Nowy układ hamulcowy firmy Continental

Continental
18.7.2016

 

Alfa Romeo Giulia będzie pierwszym seryjnym modelem, w którym pojawił się nowy, zintegrowany układ hamulcowy firmy Continental. To innowacyjne i zarazem zaawansowane technologicznie rozwiązanie ma zapewniać podróżującym wyższy poziom bezpieczeństwa.

- Zintegrowany układ hamulcowy MK C1 w nowej Alfie Romeo Giulia to uhonorowanie wspaniałej pracy zespołu Continental, który nie tylko opracował to zaawansowane technologicznie rozwiązanie ale i pomógł uruchomić jego produkcję seryjną - powiedział Felix Bietenbeck, szef jednostki Vehicle Dynamics w Continental. - MK C1 zapewnia maksymalne bezpieczeństwo i wysoki poziom komfortu prowadzenia. Znacznie skraca drogę hamowania, gwarantując szybką reakcję pedału hamulca oraz wyeliminowanie drgań w przypadku zadziałania ABS.”

Opracowany przez Continental układ hamulcowy MK C1 (Integrated Breaking System, IBS) jest zintegrowany z elektronicznymi systemami bezpieczeństwa - wspomaganiem awaryjnego hamowania, układem aktywnej kontroli prędkości jazdy (Adaptive Cruise Cotrol, ACC) oraz systemami ochrony pieszych. Dostarczając im informacji pozwala razem efektywnie współpracować i skutecznie działać w momencie zagrożenia. Istotne jest także to, że w porównaniu z tradycyjnymi układami hamulcowymi, MK C1 jest dużo bardziej kompaktowy oraz lżejszy.

Dzięki integracji systemów, optymalizacji obciążeń oraz zredukowaniu drgań pedału hamulca, elektrohydrauliczny MK C1 może wytworzyć ciśnienie hamowania znacznie szybciej niż konwencjonalne układy hydrauliczne. Ciśnienie zwiększa się za pomocą pompy napędzanej elektrycznie, która pracuje tylko w momencie skrętu kół, oszczędzając w ten sposób paliwo podczas jazdy na wprost. Dzięki temu MK C1 spełnia wymogi nowych zaawansowanych systemów wspomagania kierowcy w zakresie zwiększonej dynamiki zmian ciśnienia, co ma na celu zapobieganie wypadkom i ochronę pieszych. Dodatkowo, układ ten może spełniać wymogi stawiane rekuperacyjnym układom hamulcowym bez konieczności stosowania jakichkolwiek dodatkowych rozwiązań jednocześnie zapewniając wysoki poziom komfortu.

Zintegrowany układ hamulcowy MK C1 został już doceniany przez specjalistów z branży - w marcu br. wyróżniono ten system tytułem Innovation Award przez Europejskie Stowarzyszenie Producentów Części Motoryzacyjnych (CLEPA).

Źródło: Informacja prasowa Continental

O Autorze

autoEXPERT – specjalistyczny miesięcznik motoryzacyjny, przeznaczony dla osób zajmujących się zawodowo naprawą, obsługą, diagnostyką i sprzedażą samochodów oraz produkcją i sprzedażą akcesoriów motoryzacyjnych, części zamiennych i materiałów eksploatacyjnych.

Tagi artykułu

autoExpert 04 2024

Chcesz otrzymać nasze czasopismo?

Zamów prenumeratę