Koncept warsztatowy ZF Services pro[Tech] debiutuje w Polsce

ZF Services
23.10.2017

W przyszłym roku na polskim rynku zainauguruje działalność ZF Services pro[Tech]. Koncept warsztatowy oferuje partnerom warsztatowym kompleksowy dostęp do technologii stosowanych w produktach marek koncernu ZF: Sachs, Lemförder, TRW oraz Openmatics.

Dzięki nowej platformie komunikacyjnej, wszystkie informacje dostępne będą u źródła na stronie protech.zf.com/pl. W jednym miejscu znajdą się instrukcje montażowe, informacje na temat dostępnych szkoleń, jak również filmy szkoleniowe i inne materiały marketingowe.

Wszyscy dotychczasowi partnerzy zostaną w najbliższym czasie poinformowani o uruchomieniu nowego konceptu i będą mogli bezpłatnie przystąpić do ZF Services pro[Tech]. Dla nowych użytkowników przewidziana jest jednorazowa opłata startowa w wysokości 100 zł netto, w ramach której otrzymają instrukcje montażowe zgodne ze specyfikacjami pojazdów, katalogi części online, wsparcie techniczne dedykowanej infolinii oraz dostęp do platformy, na której będą mogli zamówić dodatkowe materiały marketingowe. Dostęp do specjalistycznych szkoleń oraz akcji serwisowych producentów jest możliwy do dokupienia w tej opcji.

ZF proponuje również opcję Services [pro]Tech Plus, w ramach której firma wspiera partnerów w sposób ponadstandardowy. Opcja Plus zakłada jednorazową opłatę startową w wysokości 100 zł netto oraz roczną opłatę systemową w wysokości 599 zł netto. Polega ona na wsparciu eksperta na miejscu w warsztacie partnera i przekazywaniu informacji serwisowych OEM, np. o akcjach fabrycznych prowadzonych przez globalnych producentów samochodów. Pracownicy partnera otrzymują również możliwość uczestniczenia w dwudniowym specjalnym szkoleniu w ciągu roku. Dodatkowo, warsztat zostanie oznaczony znakiem pro[Tech] Plus.

Partnerzy posiadający opcję podstawową mogą zamówić dodatkowe usługi z wersji rozszerzonej.

Dzięki rozbudowanej platformie online, uczestnicy ZF Services pro[Tech] otrzymają bezpośredni i łatwy dostęp do pogłębionej bazy wiedzy wiodącego producenta części. W narzędziu przewidziano również dodatkowy dostęp dla dystrybutorów, którzy również będą informowani o nowościach na bieżąco.

ZF Services [pro]Tech wprowadza do warsztatów najnowsze technologie i doświadczenie branżowe. Dzięki wyjątkowej tematyce szkoleń i postępującej cyfryzacji przekazujemy wiedzę techniczną na najwyższym poziomie. Zwiększa to konkurencyjność uczestniczących w programie warsztatów – podkreśla Markus Schmitt, dyrektor ds. konceptów warsztatowych ZF Aftermarket. – W ciągu ostatnich pięciu lat wiele osiągnęliśmy, a w planach mamy jeszcze więcej. Nasza misja polega na odpowiadaniu na potrzeby klientów i przygotowaniu ich do roli niezawodnych partnerów w przyszłości, która czeka branżę motoryzacyjną.

Koncept ZF Services [pro]Tech wystartował w 2012 r. i rozpoczął się od dziesięciu szkoleń prowadzonych w siedmiu regionach. Program rozrósł się do 60 kursów w 27 regionach Niemiec, Austrii i Szwajcarii. Koncepcję wprowadzono również w Hiszpanii. Do programu profesjonalnych warsztatów w 2018 r. dołączy Polska, Brazylia, Portugalia i Włochy. Stworzy to dalsze możliwości rozwoju szkoleń bazujących na najlepszych praktykach, wsparciu eksperckim i najwyższym poziomie obsługi klienta.

Szkolenia kładą nacisk na aspekt praktyczny, który stanowi uzupełnienie teorii i są stale aktualizowane zgodnie z kierunkami rozwoju ZF w wybranych obszarach obejmujących układ napędowy, podwozie i układ kierowniczy. Tematyka szkoleń uwzględnia montaż, naprawę i serwis modułu wspomagania układu kierowniczego, sprzęgła oraz diagnostykę oraz serwisowanie automatycznych skrzyń biegów 6HP i 8HP wraz z przekładnią hydrokinetyczną. W trakcie prowadzenia modułów szkoleniowych szczegółowo omawiana jest specyfika popularnych modeli samochodów osobowych, takich marek jak: Audi, BMW, czy Volkswagen.

W ofercie szkoleń ZF Services [pro]Tech znajdują się również moduły tematyczne dotyczące pojazdów użytkowych. W tym roku wprowadzone zostało nowe szkolenie z zakresu serwisowania skrzyń biegów AS Tronic oraz EcoSplit. Dodatkowo, w związku z rosnącym udziałem w rynku pojazdów hybrydowych i elektrycznych, oferta szkoleniowa ZF Services [pro]Tech została rozszerzona o tematykę układów wysokiego napięcia. Dużym zainteresowaniem cieszą się również szkolenia z zakresu układów hamulcowych marki TRW. Kolejne moduły szkoleniowe będą systematycznie dodawane do oferty programowej w 2018 r.

ZF Aftermarket proponuje swoim klientom kompleksowe rozwiązania uwzględniające zarówno produkty, jak i usługi, a koncept warsztatowy ZF Services [pro]Tech jest tego najlepszym przykładem.

Źródło: ZF

O Autorze

autoEXPERT – specjalistyczny miesięcznik motoryzacyjny, przeznaczony dla osób zajmujących się zawodowo naprawą, obsługą, diagnostyką i sprzedażą samochodów oraz produkcją i sprzedażą akcesoriów motoryzacyjnych, części zamiennych i materiałów eksploatacyjnych.

Tagi artykułu

autoExpert 04 2024

Chcesz otrzymać nasze czasopismo?

Zamów prenumeratę