełnianiu norm jakościowych Ford

Ford Motor Company wykorzystuje najnowocześniejsze technologie, aby zapewnić wysoką jakość produkowanych pojazdów oraz precyzję wykonania części i paneli nadwozia na poziomie 99,99%
 

Panele są skanowane za pomocą skanera 3D ScanBox. Efekt jego pracy jest do 80% szybszy, niż tradycyjne metody pomiaru, a urządzenie jest w stanie połączyć kompleksowe skanowanie, inspekcję i raportowanie za naciśnięciem jednego przycisku.

Ford_ScanBox2 Ford

Skaner strukturalny ScanBox wykorzystujący niebieskie światło sprawia, że każdy pojazd Forda produkowany w zakładach Ford Thailand Manufacturing (FTM) lub Silverton w RPA spełnia nasze rygorystyczne standardy jakości powiedział Andrew Fromholtz, główny inżynier ds. nadwozi i tłoczenia w Ford International Markets Group (IMG).

W Silverton w RPA Jan Groenewald zarządza tłocznią, w której produkowane są panele nadwozia nowego Rangera.

/Ford_ScanBox4 Ford

Naszym celem jest osiągnięcie 99,99% dokładności wszystkich części, które wchodzą w skład nowego Rangera, a narzędzia takie jak skaner strukturalny niebieskiego światła pomagają nam zrealizować ten plan – powiedział Groenewald.

Jak to działa?

System ScanBox skanuje rzeczywistą część i porównuje ją z naszymi modelami 3D opracowanymi komputerowo (CAD), aby zapewnić idealne dopasowaniepowiedział Groenewald. – Skaner mierzy nie tylko wymiary obwodowe części, ale także parametry jej powierzchni, robiąc to szybko i precyzyjniedodaje.

Technologia skanowania strukturalnego z pomocą niebieskiego światła jest bardziej ekonomiczna i skuteczna, niż tradycyjna metoda maszynowego pomiaru współrzędnych (CMM). Obiekty poddawane są skanowaniu w ciągu kilku sekund, a wyniki mogą być przekształcane w bardziej użyteczne wizualne informacje zwrotne dla techników.

/Ford_ScanBox5 Ford

Przy użyciu konwencjonalnych metod CMM, dobry specjalista potrzebowałby od godziny do półtorej, aby przeprowadzić pomiar dachu. Dzięki temu systemowi jesteśmy w stanie dokonać pomiaru części w ciągu dwóch minut i 50 sekund powiedział Groenewald.

Oznacza to, że części mogą szybciej trafiać do produkcji ze świadomością, że wszelkie usterki zostaną wykryte i usunięte na wczesnym etapie.

Źródło: Ford
 

Tagi artykułu

autoExpert 04 2024

Chcesz otrzymać nasze czasopismo?

Zamów prenumeratę