Nowy czujnik wizyjny DENSO

11.10.2012
DENSO opracowało najmniejszy na świecie czujnik wizyjny działający w najszerszym zakresie temperatur, stosowany w systemach LDW (ang. Lane Departure Warning), oraz AHB (ang. Automatic High Beam).
Systemy LDW ostrzegają kierowcę o niezamierzonym przekroczeniu linii oddzielającej pasy ruchu, co w wielu przypadkach ustrzega przed wypadkiem. Mniejszy o 50% od swojego poprzednika, nowy sensor wizyjny DENSO nie rzuca się w oczy - można go zamontować na szczycie przedniej szyby, blisko lusterka wstecznego.

Systemy AHB automatycznie przełączają światła długie i krótkie, w zależności od tego, czy przed pojazdem znajduje się samochód nadjeżdżający z naprzeciwka lub auto je poprzedzające. System wpływa na poprawę widoczności kierowcy w nocy i zapobiega oślepianiu innych użytkowników drogi.

Nowy czujnik wizyjny DENSO świetnie sprawdza się w wysokich temperaturach, zapewniając wyjątkową skuteczność działania w krajach o gorącym klimacie. Aby osiągnąć takie właściwości sensora, DENSO opracowało algorytm, który w niewielkim stopniu obciąża procesor i zapewnia wysoką wydajność czujnika. Nie wymaga on stosowania scalonego układu przetwarzania obrazu, a jedynie odpornego na wysoką temperaturę, uniwersalnego mikrokomputera.

W nowy sensorze zamiast czarno-białej zamontowano kolorową kamerę, co umożliwia rozpoznawanie różnych barw linii oddzielających pasy ruchu na całym świecie. Kamera ułatwia również systemowi AHB odróżnienie tylnych świateł poprzedzającego samochodu od innych źródeł światła.

Czujnik jest już dostępny w wielu krajach jako opcja fabryczna dla nowego Lexusa ES. Wkrótce zostanie wprowadzony także dla innych modeli pojazdów.

O Autorze

autoEXPERT – specjalistyczny miesięcznik motoryzacyjny, przeznaczony dla osób zajmujących się zawodowo naprawą, obsługą, diagnostyką i sprzedażą samochodów oraz produkcją i sprzedażą akcesoriów motoryzacyjnych, części zamiennych i materiałów eksploatacyjnych.

autoExpert 04 2024

Chcesz otrzymać nasze czasopismo?

Zamów prenumeratę