Monroe oficjalnym dostawcą inteligentnego zawieszenia do McLaren Automotive

Inteligentne zawieszenia do McLaren Automotive Monroe

Brytyjski producent luksusowych super- i hipersamochodów McLaren Automotive oraz Tenneco – producent części – ogłosili, że Monroe został oficjalnym dostawcą inteligentnego zawieszenia (Monroe Intelligent Suspension) dla gamy samochodów drogowych McLaren.

Monroe i McLaren Automotive współpracują już ponad 10 lat opracowując i wdrażając innowacyjne technologie zawieszenia. Inauguracyjnym, wspólnym projektem było zawieszenie Kinetic w pierwszym supersamochodzie McLaren Automotive 12C wdrożone w 2011 r. Obecnie Tenneco dostarcza McLarenowi swoje najnowocześniejsze elektroniczne systemy zawieszenia Monroe® Intelligent Suspension. Są one kluczowym elementem zapewniającym precyzyjne prowadzenie i niepowtarzalne wrażenia z jazdy. Gama obejmuje dwie wersje – Intelligent Suspension CVSA2 oraz Intelligent Suspension CVSA2/Kinetic.

Monroe_zawieszenie Monroe

Monroe Intelligent Suspension CVSA2

Technologia Monroe Intelligent Suspension CVSA2 obejmuje cztery lekkie, regulowane elektronicznie amortyzatory dwuzaworowe, które w sposób ciągły dostosowują charakterystykę tłumienia zależnie od kąta skrętu kierownicy, prędkości pojazdu, przyspieszenia, przechyłów nadwozia i innych danych. Kierowca może wybrać preferowany tryb jazdy, podczas gdy system dostosowuje się do otoczenia w czasie rzeczywistym, aby zmaksymalizować kontrolę nad pojazdem, komfort i bezpieczeństwo. Zawieszenie to jest montowane w modelach McLaren 540C, 570GT, 570S i 600LT, GT oraz wysokowydajnym supersamochodzie hybrydowym Artura.

Monroe Intelligent Suspension CVSA2/Kinetic

System Monroe Intelligent Suspension CVSA2/Kinetic łączy adaptacyjne sterowanie amortyzatorami CVSA2 z wyjątkowym, lekkim hydraulicznym systemem kontroli przechyłów. Razem, technologie te jednocześnie zapewniają wyjątkowe właściwości jezdne, adekwatne do osiągów McLarena.

Systemy CVSA2/Kinetic zastosowano w modelach MP4-12C, 650S, 675LT, 720S, 765LT i Elva, a także w nowym 750S. Technologia ta jest również zintegrowana z układami zawieszenia modeli McLaren P1™, McLaren P1™ GTR, McLaren Senna i Speedtail Ultimate.

Monroe_braz_z_youtube

Historia McLarena w tworzeniu zapierających dech w piersiach samochodów wyczynowych jest zbieżna z naszym własnym dążeniem do ciągłego rozwijania technologii zawieszenia. Jesteśmy bardzo dumni i podekscytowani, że możemy rozpocząć ten nowy rozdział w bardzo udanej współpracy naszych firm – powiedział Charles Sanderson, dyrektor techniczny, McLaren Automotive.

Źródło: Monroe

Tagi artykułu

autoExpert 04 2024

Chcesz otrzymać nasze czasopismo?

Zamów prenumeratę