Innowacyjne podejście do redukcji śladu węglowego

Redukcja emisji dwutlenku węgla w naprawach pojazdów AkzoNobel

AkzoNobel wraz z partnerami strategicznymi wprowadza innowacyjne podejście do wyzwania, jakim jest redukcja emisji dwutlenku węgla w branży napraw pojazdów.

Inspirujące 24-godzinne wydarzenie, które odbyło się w listopadzie w Amsterdamie w Holandii, zaowocowało utworzeniem kilku zespołów badawczych z dużym potencjałem, które koncentrują się na trzech kluczowych tematach: transformacji energetycznej, wydajności procesów i rozwiązaniach dotyczących obiegu wtórnego.

Uczestnicy – w tym przedstawiciele Allianz, Arval, Boekhorst Autoschade, Centro Zaragoza, Den Elzen Autoschade, Europcar Mobility Group, Grupo Velasco, Toyota oraz The Vella Group – zgodzili się dołączyć do kolejnej fazy, która jeszcze bardziej przybliży wszystkich do osiągnięcia celów redukcji emisji dwutlenku węgla.

Jeden z sześciu zespołów badawczych podejmie próbę optymalizacji i dostosowania procesu napraw dla warsztatów samochodowych w celu zwiększenia efektywności napraw i obiegu wtórnego. Inny z zespołów zajmie się tworzeniem akademii szkolącej firmy motoryzacyjne i naprawcze w kierunku bardziej zrównoważonego rozwoju.

 – Wszyscy mamy ambitne cele, jeśli chodzi o przeciwdziałanie zmianom klimatycznym, ale nikt z nas nie jest w stanie osiągnąć ich w pojedynkę – współpraca jest niezbędna. Fantastycznie było widzieć, jak wszyscy się spotykają, wymieniają pomysłami i podejmują wspólne zobowiązanie ustalając, co jest możliwe. Z niecierpliwością czekam, aby zobaczyć, w jaki sposób możemy podjąć wyzwania wynikające z tego programu, ponieważ staramy się wspólnie przyspieszyć naszą podróż w kierunku zrównoważonego rozwoju. To wydarzenie było dla nas świetnym punktem wyjścia do współpracy i wywarcia namacalnego wpływu na nasze cele. To coś, co po prostu musimy zrobić, a idealnie byłoby, gdybyśmy mogli przenieść to, co robimy, na inne regiony, aby mogły stawić czoła podobnym wyzwaniom, które będą miały realny wpływ na osiągnięcie naszych ambicji – mówi Ignacio Román Navarro, Commercial Director Vehicle Refinishes EMEA.

W konfrontacji z dużymi problemami społecznymi, takimi jak zmniejszenie naszego śladu węglowego, musimy zrobić więcej, aby sami wprowadzać innowacje, jeśli mamy pomóc w rozwiązaniu tych problemów. Oznacza to, że wszyscy musimy włożyć więcej wysiłku w unowocześnienie łańcucha wartości. Powinniśmy również pamiętać o tym, że przełomowe rozwiązania jutra prawie zawsze zaczynają się od tego, co wczoraj wydawało się szalonym pomysłem – dodaje Carlo van de Weijer, General Manager Eindhoven AI Systems.

AkzoNobel wyznacza naukowe cele w zakresie zrównoważonego rozwoju, aby do 2030 r. zmniejszyć o połowę emisję dwutlenku węgla w całym łańcuchu wartości*. Osiągnięcie tego celu będzie w dużej mierze zależeć od współpracy z partnerami i stawiania sobie nawzajem wyzwań w celu znalezienia innowacyjnych sposobów przezwyciężenia problemów, z którymi wszyscy się borykają. Według Navarro, właśnie to będą starały się osiągnąć zespoły badawcze.

Mamy naprawdę zachęcający początek – kontynuuje.– Kolejnym krokiem jest nasz „Discovery Day” w kwietniu przyszłego roku, podczas którego zespoły zaprezentują potencjalne rozwiązania, a nasi partnerzy oficjalnie zgłoszą się do udziału w fazie wdrożeniowej. Wtedy zacznie się ciężka praca – kiedy zaczniemy robić to, co należy zrobić, aby wspólnie zmniejszyć nasz ślad węglowy w oparciu o zdefiniowane przez nas obszary poszukiwań.

Źródło: AkzoNobel

Tagi artykułu

autoExpert 04 2024

Chcesz otrzymać nasze czasopismo?

Zamów prenumeratę