Procedura wymiany oleju w skrzyni DSG OGC (DQ381)

Pixabay
4.12.2019

Skrzynia DSG 0GC jest unowocześnioną wersją skrzyni DSG 0BT/0BH. Wprowadzono w niej szereg zmian mających na celu zmniejszenie zużycia paliwa oraz przystosowanie skrzyni do pojazdów z systemem start-stop. 

Olej, który należy zastosować to Ravenol ATF DCT/DSG. Skrzynia zalana jest 6,9 litra oleju, wymianie podlega około 6 litrów. W przedstawionym samochodzie należy zwrócić uwagę na możliwość wymiany oleju w przedniej przekładni kątowej, w której wymianie podlega około 0,85 litra oleju.

Procedura wymiany oleju w skrzyni DSG OGC (DQ381)

W celu wymiany oleju należy:

1. Odkręcić korek spustowy zlokalizowany w dolnej tylnej części skrzyni biegów (rys. 1. – A).
2. Wykręcić rurkę spiętrzającą służącą do kontroli poziomu oleju wkręconą w otwór spustowy.
3. Wykręcić drugi korek spustowy zlokalizowany w tylnej części skrzyni przy misie modułu mechatronicznego (rys. 1 - B) celem spuszczenia oleju z części mechatronicznej. 
4. Odczekać co najmniej 4 minuty, aby olej zgromadzony w wewnętrznej komorze zbiorczej wypłynął w całości. 
5. Wkręcić korek spustowy części mechatronicznej (rys. 1 – B). 
6. Wkręcić samą rurkę przelewową momentem 3 Nm. 
7. Przy pomocy pompki otworem przelewowym (rys. 1 – A) napełnić przekładnię 6 litrami oleju. 
8. Skontrolować poziom oleju.

UWAGA: na początku sprawdzania prawidłowego poziomu temperatura oleju w skrzyni nie może przekraczać 30°C.

9. Uruchomić silnik i przy wciśniętym pedale hamulca włączać wszystkie zakresy jazdy, w każdym z nich pozostawać przez co najmniej 3 sekundy.
10. Pozostawić uruchomiony silnik, dźwignia wyboru biegów w pozycji "P".

UWAGA: w przedmiotowej skrzyni są montowane 2 rodzaje rurek przelewowych. Jeśli rurka jest koloru beżowego, to przed sprawdzeniem poziomu oleju należy ją odkręcić o 2 obroty. Jeśli rurka jest koloru czerwonego - nie należy jej odkręcać.

11. Poziom oleju jest prawidłowy jeśli w zakresie temperatur 35°C – 45°C z otworu przelewowego wypływa niewielka ilość oleju.
12. W razie potrzeby uzupełnić brakującą ilość oleju i ponownie skontrolować jego poziom.
13. Dokręcić rurkę przelewową momentem 3 Nm.
14. Wkręcić korek spustowy z nową uszczelką (rys. 1 – A) momentem 45 Nm.

Ze względu m. in. na utrudniony dostęp (rys. 2) producent nie przewiduje okresowej wymiany zewnętrznego fi ltra oleju. Jednak praktyka serwisowa wykazuje, iż jego wymiana jest jak najbardziej zasadna. Aby go wymienić należy zdemontować m. in. obudowę fi ltra powietrza oraz akumulator wraz z podstawą.

Źródło: Ravenol

O Autorze

autoEXPERT – specjalistyczny miesięcznik motoryzacyjny, przeznaczony dla osób zajmujących się zawodowo naprawą, obsługą, diagnostyką i sprzedażą samochodów oraz produkcją i sprzedażą akcesoriów motoryzacyjnych, części zamiennych i materiałów eksploatacyjnych.

Tagi artykułu

Zobacz również

Chcesz otrzymać nasze czasopismo?

Zamów prenumeratę