Floty chcą certyfikowanych serwisów

Udostępnij:

Polski Związek Przemysły Oponiarskiego wprowadził Certyfikat Oponiarski oparty na audycie jakości usług, wyposażenia i obsługi klienta, wykonywanym przez TÜV SÜD. 


W Polsce działa blisko 12 tys. serwisów zajmujących się oponami, o bardzo zróżnicowanym poziomie obsługi i kultury technicznej. Gdy powierzamy warsztatowi wymianę opon naszej floty, oddajemy też bezpieczeństwo pracowników i klientów. W trakcie jazdy po autostradzie opony w popularnych rozmiarach obracają się ponad 1000 razy na minutę i jako jedyne w samochodzie mają styk z drogą. Tu nie ma duże marginesu na błędy i brak fachowości. Przy wymianie opon można popełnić szereg poważnych błędów – tego jednak jako klienci nie zauważymy, bo nie mamy wstępu na halę.

Ilu z nas zna procedury wymiany opon i mogłoby obiektywnie ocenić usługę, za którą płaci? Błędy popełnione przez serwisy oponiarskie mogą generować ogromne koszty dla menadżerów i właścicieli flot. Zniszczone i zamienione opony, porysowane felgi, kierowcy flot wracający z reklamacjami. To zarządcy flot znają z codziennej pracy. A teraz – nie ma więc miejsca na błędy i zaniedbania. W czasie jazdy z prędkością autostradową opona obraca się ponad 1000 razy na minutę. Serwis opon ma ogromny wpływ na bezpieczeństwo pracy kierowców – dotychczas menadżerowie flot mieli bardzo ograniczone możliwości realnej oceny tego, komu powierzają samochody. 

Niestety poziom obsługi i kultury technicznej serwisów oponiarskich jest bardzo zróżnicowany, brakuje też jednolitego systemu szkoleń. Zbyt wiele warsztatów wymienia opony w sposób absolutnie niedopuszczalny, często na siłę. Od wielu lat przyglądaliśmy się temu rynkowi – zauważyliśmy, że większość wyróżnień serwisów oponiarskich, często zwanych „certyfikatami” nie są wcale oznaką przejścia profesjonalnego audytu, do którego warsztat musiał się przygotować i przejść wymagające szkolenia. Dlatego jako Polski Związek Przemysłu Oponiarskiego wprowadzamy system oceny i wyróżnienia profesjonalnych serwisów w oparciu o niezależny audyt wyposażenia i kwalifikacji przeprowadzany przez TÜV SÜD. Audyt Certyfikatu Oponiarskiego – jako jedyny w Polsce – sprawdza rzeczywiste umiejętności serwisantów i jakość usług oferowanych przez warsztat i nie opiera się na deklaracjach właścicieli serwisów. Nie warto ryzykować bezpieczeństwa pracowników, powierzając wymianę opon przypadkowemu warsztatowi – zapewnia Piotr Sarnecki, dyrektor Polskiego Związku Przemysłu Oponiarskiego (PZPO).

Warsztaty, które przeszły audyt TÜV SÜD i otrzymały Certyfikat Oponiarski Polskiego Związku Przemysłu Oponiarskiego, można znaleźć na stronie certyfikatoponiarski.pl.

Kryteria certyfikacji są transparentne i mogą być świetnym narzędziem dla zarządzających flotami na sprawdzenie rzeczywistości w serwisach, którym dotychczas powierzali samochody. Procedury, na których opiera się Certyfikat Oponiarski, powinny być powszechnie znane i przestrzegane w każdym profesjonalnym serwisie oponiarskim.

Właściciele flot i klienci indywidualni mogą mieć pewność, że w warsztatach z Certyfikatem Oponiarskim PZPO oponami w ich samochodach zajmą się fachowcy z potwierdzonymi umiejętnościami i wyposażeniem. 

Pomagamy warsztatom w polepszaniu jakości – ważne bezpieczeństwa drogowego w Polsce – i zwiększamy ich konkurencyjność. Nie pozostawiamy serwisów samym sobie – przeprowadzamy całkowicie bezpłatne szkolenia przygotowujące do certyfikacji, bo wierzymy, że czas poświęcony na rozwój serwisantów i ich umiejętności zawsze się zwraca w postaci, lojalnych i bezpiecznych klientów, co przekłada się na większe zyski. PZPO i TÜV SÜD zapewniają niezależność w ocenie i przyznawaniu Certyfikatu oraz profesjonalny audyt, w którego czesie sprawdzamy rzeczywistość, a nie tylko zadajemy pytania – dodaje Piotr Sarnecki.

Źródło: PZPO

Udostępnij:

Drukuj


TOP w kategorii







aE



Chcesz otrzymać nasze czasopismo?
Zamów prenumeratę
Zobacz również