Nowy, opatentowany moduł filtracyjny Sogefi

3.2.2015

Projekt innowacyjnego, zintegrowanego filtra rozszerza zastosowanie technologii Diesel3Tech™, wyznaczając nowe standardy w zakresie funkcjonalności i łatwości obsługi na rynkach wyposażenia oryginalnego i części zamiennych.

Firma Sogefi opracowała innowacyjny, wymienny moduł filtracyjny oleju napędowego z tworzywa sztucznego, do pojazdów produkowanych na platformie Renault CMF1. Dzięki zastosowaniu szeregu innowacji, to przełomowe podejście do modułów filtracyjnych w silnikach diesla wyznacza nowe standardy dla całej branży.

W module filtracyjnym zastosowano opatentowany przez Sogefi unikalny system czystej obsługi, który polega na zintegrowaniu elementu filtrującego z nakręcaną pokrywą plastikowego korpusu modułu, umożliwiając tym samym łatwiejszy i czystszy montaż. Co ważniejsze, taka konstrukcja oznacza, że element filtrujący nie musi być dotykany na żadnym etapie montażu. Pozwala to na ograniczenie ryzyka zanieczyszczenia filtra podczas serwisowania, co mogłyby doprowadzić do uszkodzenia delikatnych komponentów systemu wtrysku paliwa.

Zintegrowany moduł filtracyjny przenosi autorską technologię Diesel3Tech™ firmy Sogefi na wyższy poziom i wyznacza nowe standardy w zakresie czystości paliwa, do poziomu 97,5%, zapewniając jednocześnie ochronę wrażliwego systemu wtrysku paliwa poprzez wyjątkowo skuteczne oddzielanie wody.

Nowy moduł posiada również inne przydatne funkcje takie jak czujnik poziomu wody oraz grzałkę o mocy 250W, która gwarantuje niezawodny rozruch nawet w najmroźniejsze poranki. Korpus modułu jest wykonany w całości z tworzywa sztucznego, i w przeciwieństwie do korpusów metalowych, charakteryzuje się dużo lepszą odpornością na właściwości korozyjne niektórych biopaliw. Plastikowy element filtracyjny może być po zużyciu w całości spalony, co sprawia, że jest on znacznie bardziej przyjazny dla środowiska niż filtry zawierające elementy metalowe. Na platformie CMF1 moduł jest umieszczony obok zbiornika paliwa, w celu zwiększenia bezpieczeństwa w razie wypadku.

Dzięki zastosowaniu najnowszej generacji opatentowanego przez Sogefi plisowanego w jodełkę materiału filtrującego, moduł jest tak skuteczny, że usuwa praktycznie wszystkie zanieczyszczenia o rozmiarach przekraczających 4μm. Moduł jest dostosowany do potrzeb kolejnej generacji systemów wtrysku paliwa spełniających wymagania normy EURO6+, zapewniając skuteczną pracę zarówno przy wysokim ciśnieniu, jak i w warunkach podciśnienia.

Począwszy od najnowszego silnika diesla 1.6 dCi montowanego w modelu 2015 Espace, moduł będzie stosowany w kolejnych wersjach modeli Renault Laguna, Megane, Latitude, Fluence i Scenic, które zostaną wprowadzone na rynek przed trzecim kwartałem 2016 roku. Moduł będzie również montowany we wszystkich silnikach diesla francuskiego producenta, począwszy od 1.5l dCi, aż po V6 3.0l dCi.

Komentując wprowadzenie na rynek nowego modułu, Andrea Taschini, dyrektor generalny Sogefi Aftermarket, podkreślił, jak ważne jest to wydarzenie dla firmy.
- Nasi inżynierowie wielokrotnie już udowadniali, że dzięki zaawansowanej technologii filtry Sogefi są najchętniej wybierane przez światowych producentów wyposażenia oryginalnego. Dzięki temu osiągamy pozytywne i stabilne wyniki pod względem wpływu na środowisko, jakości produktów i ich kosztów, z korzyścią zarówno dla nas, jak i dla naszych klientów na rynku części zamiennych - powiedział Taschini.

Filtry będą dostępne na rynku wtórnym pod wszystkimi markami Sogefi już w 2015 roku, znacznie wyprzedzając zapotrzebowanie na rynku. Szeroki zakres modeli i silników Renault, w których moduły filtracyjne Sogefi będą montowane (nawet 1 milion pojazdów w ciągu najbliższych 5 lat) będzie wiązał się ze znacznym popytem na produkty pod markami Sogefi.

www.sogefigroup.com

O Autorze

autoEXPERT – specjalistyczny miesięcznik motoryzacyjny, przeznaczony dla osób zajmujących się zawodowo naprawą, obsługą, diagnostyką i sprzedażą samochodów oraz produkcją i sprzedażą akcesoriów motoryzacyjnych, części zamiennych i materiałów eksploatacyjnych.

Tagi artykułu

autoExpert 04 2024

Chcesz otrzymać nasze czasopismo?

Zamów prenumeratę