Inteligentne zawieszenie Monroe® w Renault, BMW i Infiniti

Tenneco
27.4.2016

Tenneco dostarcza Monroe® Intelligent Suspension do samochodów Renault Talisman, BMW (1 Series, 2 Series, 3 Series, 4 Series, X3) oraz Infiniti (Q50, Q60 Sports Coupe).

Renault łączy technologię czterech skrętnych kół 4Control z półaktywnym zawieszeniem

Tenneco Inc. wyposaża nowo wprowadzony na rynek sedan Renault Talisman D-segment w swoje stale zmienne półaktywne zawieszenie (CVSAe), które stanowi jeden z produktów w portfelu oryginalnych sprzętów opartych na zaawansowanych technologiach Monroe® Intelligent Suspension (Inteligentne Zawieszenia).

Model Talisman zapewnia to, co Renault nazywa indywidualnie dopasowanym doświadczeniem w czasie jazdy, dzięki swej technologii Multi-Sense, która oferuje kierowcy wybór trybu komfort, sport, eko, neutralnego oraz spersonalizowanego. Technologia CVSAe , dostarczona przez Tenneco dostępna jest jako opcja w ramach systemu Multi-Sense Renault, pozwalając kierowcy na wybór wysoce komfortowej opcji jazdy, bądź dynamicznej jazdy w bardziej sportowym stylu. Model Talisman wyposażony został w przycisk skrótu, który błyskawicznie przestawia samochód z jednego trybu na drugi.

– Nasza gama produktów Monroe® Intelligent Suspension oferuje naszym odbiorcom oryginalnego wyposażenia wybór zaawansowanych technologii, które wkomponowane są w system kontroli ich pojazdów, aby dzięki nim doświadczali oni jazdy na najwyższym poziomie – powiedział Enrique Orta, wiceprezes Tenneco Ride Performance.  – Jesteśmy zaszczyceni tym, ze Renault wybrało zawieszenie Monroe® Intelligent Suspension dla swojego innowacyjnego, wysokiej klasy sedana z połączeniem systemów skrętu czterech kół oraz półaktywnego zawieszenia.

Talisman to już drugi model Renault, w którym znajdziemy zawieszenie Monroe® Intelligent Suspension. W roku 2014, Renault wprowadziło CVSAe do nowego Espace.

Monroe® Intelligent Suspension do samochodów BMW

Technologia inteligentnego zawieszenia Monroe® Intelligent Suspension znalazła również zastosowanie w nowych modelach BMW 3 Series jako część opcji Adaptive M Suspension. System Monroe® Intelligent Suspension zaprojektowany został w celu zapewnienia błyskawicznej odpowiedzi samochodu na zmieniające się warunki na drodze, a także dopasowania się do preferencji kierowcy dla bardziej dynamicznej bądź komfortowej jazdy.

Według Grupy BMW, stale zmienne, półaktywne amortyzatory (CVSAe) zastosowane w technologii Adaptive M Suspension pomagają równoważyć samochód na nierównej drodze bądź przy wibracjach terenu w ustawieniu komfort, natomiast twardsze ustawienie amortyzatorów w opcji sport, stwarza uczucie bardziej dynamicznej jazdy. Ustawienie sport plus, pozwala kierowcy na opanowanie ciasnych, precyzyjnych skrętów na wyższych prędkościach. Kierowca może zmieniać ustawienia poprzez przycisk „Driving Experience”. Czujniki stale monitorują warunki na drodze, a dane przesyłane są do komputera pokładowego, który następnie dopasowuje amortyzatory w czasie rzeczywistym, aby zapewnić najlepsze działanie każdego z trzech wybranych ustawień.

– Tenneco cieszy się bardzo, że system Monroe® Intelligent Suspension został wybrany jako opcja dla nowej generacji modelu BMW 3 Series, gdyż jest to pierwszy luksusowy kompaktowy sedan sportowy w swojej kategorii, który oferował będzie naszą półaktywną zaawansowaną technologię – mówi Enrique Orta, wiceprezes Tenneco, Ride Performance. – Technologia inteligentnego zawieszenia Monroe® Intelligent Suspension stanowić może wartość dodaną we wszystkich kategoriach samochodów, co udowodniły także testy konsumenckie w Tenneco.

Obecnie Tenneco dostarcza amortyzatory CVSAe dla modeli BMW: 1 Series, 2 Series, 3 Series, 4 Series oraz X3.
Amortyzatory Tenneco CVSAe są projektowane w Tenneco Innovación, w hiszpańskiej Ermui, a produkowane w nowoczesnych zakładach produkcyjnych, również w Ermui.

Technologia półaktywnego zawieszenia Tenneco znajdzie zastosowanie w nowych INFINITI Q50 oraz Q60 Sports Coupe

Infiniti wprowadza technologię stale zmiennego półaktywnego zawieszenia (CVSAe), do swoich modeli z 2016 roku: sedana Q50 oraz zupełnie nowego Q60 coupe, jako część systemu dynamicznego cyfrowego zawieszenia – Dynamic Digital Suspension (DSS). System Infiniti DSS pozwala kierowcy na zmianę opcji kierowania pomiędzy trybami komfort, sport albo sport plus.

Zawieszenie CVSAe, należące do grupy produktów inteligentnego zawieszenia – Monroe® Intelligent Suspension, dopasowuje się do warunków na drodze w czasie rzeczywistym. Stale monitoruje jezdnię i warunki jazdy, dopasowując zawieszenie w ciągu ułamków sekund, co oferuje kierowcy lepszy komfort jazdy z wyjątkowo dynamiczną reakcją na zmieniające się warunki.

– Jesteśmy zaszczyceni, iż możemy dodać Infinity, światową markę premium, do stale powiększającego się grona naszych klientów, którzy chcą wspólnie z Tenneco sprawić, że jazda ich samochodami będzie wyjątkowa, dzięki zastosowaniu zaawansowanych elektronicznych systemów zawieszenia – powiedział Enrique Orta, wiceprezes Tenneco, Ride Performance. – Nasze produkty Monroe® Intelligent Suspension z pełną gamą opcji elektronicznych znajdują wciąż nowych nabywców wśród światowych producentów.

Infiniti to pierwsza japońska luksusowa marka, która wybrała amortyzatory CVSAe. Dla modeli Infiniti Q50 oraz Q60 są one produkowane w hiszpańskiej fabryce Tenneco w Ermui. Samochody montowane są w zakładach Nissan’s w japońskim Tochigi.

Więcej informacji znajdą Państwo na monroeintelligentsuspension.com.

Źródło: Informacja prasowa Tenneco

O Autorze

autoEXPERT – specjalistyczny miesięcznik motoryzacyjny, przeznaczony dla osób zajmujących się zawodowo naprawą, obsługą, diagnostyką i sprzedażą samochodów oraz produkcją i sprzedażą akcesoriów motoryzacyjnych, części zamiennych i materiałów eksploatacyjnych.

Tagi artykułu

autoExpert 04 2024

Chcesz otrzymać nasze czasopismo?

Zamów prenumeratę