Monitorowanie opon również dla przyczep samochodów ciężarowych

Continental oferuje monitorowanie opon również dla przyczep Continental

Firma Continental wprowadza usługę zdalnego monitorowania opon w czasie rzeczywistym dla przyczep za pośrednictwem cyfrowego rozwiązania ContiConnect Live. Ten system doskonale współpracuje zarówno z naczepami, jak i z przyczepami.

  • Dane opon w czasie rzeczywistym dla lepszego planowania serwisu i konserwacji przyczep ciężarowych;
  • Akumulator umożliwia codzienne odczyty danych opon do 28 dni;
  • Rozwiązanie dostępne na wielu rynkach na całym świecie od lipca tego roku.

Urządzenie zdalnego monitorowania odbiera dane z czujników opon i wysyła je do portalu ContiConnect. Następnie system przekazuje informacje dotyczące ciśnienia i temperatury powietrza w oponach do jednostki napędowej pojazdu. Nawet gdy urządzenie nie jest podłączone do zasilania, wewnętrzny akumulator pozwala na codzienne odczyty przez okres aż do 28 dni.

Dzięki ContiConnect Live może zmniejszyć i zminimalizować ryzyko awarii związanych z uszkodzeniami opon i utrzymać pojazdy na drodze, zamiast w warsztacie. Aktualizacje na żywo oraz alarmy w czasie rzeczywistym dodatkowo zwiększają wydajność i zmniejszają koszty związane z naprawami i konserwacją. Rozwiązanie ContiConnect Live dla przyczep oferuje również funkcję śledzenia opartą na danych GPS. Dzięki temu menedżerowie flot mają pełen wgląd w dokładną pozycję swoich pojazdów. Od lipca 2023 r. to nowe rozwiązanie dla przyczep jest dostępne na wielu rynkach na całym świecie.

ContiConnect Live daje flocie ogromną korzyści w postaci wiedzy, czy istnieje problem z ciśnieniem w oponach, który można rozwiązać jeszcze przed połączeniem naczepy do samochodu ciężarowego. Dzięki rozwiązaniu ContiConnect Live floty mogą osiągnąć i zapewnić najniższe całkowite koszty jazdy – wyjaśnia Clarisa Doval, dyrektor ds. rozwiązań cyfrowych w Continental Tires.

Czujniki wewnątrz opon przesyłają dane do jednostki monitorującej, która zamontowana jest w przyczepie. Informacje są następnie przekazywane do powiązanej platformy zarządzania oponami, gdzie można je wygodnie przeglądać za pośrednictwem portalu ContiConnect i aplikacji ContiConnect.

Continental_ ContiConnect Live_przyczepa Continental

Operatorzy floty również mają dostęp do danych, takich jak ciśnienie w oponach, temperatura oraz przebieg każdej opony podłączonej do systemu monitorowania. W przypadku niskiego ciśnienia lub niewielkich ubytków, portal może generować powiadomienia tekstowe lub e-mailowe do nieograniczonej liczby odbiorców. Dzięki temu w wielu przypadkach można podjąć odpowiednie kroki naprawcze jeszcze przed holowaniem przyczepy.

Dzięki ContiConnect Live można uniknąć awarii, zmniejszyć koszty konserwacji i wydłużyć czas eksploatacji pojazdu na drodze. Pomimo że koszty opon stanowią jedynie około 5% inwestycji floty, mogą one odpowiadać za ponad połowę wszystkich kosztów operacyjnych. Niewidoczne zmniejszenie ciśnienia w oponach prowadzi do zwiększenia oporu toczenia i zużycia paliwa. W przypadku uszkodzenia opony, przyczepa nie nadaje się do jazdy, aż zostanie naprawiona. Wysokie ceny paliwa i opóźnienia stanowią wyzwanie zarówno dla operatorów floty, jak i dla klientów, ze względu na problemy związane z dostawami.

Firma Continental Tires systematycznie rozwija innowacyjne rozwiązania biznesowe oraz tworzy kompleksowy ekosystem inteligentnych technologii cyfrowych, skupionych na oponach klasy premium. Do 2030 r. producent opon dąży do bycia światowym liderem w dziedzinie rozwiązań cyfrowych opartych na usługach. Już obecnie Continental oferuje klientom flotowym gwarantowany przebieg, wraz z szeroką gamą usług oponiarskich, dostępnych zawsze i wszędzie tam, gdzie są potrzebne.

Źródło:Continetal

Tagi artykułu

autoExpert 04 2024

Chcesz otrzymać nasze czasopismo?

Zamów prenumeratę