Summit Motors Poland najlepszym serwisem blacharsko-lakierniczym roku

Ford
13.1.2016

Oto wyniki rankingu "Lider Serwisu Blacharsko-Lakierniczego” organizowanego przez miesięcznik "Dealer".

Zwycięzcą tegorocznego rankingu – podobnie jak w 2014 r. – została firma Summit Motors Poland z Warszawy, a konkretnie jej Autoryzowany Zakład Naprawy Nadwozi Auto Plaza, posiadający autoryzacje Forda i Hondy. Nagrodę odebrali: Yuichi Ono – Dyrektor Generalny Grupy, Robert Grzelec – Dyrektor Generalny Summit Motors Poland, Sławomir Graliński – Szef Działów Posprzedażowych Summit Motors Poland i Marek Cichowski – Zastępca Kierownika Autoryzowanego Zakładu Napraw Nadwozi.

Nagrodzona blacharnia-lakiernia znajduje się w Warszawie przy ul. Popularnej. Na zaplecze serwisowe stołecznego dealera składa się między innymi 477-metrowa blacharnia i 490-metrowa lakiernia, w których realizowanych jest ponad 300 napraw miesięcznie. Udaje się to przy zachowaniu bardzo niskiego wskaźnika reklamacji, który wynosi znacznie poniżej 1 proc. Na drugim stopniu podium znalazła się katowicka blacharnia-lakiernia należąca do Grupy PGD, jednego z największych polskich dealerów. Cechą charakterystyczną serwisu PGD jest duża staranność przy doborze pracowników. Większość załogi to osoby z wyższym wykształceniem technicznym. Niezmienna, w zestawieniu z ubiegłoroczną edycją rankingu, została również obsada trzeciego miejsca. Ponownie przypadło ono w udziale firmie Toyota Marki, która w ostatnim czasie znacząco zmodernizowała swoje zaplecze blacharsko-lakiernicze.

Metodologia rankingu

Aby dany zakład blacharsko-lakierniczy mógł ubiegać się o tytuł Lidera Serwisu Blacharsko-Lakierniczego, musiał spełnić kilka wymogów. Przede wszystkim zgłaszany serwis musiał znajdować się w strukturze firmy dealerskiej. Dodatkowo zgłaszający musiał uzasadnić, czemu – jego zdaniem – tytuł miałby powędrować właśnie do niego. Na uzasadnienie składały się dane dotyczące wskaźników, jakie osiąga dany zakład. Podobnie jak w latach ubiegłych wymagane były informacje dotyczące: efektywności i aktualnej liczby zleceń (pod uwagę brane były dane z okresu od stycznia do września 2015 r.). Po raz pierwszy w historii rankingu pod uwagę brane były także: procentowa dynamika wzrostu ilość zleceń w stosunku do roku ubiegłego oraz udział reklamacji we wszystkich naprawach. Na tej podstawie kandydatury były kwalifikowane do kolejnego etapu.

W drugim etapie najważniejszą rolę odegrała Kapituła nagrody, składająca się z firm współpracujących z dealerami w zakresie napraw blacharsko-lakierniczych. Skład jury tegorocznej edycji utworzyli przedstawiciele 13 firm: A.S. Consulting, Akzo Nobel, Allianz, ASE Global, Audatex, Benefia, DAT Polska, Ergo Hestia, Generali, PPG Industries, Proama, PZU i Warta. Każdy z członków Kapituły miał możliwość zgłoszenia jednej – dodatkowej – firmy, która jego zdaniem powinna znaleźć się w zestawieniu.

Ostatecznie do finału tegorocznego rankingu zostało zakwalifikowanych 25 firm. Członkowie kapituły mogli przyznać punkty 10 kandydatom, którzy ich zdaniem, w największym stopniu zasługiwali na wyróżnienie. Jury kierowało się zasadą, że za miejsce 1. dla najlepszego dealera przyznaje się 10 punktów, za 2. miejsce - 9 punktów., za miejsce 3. - 8 punktów itd., aż w końcu – za 10. miejsce – 1 pkt. Dodatkowe punkty – łącznie maksymalnie 30 – każda firma mogła uzyskać za wypracowane wskaźniki. Zasada była identyczna jak przy punktacji jury. Po 10 punktów można było otrzymać – osobno – za dynamikę wzrostu zleceń, efektywność i udział reklamacji. Po uwzględnieniu zdania jury i punktów uzyskanych za wypracowane wskaźniki opracowano ostateczne wyniki zestawienia.

Źródło: Materiał organizatora

O Autorze

autoEXPERT – specjalistyczny miesięcznik motoryzacyjny, przeznaczony dla osób zajmujących się zawodowo naprawą, obsługą, diagnostyką i sprzedażą samochodów oraz produkcją i sprzedażą akcesoriów motoryzacyjnych, części zamiennych i materiałów eksploatacyjnych.

Tagi artykułu

Zobacz również

autoExpert 04 2024

Chcesz otrzymać nasze czasopismo?

Zamów prenumeratę