Nowe rozwiązanie Continental – elektryczny hamulec postojowy

Nowe rozwiązanie Continental – elektryczny hamulec postojowy © Continental

Udostępnij:

Continental wychodząc naprzeciw użytkownikom pojazdów i warsztatom usprawniającym pojazdy wprowadził do oferty możliwość wymiany poszczególnych podzespołów zintegrowanego zacisku. Osobno będzie dostępna część hydrauliczna oraz osobno serwomechanizm załączający elektryczny hamulec postojowy. Nie ma potrzeby wymiany całego zacisku. Oszczędza to czas i pieniądze.

Od pewnego czasu w znacznej ilości pojazdów poruszających się po drogach możemy spotkać komfortowe rozwiązanie jakim jest elektryczny hamulec postojowy. Jest to rozwiązanie powodujące ogromne ułatwienie podczas załączania hamulca postojowego. Wystarczy nacisnąć przycisk elektryczny – nie trzeba używać siły, jak przy załączaniu tradycyjną linką. Może odbywać się automatycznie – wyłączając silnik i wyciągając kluczyk ze stacyjki następuje jego automatyczne załączenie – nie musimy o tym pamiętać. Podczas awarii hamulca zasadniczego możemy również przyciskiem dokonać hamowania awaryjnego, sterując hydrauliką układu hamulcowego. Elektryczny hamulec postojowy zapewnia komfort i bezpieczeństwo podczas codziennego użytkowania pojazdu. Ponadto rozwiązanie to wyeliminowało problem korodujących, blokujących się linek załączających hamulec mechanicznie.

Jak to działa?

Naciskając na elektryczny przycisk, wysyłamy sygnał do sterownika, który zarządza pracą elektrycznego hamulca postojowego. Serwomechanizm elektrycznego hamulca postojowego jest zintegrowany z zaciskiem hydraulicznym. Hydrauliczna część hamulca działa jako hamulec roboczy. Natomiast serwomechanizm załączany sterownikiem dociska klocek do tarczy, pełniąc funkcję hamulca postojowego, ale załączany jest prądem elektrycznym.

Zacisk elektrycznego hamulca postojowego
Kompletny zacisk Continental składa się z zacisku części hydraulicznej hamulca i serwomechanizmu elektrycznego. Źródło: Continental

Rozwiązanie takie najczęściej spotykane było w samochodach grupy Audi VW. Pierwszy taki model mogliśmy spotkać w samochodach VW Passat B6 od 2005 roku. Od 2013 roku Firma Continental ATE zaczęła wyposażać pojazdy tej grupy, a w późniejszym czasie również innych producentów pojazdów w zintegrowany elektryczny hamulec postojowy, działający na tej samej zasadzie. Serwomechanizmy sterujące zaciskiem są poddawane bardzo dużym obciążeniom, jak i działaniom warunków atmosferycznych. Do niedawna serwomechanizm był dostępny jedynie w serwisach autoryzowanych jako część OEM. Aby usprawnić uszkodzony podzespół trzeba było wymienić cały zintegrowany zacisk.

Oszczędność czasu i pieniędzy

Continental wychodząc naprzeciw użytkownikom pojazdów i warsztatom usprawniającym pojazdy wprowadził do oferty możliwość wymiany poszczególnych podzespołów z zintegrowanego zacisku. Osobno będzie dostępna część hydrauliczna oraz osobno serwomechanizm załączający elektryczny hamulec postojowy. Nie ma potrzeby wymiany całego zacisku. Oszczędza to czas i pieniądze.

Serwomechanizm do elektrycznego hamulca postojowego
Serwomechanizm do elektrycznego hamulca postojowego. Źródło: Continental

Elektryczne hamulce postojowe Continental są stosowane w wielu różnych samochodach grupy Volkswagen, więc warsztaty mogą uzyskać produkty dla wielu modeli produkowanych przez VW, Audi, Skoda i Seat, w tym VW Golf VII Arteon, Audi A3, Skoda Superb i Seat Leon. Wkrótce Continental będzie także oferować części zamienne do elektrycznych hamulców postojowych w pojazdach wielu innych europejskich producentów.

Lakierowane zaciski hamulcowe Continental

W rozwiązaniach fabrycznych producenci przewidują lakierowane na różne kolory zaciski. Kierowcy, którzy wybrali kolorowe zaciski hamulcowe przy zakupie nowego samochodu, nie będą musieli z nich rezygnować po wymianie. Oprócz standardowego produktu Continental oferuje zaciski w kolorze matowej czerni, czerwieni tornado i ultramaryny – podobnie jak oryginały.

Lakierowane zaciski hamulcowe Continental
Matowa czerń, czerwień tornado i ultramaryna – fabrycznie lakierowane zaciski hamulcowe Continental identyczne z rozwiązaniem OEM. Źródło: Continental

TOP w kategorii






Wiedza z pierwszej ręki

Trenerzy Continental ATE dbają o to, by ich wiedza była przekazywana na rynek wtórny. Centra szkoleniowe Continental w całej Europie, w tym ContiAcademy w Warszawie, oferują liczne szkolenia na temat podstawowej praktyki elektrycznej, serwisowania nowoczesnych systemów wspomagania kierowcy, obsługi i diagnostyki systemów hamulcowych. Na stronie morecontinental.com znajduje się program szkoleniowy, gdzie można dowiedzieć się, gdzie i kiedy odbywają się kursy oraz je zarezerwować.

Kontakt z hotlinią Continental ATE w sprawach technicznych możliwy jest pod numerem +48 723 722 722.

Źródło: Continental

 

Udostępnij:

Drukuj





aE



Chcesz otrzymać nasze czasopismo?
Zamów prenumeratę
Zobacz również