Hankook Tire przedstawia wyniki finansowe
W drugim kwartale 2015 r. firma Hankook Tire odnotowała globalny przychód ze sprzedaży wynoszący 1,62 biliona KRW oraz zysk operacyjny na poziomie 201,1 miliarda KRW.
Spółka odnotowała globalną sprzedaż skonsolidowaną w wysokości 1,62 biliona KRW oraz zysk operacyjny wynoszący 201,1 miliarda KRW.
Za główny czynnik odpowiedzialny za spadek globalnego przychodu firmy ze sprzedaży oraz zysku operacyjnego w drugim kwartale 2015 r. w porównaniu z tym samym okresem w roku ubiegłym uważa się spadek cen, będący efektem rosnącej konkurencji na światowym rynku opon, powolnego rozwoju rynku w Chinach i Korei oraz wahań kursów walut.
Jednak pomimo tych niesprzyjających okoliczności wielkość sprzedaży w Europie i Ameryce Północnej wzrosła o ok. 12–14% w porównaniu z drugim kwartałem 2014 r. Oczekuje się, że ten znaczny wzrost będzie utrzymywać się jeszcze przez pewien czas i doprowadzi do dalszego zwiększenia udziału Hankook Tire na tych rynkach. Ponadto firma Hankook Tire osiągnęła stały wzrost sprzedaży w segmencie Ultra High Performance Tyre (UHPT) wynoszący 3,5% w stosunku do roku poprzedniego. Segment UHPT odpowiadał za ok. 34% wartości całkowitej sprzedaży spółki na rynku samochodów osobowych w drugim kwartale, powodując zrównoważony wzrost sprzedaży firmy Hankook Tire.
Hankook Tire będzie pracować nad dalszą poprawą swojej pozycji na rynku opon klasy premium, ze szczególnym uwzględnieniem Europy i Ameryki Północnej. Ponadto firma kontynuuje przyspieszanie rozwoju swojej działalności jako wiodącego producenta opon, zwiększając dostawy większych opon, włącznie z oponami UHPT i oponami radialnymi przeznaczonymi do samochodów ciężarowych i autobusów.
Źródło: Hankook Tire