Goodyear na rzecz bezpieczeństwa ruchu drogowego

1.4.2011

Goodyear Dunlop dołączył w 2009 r. do programu Europejskiej Karty Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego - ogólnoeuropejskiej inicjatywy, mającej na celu zwiększenie bezpieczeństwa drogowego na całym kontynencie. Oprócz szeroko zakrojonych kampanii na temat konserwacji opon i odpowiedzialnej jazdy, szczególna uwaga w działaniach Goodyeara jest poświęcana dzieciom, aby pogłębić ich wiedzę na temat przepisów ruchu drogowego oraz pomóc zadbać im o własne bezpieczeństwo na drodze

W Polsce, Goodyear wspiera od kilku lat programu na rzecz bezpieczeństwa kierowców samochodów firmowych „www.defensywnikierowcy.pl - Bezpieczne Auto Firmowe". Ta inicjatywa ma na celu zwiększenie bezpieczeństwa ruchu drogowego i świadomości kierowców poprzez popularyzację zasad jazdy defensywnej wśród kadry kierowniczej, menedżerów flot oraz pracowników firm z sektora małych i średnich przedsiębiorstw, użytkujących samochody służbowe.

Do promocji bezpieczeństwa na drogach przez Goodyeara przyłączył się także Tomasz Kuchar - wielokrotny rajdowy mistrz Polski oraz twórca Akademii Bezpiecznej Jazdy. Zrealizowano specjalny poradnik - w formie instruktażowych filmów - za pośrednictwem którego jeden z najlepszych polskich kierowców nie tylko przypomina o podstawowych zasadach, takich jak wyposażenie samochodu w zimowe opony czy jak odpowiednio zapiąć pasy, ale przede wszystkim pokazuje, w jaki sposób prawidłowo należy wychodzić z poślizgu i reagować na nieprzewidziane zdarzenia na drodze - zwłaszcza w ciężkich, zimowych warunkach.

Z kolei w 2008 roku, w ramach akcji na rzecz polepszania bezpieczeństwa na polskich drogach, m.in. przy współpracy ze Stowarzyszeniem „Droga i Bezpieczeństwo", Goodyear przekazał Polakom niemal 135 tys. odblaskowych opasek. W tym samym roku Stowarzyszenie oraz Goodyear współpracowali także przy realizacji kampanii „Innowacje dla bezpieczeństwa na drodze".

Akcja „Goodyear Truck - razem bezpieczniej w szkołach" jest kolejną, angażującą społeczność Goodyeara poprzez edukację i zabawę na profilu opon ciężarowych na Facebooku. W 2011 roku na fanów czekać będzie jeszcze większa dawka ciekawych konkursów i informacji. Goodyear Truck w dalszym ciągu planuje propagować bezpieczeństwo na drogach wśród wszystkich ich użytkowników oraz pozostawać w interakcji z fanami.

Natomiast marka Dunlop, należąca do firmy Goodyear, zapewniała bezpieczeństwo podczas Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Polski w 2010 roku. Nad bezpieczeństwem oraz spokojem kibiców i załóg rajdowych, czuwały ekipy porządkowe Dunlopa, które poruszając się specjalnie oznaczonymi samochodami kontrolowały trasę odcinków specjalnych przed startem rajdów. 

Goodyear, w celu wspierania inicjatyw mających podnieść umiejętności kierowców, patronuje Akademiom Bezpiecznej Jazdy Kuchara, Czopika i Bielaka, a Dunlop - Abarth Driving Experience.

O Autorze

autoEXPERT – specjalistyczny miesięcznik motoryzacyjny, przeznaczony dla osób zajmujących się zawodowo naprawą, obsługą, diagnostyką i sprzedażą samochodów oraz produkcją i sprzedażą akcesoriów motoryzacyjnych, części zamiennych i materiałów eksploatacyjnych.

Tagi artykułu

autoExpert 04 2024

Chcesz otrzymać nasze czasopismo?

Zamów prenumeratę