Nowość Goodyear UltraGrip Performance SUV Gen-1

Goodyear
31.5.2016

Kierowcy SUV-ów mogą poczuć się jeszcze bezpieczniej: opony zimowe Goodyear UltraGrip Performance SUV Gen-1 zapewnią krótszą drogę hamowania na suchych, mokrych i oblodzonych nawierzchniach*. 

Realizując program ciągłego ulepszania najbardziej zaawansowanych technologii zimowych, Goodyear wprowadza na rynek nową oponę przeznaczoną dla samochodów klasy SUV: UltraGrip Performance SUV Gen-1. Najnowszy model z linii opon zimowych UltraGrip jest dostępny od maja 2016 roku.

Kierowcy SUV-ów często czują się bezpieczniej w swoich dużych samochodach, wyposażonych w napęd na cztery koła. Z tego względu często wydaje się im, że nie potrzebują opon zimowych. Jednak właśnie w przypadku tego typu samochodów wyposażenie we właściwe opony do jazdy w zimowych warunkach jest szczególnie istotne.

Jeszcze bardziej bezpieczne SUV-y
 
Ze względu na gabaryty, pojazdy klasy SUV i 4x4 dają kierowcom większe poczucie bezpieczeństwa. Tymczasem auta te ważą więcej, a ich środek ciężkości znajduje się wyżej niż w samochodach osobowych. W rezultacie na opony oddziałują znacznie większe siły, a hamowanie i kierowanie stanowią większe wyzwanie.

– W przypadku SUV-ów mamy do czynienia z pewnego rodzaju paradoksem. Dlatego połączyliśmy doświadczenie w dziedzinie opon do samochodów tej klasy oraz nasze najnowsze zimowe rozwiązania technologiczne, aby ulepszyć wielokrotnie nagradzaną linię opon UltraGrip Performance przeznaczoną dla pojazdów SUV. Zmodyfikowana konstrukcja opon UltraGrip Performance SUV Gen-1 zapewnia lepszą** przyczepność, a tym samym bezpieczniejszą jazdę na zimowej nawierzchni – powiedział Alexis Bortoluzzi, dyrektor marketingu opon osobowych w regionie EMEA.

Najważniejsze rozwiązania technologiczne i właściwości opon UltraGrip Performance SUV Gen-1:

1. Samoblokujące się lamele 3D
Rozwiązanie inżynieryjne Goodyear: Aby zrównoważyć wyższe obciążenie (lub masę) pojazdu, opona musi być bardziej sztywna. Większa sztywność bloków bieżnika poprawia między innymi prowadzenie auta na suchej nawierzchni. Jednak dzięki specjalnej konstrukcji trójwymiarowych lameli, klocki pozostają elastyczne, co poprawia przyczepność na śniegu.
Technologia: 3D BIS (system trójwymiarowego blokowania klocków bieżnika).
Korzyść: Równowaga pomiędzy osiągami na suchych i ośnieżonych drogach.

2. Poprawiony kształt klocków i długość lameli
Rozwiązanie inżynieryjne Goodyear: Lamele zostały ustawione pod kątem, równolegle do krawędzi klocków, co w rezultacie poprawia przyczepność na śniegu.
Korzyść: Poprawiona skuteczność hamowania oraz trakcja na śniegu i lodzie.

3. Zoptymalizowany obszar kontaktu z drogą
Rozwiązanie inżynieryjne Goodyear: Pojazd SUV jest cięższy i bardziej obciąża oponę. Aby sprostać większym siłom, które na nią oddziałują, szerokość opony w obszarze jej kontaktu z podłożem została zwiększona w porównaniu z poprzednim modelem*** . Większa powierzchnia styku gumy z drogą poprawia stabilność jazdy.
Technologia: ActiveGrip.
Korzyść: Poprawiona przyczepność i krótsza droga hamowania.

4. Wskaźnik TOP (Tread Optimal Performance)
Rozwiązanie inżynieryjne Goodyear: W miarę eksploatacji opony, widoczny na niej symbol płatka śniegu stopniowo zanika. Gdy zniknie całkowicie, oponę należy wymienić, by zapewnić optymalną sprawność zimą.
Technologia: Wskaźnik TOP.
Korzyść: Wskazuje optymalny moment wymiany opony na nową.

45 lat doświadczenia w oponach zimowych
 
Goodyear wprowadził pierwszy model UltraGrip w 1971 roku. Od tego czasu inżynierowie marki cały czas usprawniają tę linię opon. Ciągłe innowacje wprowadzane przez ostatnie 45 lat uczyniły z firmy Goodyear jednego z liderów rynku opon zimowych. Linia UltraGrip cieszy się uznaniem konsumentów, którzy od czasu jej wprowadzenia na rynek kupili już ponad 60 milionów sztuk**** . Od 2012***** roku w regionie EMEA znacząco zwiększyła się produkcja samochodów klasy SUV i 4x4, a prognozy przewidują dalszy stały wzrost w kolejnych latach. Wprowadzając na rynek UltraGrip Performance SUV Gen-1, Goodyear dąży do zaspokojenia rosnącego popytu na ten rodzaj opon.

Opony Goodyear UltraGrip po raz kolejny liderem osiągów w testach TÜV
 
Linia UltraGrip zajęła wysokie miejsca w licznych testach prowadzonych przez renomowane czasopisma motoryzacyjne i testowe, a także w próbach niezależnych. Powtarzając sukces rodziny UltraGrip, nowe opony Goodyear UltraGrip Performance SUV Gen-1 zdeklasowały konkurencję w testach TÜV****** w zakresie hamowania na mokrej, suchej, oblodzonej i zaśnieżonej nawierzchni.
Wyniki testów****** wykazały następujące osiągi:
• Droga hamowania na mokrej nawierzchni krótsza o 1,9 metra (wynik lepszy o 7%)******;
• Droga hamowania na suchej nawierzchni krótsza o 2,3 metra (wynik lepszy o 5%)******;
• Parametry hamowania lepsze o 4% na oblodzonej nawierzchni******;
• Parametry hamowania lepsze o 2% na zaśnieżonej nawierzchni – drugi najlepszy wynik wśród testowanych opon*******.

Informacje praktyczne

Opony Goodyear UltraGrip Performance SUV Gen-1 zostają wprowadzone do sprzedaży
w maju 2016 roku i będą dostępne w 16 pozycjach asortymentowych.

*
W porównaniu ze średnim wynikiem trzech najnowszych konstrukcji głównych konkurentów w segmencie opon zimowych klasy HP do aut SUV. Testy przeprowadzone przez TÜV SÜD Product Service GmbH w lutym i marcu 2016 roku na zlecenie Goodyear Dunlop. Nowe opony zimowe klasy HP do aut SUV, rRozmiar opony: 235/65 R17; samochód testowy: Audi Q5; miejsca testówtory testowe: Mireval (Francja), Saariselkä (FinlandiaFIN); Sprawozdanie Raport nr. 713074748 -02. Punktacja w teście hamowania na śniegu: Michelin Latitude Alpin – 100.1; Goodyear UltraGrip Performance SUV Gen-1 – 100; średnia głównych konkurentów – 98.1 w ramach testu opisanego wyżej w sprawozdaniu nr 713074748-02.

**
W porównaniu z poprzednim modelem Ultragrip +SUV.

***
Poprzedni model: Ultragrip +SUV.

****
Dane wewnętrzne Goodyear.

*****
Global Insights / IHS EMEA 2015. SUV / 4x4 Production and Car Park Evolution EMEA 2012–2022.

******
W porównaniu ze średnim wynikiem trzech najnowszych konstrukcji głównych konkurentów w segmencie opon zimowych klasy HP do aut SUV. Testy przeprowadzone przez TÜV SÜD Product Service GmbH w lutym i marcu 2016 roku na zlecenie Goodyear Dunlop. Rozmiar opony: 235/65 R17; samochód testowy: Audi Q5; tory testowe: Mireval (Francja), Saariselkä (Finlandia); Raport nr 713074748 -02.

Źródło: Informacja prasowa Goodyear

O Autorze

autoEXPERT – specjalistyczny miesięcznik motoryzacyjny, przeznaczony dla osób zajmujących się zawodowo naprawą, obsługą, diagnostyką i sprzedażą samochodów oraz produkcją i sprzedażą akcesoriów motoryzacyjnych, części zamiennych i materiałów eksploatacyjnych.

autoExpert 04 2024

Chcesz otrzymać nasze czasopismo?

Zamów prenumeratę