Inteligentny hamulec

Bosch
27.3.2008
Bosch opracował APB M (Automated Parking Brake - Motor on Caliper) - zacisk hamulca, w którym zintegrowany silnik elektryczny przejmie zadania hamulca postojowego.

W połączeniu z elektronicznym systemem kontroli trakcji ESP hamulec postojowy APB M może realizować także funkcje wspomagające. W momencie zatrzymania się pojazdu na wzniesieniu system ESP może utrzymać ciśnienie w układzie hamulcowym nawet wtedy, gdy kierowca nie naciska już pedału hamulca. Jeśli pojazd ruszy, hamulec zostaje automatycznie zwolniony. Jednak w przypadku wyłączenia silnika lub opuszczenia pojazdu przez kierowcę hamulec postojowy blokuje się na stałe w sposób elektromotoryczny. Po powrocie do auta lub włączeniu silnika kierowca nie musi pamiętać o zwolnieniu hamulca postojowego. W zależności od kąta nachylenia pojazdu i położenia pedału gazu oraz sprzęgła jest on w odpowiednim momencie zwalniany automatycznie. Również w razie konieczności hamowania awaryjnego kierowca może przyciskiem uruchomić hamulec postojowy. Przykładowo, w przypadku awarii siłownika hamulców APB M wykorzystuje do hamowania system ESP, który wytwarza odpowiednie ciśnienie i wyhamowuje wszystkie cztery koła pojazdu ze stałym, określonym opóźnieniem, a dzięki zintegrowanej
funkcji ABS zapobiega także blokowaniu kół.

Więcej informacji: www.bosch.pl

 

O Autorze

autoEXPERT – specjalistyczny miesięcznik motoryzacyjny, przeznaczony dla osób zajmujących się zawodowo naprawą, obsługą, diagnostyką i sprzedażą samochodów oraz produkcją i sprzedażą akcesoriów motoryzacyjnych, części zamiennych i materiałów eksploatacyjnych.

autoExpert 05 2024

Chcesz otrzymać nasze czasopismo?

Zamów prenumeratę