Mniejsze zużycie paliwa dzięki specjalnym oponom

Goodyear
15.3.2016

Testy Mercedes-Benz Efficiency Run 2015 potwierdzają wpływ opon ciężarowych Goodyear FUELMAX na zwiększenie efektywności paliwowej.

Zoptymalizowane pod względem oporu toczenia opony Goodyear FUELMAX zamontowane na pojazdach ciężarowych biorących udział w programie Mercedes-Benz Efficiency Run 2015 przyczyniły się do ogólnego zmniejszenia zużycia paliwa nawet o 14%1. Jazdy testowe zorganizowane przez wiodącego producenta pojazdów ciężarowych miały za zadanie zademonstrowanie, że zużycie paliwa, a co za tym idzie emisję CO2 można znacznie ograniczyć jeżeli wysiłki optymalizacyjne zostaną skierowane nie tylko na technologie silnikowe, lecz na pojazd jako całość. W celu podkreślenia jak wiele można osiągnąć już w tym momencie w przejazdach organizowanych w ramach Efficiency Run zastosowano rozwiązania dostępne obecnie na rynku, takie jak efektywne paliwowo opony Goodyear FUELMAX.

W jazdach wzięły udziały firmy przewozowe DB Schenker Logistics i Grosse-Vehne, które testowały zestawy ciągnik-naczepa wyposażone w opony Goodyear FUELMAX. W ramach Efficiency Run wykorzystano Mercedes-Benz Actros 1842 oraz Actros 1845 wyposażone wyłącznie w komponenty dostępne dziś na rynku, oraz system predykcyjnej kontroli przeniesienia napędu - Predictive Powertrain Control (PPC). W pojazdach zastosowano również zoptymalizowane pod względem wagi naczepy Krone Eco, które wyposażono w elementy zmniejszające opór aerodynamiczny. W ciężarówkach zamontowane zostały opony Goodyear FUELMAX S 315/70R22.5 na osiach przednich, Goodyear FUELMAX D 315/70R22.5 na osi napędowej oraz Goodyear FUELMAX T 385/55R22.5 na osiach naczepy.

FUELMAX to najbardziej wydajna paliwowo linia opon ciężarowych Goodyear. Najważniejszą zaletą ogumienia jest niski opór toczenia, który osiągnięto bez pogarszania innych kluczowych parametrów, takich jak żywotność czy skuteczność hamowania na mokrej nawierzchni. Na podstawie danych opracowanych w 2014 roku wyliczono, że dwa zestawy ciągnik-naczepa zużyły od 12% do 14% mniej paliwa niż standardowe tego rodzaju pojazd z tych samych firm przewozowych.

- Bardzo się cieszymy, że nasze efektywne paliwowo opony ciężarowe Goodyear FUELMAX zostały wybrane do programu prób Efficiency Run - powiedział Peter Platje, dyrektor Goodyear ds. sprzedaży opon do pojazdów ciężarowych na pierwsze wyposażenie w Europie, na Bliskim Wschodzie i w Afryce. - Wyniki testów wyraźnie wskazują, że floty mogą ograniczyć zużycie paliwa i emisje CO2 wykorzystując wyposażenie dostępne dziś na rynku. Prosty wybór wysokojakościowych opon o niskim oporze toczenia, takich jak FUELMAX może mieć na to bardzo pozytywny wpływ. Kolejnych dowodów dostarczyły wewnętrzne testy przeprowadzone przez niemiecką flotę Spedition Bartkowiak. Uzyskane przez nich wyniki potwierdziły potencjalną oszczędność nawet 1,6 litrów paliwa na 100 kilometrów na każdy pojazd ciężarowy wyposażony w opony Goodyear FUELMAX2. Jeżeli połączyć to z innymi technologiami, oszczędności mogą być jeszcze wyższe, co wykazały rezultaty prób Mercedes-Benz Efficiency Run 2015 - komentuje Platje.

Coraz więcej flot odkrywa ekonomiczne zalety opon ciężarowych Goodyear FUELMAX, które pomagają ograniczać koszty operacyjne. Oszczędności można zwiększyć bieżnikując ogumienie na gorąco jako TreadMax FUELMAX D i TreadMax FUELMAX T. Opona TreadMax FUELMAX D jest obecnie dostępna w pięciu popularnych rozmiarach: 315/80R22.5, 315/70R22.5, 295/80R22.5, 295/60R22.5 i 315/60R22.5. Bieżnikowane ogumienie jest wytwarzane przez Goodyear według tych samych standardów co nowe produkty, z zastosowaniem tych samych wzorów bieżnika i podobnych materiałów co opony wzorcowe. W ten sposób można wydłużyć korzystanie z zalet nowych FUELMAX-ów i oszczędzić jeszcze więcej.

Źródło: Goodyear

O Autorze

autoEXPERT – specjalistyczny miesięcznik motoryzacyjny, przeznaczony dla osób zajmujących się zawodowo naprawą, obsługą, diagnostyką i sprzedażą samochodów oraz produkcją i sprzedażą akcesoriów motoryzacyjnych, części zamiennych i materiałów eksploatacyjnych.

Tagi artykułu

autoExpert 04 2024

Chcesz otrzymać nasze czasopismo?

Zamów prenumeratę