Gates wprowadza kolejne innowacje dla branży aut ciężarowych i autobusów

10.4.2018

Gates Industrial Corporation, światowy producent szerokiego asortymentu produktów przemysłowych i motoryzacyjnych, nadal koncentruje się na rozwoju produktów do aut ciężarowych i autobusów na niezależny rynek części zamiennych. Nowy napinacz (T38667) dedykowany do popularnych zastosowań w autach marki Mercedes, jest przykładem tego, w jaki sposób kompleksowy rozwój produktu skutkuje rozwiązaniem przewyższającym stosowane na pierwszym montażu (OE) i umożliwia klientom redukcję kosztów.

Napinacz ten został początkowo opracowany jako zamiennik oryginalnych napinaczy do rodziny silników OM470, ale może być także stosowany w autach Actros, Antos i Arocs oraz w autobusach Travego i innych.

Różnice w porównaniu z napinaczem OE

Inżynierowie firmy Gates dokładnie zbadali napinacz OE i wprowadzili niezbędne ulepszenia konstrukcyjne, aby przewyższyć osiągi części oryginalnej. W porównaniu do nowego napinacza Gates, napinacze OE mają inne tuleje obrotowe, co utrudnia im zachowanie współpłaszczyznowości. Ponadto napinacz OE wykorzystuje amortyzatory hydrauliczne. Skutkuje to tym, że urządzenie wolniej reaguje na ciągłe zmiany spowodowane wahaniami zapotrzebowania akcesoriów na moc, co z kolei może być przyczyną drgań paska i jego zużycia.

– Znaczne nakłady zainwestowane w rozwój konstrukcji i technologii umożliwiają nam dostarczanie kompleksowych rozwiązań o jakości OE. Na przykład dzięki zastosowaniu specjalnej technologii do udoskonalenia konstrukcji napinacza T38667 sprężyna i mechanizm tłumiący są chronione przed przedwczesną awarią, co skutkuje dużo większą trwałością napinacza, nawet do 550 000 km – mówi Enzo Strappazzon, prezes regionu europejskiego.

Trwałość i niezawodność

Unikatowa konstrukcja napinacza wykorzystuje technologię uszczelnienia labiryntowego, która chroni sprężynę, mechanizm tłumiący i tuleję przed czynnikami, które mogłyby spowodować przedwczesną awarię, np. przed zanieczyszczeniami. Z kolei system tłumienia napinacza paska ogranicza ruchy ramienia, eliminuje drgania paska i utrzymuje jego napięcie, przedłużając żywotność napinacza i akcesoriów. Ma to kluczowe znaczenie, biorąc pod uwagę dużą liczbę ruchów wykonywanych przez napinacz, wynikającą ze zmiennych obciążeń akcesoriów.

Po zakończeniu fazy projektowej nowe napinacze T38667 poddano kompleksowym testom. Napinacze zamontowano w autach floty osiągającej duże przebiegi. Napinacze wykazały się rzeczywiście dużą trwałością nawet do 550 000 kilometrów.

Zalety napinacza DriveAlign® do ciężkich zastosowań

Napinacze DriveAlign® T38667 do ciężkich zastosowań są łatwe w montażu, ale to nie jedyna cecha przemawiająca na ich korzyść. Do innych zalet T38667 należą:

  • większa tuleja – wydłuża trwałość napinacza
  • dłuższe ramię napinacza – redukuje zużycie tulei obrotowej
  • idealne wyważenie – zapewnia właściwą współpłaszczyznowość napinacza
  • dwurzędowe łożyska koła pasowego – działają dłużej niż inne łożyska i utrzymują stabilność
  • lepsze tłumienie – pozwala ograniczyć ruch ramion
  • wysoka wydajność (do 550 000 kilometrów) – redukuje czas przestoju i koszty na kilometr

Napinacz będzie dostępny w kilku zestawach Extra Service Micro-V® celem zagwarantowania optymalnej obsługi układu przy użyciu idealnie dopasowanych elementów.

Źródło: Gates

O Autorze

autoEXPERT – specjalistyczny miesięcznik motoryzacyjny, przeznaczony dla osób zajmujących się zawodowo naprawą, obsługą, diagnostyką i sprzedażą samochodów oraz produkcją i sprzedażą akcesoriów motoryzacyjnych, części zamiennych i materiałów eksploatacyjnych.

Tagi artykułu

autoExpert 04 2024

Chcesz otrzymać nasze czasopismo?

Zamów prenumeratę