Starter24 podsumowuje 2020 rok

droga w lesie © Starter24

Udostępnij:

Miniony rok był dla wielu branż, w tym assistance – rokiem pełnym wyzwań. Zbiegło się to z jubileuszem 20-lecia funkcjonowania firmy Starter24 na polskim rynku. Mimo pandemii nie zmniejszył jednak tempa zmian i realizacji strategicznych projektów.

Wprowadzono ideę Pozytywnego Assistance a jeden z pilotażowych projektów zdobył wyróżnienie w branży ubezpieczeniowej. Ubiegły rok to także wdrażanie i rozwój technologii zapewniających wygodną obsługę (digital intake, voice bot) oraz rosnące znaczenie naprawy zdalnej i na drodze. Firma jako pierwsza na rynku zwróciła uwagę na assistance samochodów elektrycznych i rolę assistance w rozwoju elektromobilności.  



Wpływ pandemii na branżę assistance w Europie

W 2020 Starter24, korzystając z danych sieci ARC Europe Group, informował na bieżąco o wpływanie pandemii na ilość zdarzeń i dostępność podstawowych usług assistance. Generalnie w szczycie pandemii obserwowaliśmy znaczący spadek wolumenu spraw assistance (średnio 40-50%) w całej Europie. Największy w krajach najbardziej dotkniętych skutkami pandemii takich jak Włochy i Hiszpania (60-70%). Należy podkreślić, że przez cały okres lockdownu dostępne były podstawowe usługi assistance takie jak: naprawa na drodze
i holowanie. W niektórych krajach występowały problemy z dostępnością usług dodatkowych takich jak wynajem samochodu zastępczego, dostęp do autoryzowanych serwisów i hoteli.

– W Polsce, podobnie jak w innych europejskich krajach zanotowaliśmy spadek liczby zdarzeń car assistance. Było to oczywiście spowodowane mniejszym ruchem na drogach. Warto podkreślić, że przez cały okres wiosennego lockdownu nie było w naszym kraju żadnych problemów z dostępnością podstawowych usług takich jak: naprawa na drodze, holowanie czy wynajem samochodu zastępczego – podkreśla Marek Zefirian, Prezes Zarządu Starter24.

20 lat Starter24

Ubiegły rok był rokiem jubileuszu Starter24. Firma, która jako ostatnia rozpoczynała działalność w branży car assistance w Polsce, dzisiaj jest jednym z liderów tego rynku,
z blisko 60% udziałem w segmencie OEM (producentów, importerów samochodów). Od kilku lat w ramach międzynarodowej Grupy ARC Europe, firma systematycznie umacnia swoją pozycję i chce zmieniać oblicze car assistance w Polsce. „To, co wyróżnia naszą firmę
i pozwoliło zbudować przewagę konkurencyjną to wysoka skuteczność napraw na drodze (dzięki własnej flocie samochodów patrolowych, rozwojowi kompetencji technicznych), wykorzystanie najnowszych technologii (m.in. własny system operacyjny ATLAS) oraz dojrzały i ambitny Zespół, bez którego to wszystko nie byłoby możliwe” – dodaje Marek Zefirian.



Obsługa klienta

Cały 2020 rok upłynął pod hasłem wdrażania i rozwoju rozwiązań, które mają zapewnić wygodną obsługą klienta w najlepszej cenie. Składa się na nią szybkie przyjęcie zgłoszenia za pomocą aplikacji digital intake oraz automatyzacja procesu organizowania pomocy. Digital intake to rozwiązanie do w pełni cyfrowego zgłaszania spraw assistance z wykorzystaniem aplikacji webowej uruchamianej na smartfonie.

– W mijającym roku osiągnęliśmy rekordowe wskaźniki zainteresowania i korzystania z aplikacji. Dla klientów, u których wdrożyliśmy to rozwiązanie, odsetek spraw zgłaszanych cyfrowo w tym roku osiągnął poziom 15%. Zakładamy, że w przyszłym roku wykorzystanie będzie rosło.  W tym roku wdrożyliśmy także rozwiązania do wsparcia telefonicznej obsługi klienta wykorzystujące technologię bota głosowego. Nasz asystent głosowy wspiera proces przyjęcia zgłoszenia, pomagając w zebraniu podstawowych danych klienta, co przyspiesza cały proces – wyjaśnia Rafał Staszkiewicz, Dyrektor Marketing Starter24.

Pozytywny Assistance

W 2020 roku wraz z wprowadzeniem idei Pozytywnego Assistance przygotowano szereg rozwiązań związanych z prewencją. „Prewencja była zawsze jedną z najważniejszych funkcji ubezpieczeń. Do tej pory w ubezpieczeniach komunikacyjnych sprowadzała się ona do dodatkowych zabezpieczeń antykradzieżowych i projektów edukacyjnych promujących bezpieczną jazdę. Na prewencję oferowaną przez Starter24 składa się zarówno przewidywanie i zapobieganie awarii, jak i zapobieganie kolizjom i wypadkom” – wyjaśnia Paweł Zawisza, Dyrektor Business Development Starter24.

Starter24 wraz z poznańską szkołą nauki jazdy L-Express uruchomił pilotażowy projekt, w celu wsparcia edukacji kierowców. Adepci nauki jazdy korzystają z systemu ADAS, który m.in. ostrzega przed kolizją, odstępem od innych pojazdów czy niekontrolowaną zmianą pasa ruchu. Dodatkowo telematyka podłączona do OBD przekazuje informacje o parametrach samochodu do mechaników Starter24, którzy mogą zdalnie reagować na problemy, a nawet przewidzieć i zapobiec awarii. Projekt został wyróżniony tytułem INICJATYWA MIESIĄCA Gazety Ubezpieczeniowej za podjęcie prewencyjnych działań na rzecz zwiększenia bezpieczeństwa ruchu oraz praktyczną prezentację idei Pozytywnego Assistance”.

Naprawa zdalna i na drodze

Pod koniec roku Starter24 pokazał także dane dotyczące procesu naprawy zdalnej i na drodze. Priorytetem assistance powinno być jak najszybsze przywrócenie mobilności klienta i umożliwienie mu kontynuowania podróży własnym samochodem. W 2020 roku 43% realizowanych spraw assistance skutecznie usuwaliśmy zdalnie lub na miejscu zdarzenia. Naprawa zdalna i na drodze jest wielokrotnie tańsza od tradycyjnego assistance, a powrót do mobilności następuje o połowę szybciej. – Według naszych wyliczeń ubezpieczyciel może zaoszczędzić ok. 420 zł na każdej sprawie, gdzie zamiast tradycyjnego assistance (czyli holowania, korzystania z auta zastępczego, itp.) udało się naprawić auto na miejscu. Jednak to dopiero początek prawdziwej rewolucji związanej ze zdalną diagnostyką, która czeka branżę w najbliższym czasie – wyjaśnia Paweł Zawisza, Dyrektor Business Development Starter24

Elektryczny Assistance

W ubiegłym roku Starter24 jako pierwsza firma z branży w Polsce zwróciła uwagę na istotną kwestię, jaką jest assistance samochodów elektrycznych. – W ramach Grupy ARC Europe wypracowaliśmy własne rozwiązania dla całego ekosystemu elektromobilności, na który składają się: kierowca, pomoc na drodze oraz obsługa infrastruktury. Stworzyliśmy swoje własne standardy obsługi samochodów EV i konsekwentnie przygotowujemy się do wzrostu liczby samochodów elektrycznych na polskich drogach – wyjaśnia Mikołaj Siwecki, Kierownik Sieci Starter24. Rozwój elektromobilności to nie tylko coraz ciekawsze i nowocześniejsze samochody. Branża assistance musi dostosować się do zmian na rynku motoryzacyjnym po to, aby zapewnić kierowcom bezpieczne i wygodne korzystanie z aut elektrycznych oraz minimalizować koszty obsługi assistance dla firm ubezpieczeniowych czy leasingowych.

Udostępnij:

Drukuj



aE




TOP w kategorii







Chcesz otrzymać nasze czasopismo?
Zamów prenumeratę
Zobacz również