Rewolucyjna technologia DriveGuard

Bridgestone
30.4.2017

Bridgestone wprowadziła do sprzedaży rewolucyjne opony DriveGuard, które nawet po przebiciu umożliwiają jazdę z prędkością do 80 km/h na dystansie nawet 80 km. Nowe opony Bridgestone zostały zaprojektowane tak, by pasowały do niemal każdego samochodu osobowego.

Największym atutem nowych opon koncernu Bridgestone jest rewolucyjne rozwiązanie na wypadek przebicia opony w trasie. Dzięki wzmocnionym ścianom bocznym i żebrom chłodzącym, które ograniczają przegrzewanie, opona DriveGuard po przebiciu pozwala zachować pełną kontrolę nad samochodem i kontynuować jazdę z prędkością do 80 km/h na dystansie nawet 80 km. Odległość ta może się różnić w zależności od obciążenia pojazdu, temperatury zewnętrznej oraz tego, czy system TPMS jest aktywny. To właśnie dzięki tym właściwościom opona ta została już wielokrotnie nagrodzona.

Dopasowanie opony Bridgestone DriveGuard nie ogranicza się do fabrycznych obręczy konkretnych marek czy modeli samochodów osobowych. Opony te można założyć w większości samochodów wyposażonych w system TPMS, stanowiący obowiązkowy element wyposażenia europejskich samochodów produkowanych od listopada 2014. W 2016 po europejskich drogach jeździło około 32 miliony takich pojazdów.

Opona Bridgestone DriveGuard jest skuteczna w przypadku dowolnego rodzaju uszkodzenia opony (także jej boku lub bieżnika) – w przeciwieństwie do innych rozwiązań zapewniających mobilność (np. uszczelniacze). Wykorzystuje ona opatentowane rozwiązanie w postaci żeber chłodzących w połączeniu z nośnymi, wzmocnionymi ścianami bocznymi, które pozwalają kierowcy zachować kontrolę nad pojazdem po przebiciu opony i kontynuować bezpieczną i wygodną jazdę z prędkością do 80 km/h na dystansie nawet 80 km, Dzięki temu bez problemów można dojechać do celu lub do warsztatu.

Opona Bridgestone DriveGuard oferuje ponadto jedną z najlepszych w swojej klasie, bezkompromisową wydajność na mokrej nawierzchni, a także niskie opory toczenia, co potwierdza etykieta UE1 (A dla mokrej nawierzchni i C dla oporów toczenia).

Jak wynika z badania przeprowadzonego przez ośrodek Profacts, w ciągu ostatnich czterech lat aż 60 proc. kierowców doświadczyło przebicia opony. Stres, bezsilność i stracony czas (nawet do trzech godzin) – tak najczęściej podsumowują ten incydent. Te dane uświadamiają, że najwyższy czas przemyśleć od nowa kwestię bezpieczeństwa ogumienia.

Jak działa technologia DriveGuard?
Zoptymalizowana, wzmocniona konstrukcja boków zapewnia nośność pojazdu w przypadku nagłej utraty ciśnienia, umożliwiając bezpieczną jazdę z prędkością do 80 km/h przez dystans nawet 80 km. Zaawansowane poliestrowe opasanie zapewnia wysoką odporność na nagrzewanie się, przedłużając tym samym jej żywotność. Mieszanka Nano Pro-Tech zmniejsza zaś tarcie pomiędzy cząsteczkami węgla, jeszcze bardziej ograniczając narastanie ciepła na bokach i utrzymując właściwy kształt opony, a nowoczesne żebra chłodzące na ściance bocznej opony rozpraszają ciepło, ograniczając tym samym deformację opony.

Opony Bridgestone DriveGuard będą dostępne w Europie w dziewiętnastu letnich i jedenastu zimowych rozmiarach – od 185/65 R15 do 245/40 R18.

Źródło: Bridgestone

O Autorze

autoEXPERT – specjalistyczny miesięcznik motoryzacyjny, przeznaczony dla osób zajmujących się zawodowo naprawą, obsługą, diagnostyką i sprzedażą samochodów oraz produkcją i sprzedażą akcesoriów motoryzacyjnych, części zamiennych i materiałów eksploatacyjnych.

Tagi artykułu

autoExpert 04 2024

Chcesz otrzymać nasze czasopismo?

Zamów prenumeratę