Złote Zderzaki 2015 przyznane

Złote Zderzaki 2015
10.12.2015

Złoty Zderzak to badanie, w którym warsztaty naprawcze oceniają firmy ubezpieczeniowe. 

Podczas X Dyskusyjnego Forum Ubezpieczeń Komunikacyjnych, Polska Izba Motoryzacji już po raz dziesiąty ogłosiła wyniki Badania Satysfakcji ze współpracy Warsztatów Naprawczych z Towarzystwami Ubezpieczeniowymi. Łącznie oceniano 20 firm ubezpieczeniowych (w kol. alfabetycznej): ALLIANZ, AVIVA, AXA, BENEFIA, BRE UBEZPIECZENIA, COMPENSA, CONCORDIA, ERGO HESTIA, GENERALI, GOTHAER, INTERRISK, LIBERTY UBEZPIECZENIA, LINK4 , MTU , PROAMA, PZU, TUW TUW, TUW TUZ, UNIQA, WARTA.

W mijającym już roku nagrodę główną – statuetkę Złotego Zderzaka – otrzymało STU Ergo Hestia, którego ocena średnia wyniosła 3,923 (3,41 w 2014 roku), na drugim miejscu, tak ja i przed rokiem, znalazł się stały bywalec podium czyli TUiR Allianz z oceną 3,919 (3,26 w 2014 roku). Trzecie miejsce zajęło tym razem PZU z wynikiem na poziomie 3,80 (2,94 w 2014 roku).

Skala była od 1 do 5, gdzie jeden było oceną najniższą a pięć najwyższą.
W tym roku warsztaty naprawcze niechętnie wystawiały wysokie noty firmom ubezpieczeniowym. Stąd tak wyważone średnie dla pierwszej trójki.

Złoty Zderzak to badanie, w którym warsztaty naprawcze oceniają firmy ubezpieczeniowe. Klient naprawiający swój samochód w warsztacie często wybiera opcję naprawy bezgotówkowej i chce by to warsztat w jego imieniu załatwił wszelkie formalności z ubezpieczycielem. W praktyce oznacza to, że klient jest w serwisie tylko dwa razy: zostawia rozbity samochód a potem odbiera naprawiony. Klient często nie zdaje sobie sprawy, ile pracy wykonuje za niego warsztat. Dlatego ocena procesu likwidacji szkód dokonywana przez warsztaty jest obiektywna i rzeczowa. To właśnie po tym jak jest likwidowana szkoda można poznać, jak profesjonalny jest ubezpieczyciel i czy rzeczywiście dba o bezpieczeństwo swoich klientów.

W tegorocznej edycji Badania oceniane były między innymi:

  • Ogólna jakość współpracy
  • Poziom kompetencji i rzetelność
  • Sprawność przebiegu likwidacji szkód
  • Prawidłowość i szybkość pełnych wypłat
  • Uznawanie stosowania części oryginalnych
  • Uznawanie stawek RBG
  • Uznawanie kosztu za wynajem samochodu zastępczego
  • Liczba skarg, odwołań i pozwów.


Zdecydowanie słabiej niż przed rokiem warsztaty oceniły rozliczenia kosztów wynajmu samochodu zastępczego. Średnia w tym pytaniu nie przekroczyła w tym roku 2,79 pkt. (3,2 pkt. w 2014).

Źródło: Materiał organizatora

O Autorze

autoEXPERT – specjalistyczny miesięcznik motoryzacyjny, przeznaczony dla osób zajmujących się zawodowo naprawą, obsługą, diagnostyką i sprzedażą samochodów oraz produkcją i sprzedażą akcesoriów motoryzacyjnych, części zamiennych i materiałów eksploatacyjnych.

autoExpert 05 2024

Chcesz otrzymać nasze czasopismo?

Zamów prenumeratę