Topowe marki samochodowe na oponach Yokohama

Yokohama
7.8.2019

Yokohama Rubber Co. dostarcza ogumienie do ponad 25 marek aut produkowanych na całym świecie. Wśród nich znajdują się samochody premium, takie jak Lotus, Porsche, Mercedes, Audi, Lexus, których producenci wykorzystują rozwiązania z najwyższej półki. Dzięki temu zyskują gwarancję, że na rynek trafiają pojazdy osiągające maksimum swoich możliwości.

– Przy projektowaniu opon na pierwsze wyposażenie (OE – original equipment) do samochodów premium należy spełnić szereg warunków technicznych – mówi Artur Posłuszny, Product, Marketing and Key Account Manager w ITR CEE, firmie będącej oficjalnym dystrybutorem opon YOKOHAMA w Polsce. – Często udaje się to tylko 2-3 producentom. Opony projektowane dla danej marki zazwyczaj posiadają oryginalny, niepowtarzalny wzór bieżnika, mogą się różnić składem mieszanki, zapewniającym pożądaną elastyczność lub twardość gumy, czy konstrukcją wewnętrzną. Często opony OE są modyfikacjami modeli bazowych, co też można prześledzić w ich nazwach. Ogumienie OE przechodzi drobiazgowe, kilkumiesięczne testy, w których sprawdzane jest m.in. pod kątem zgodności wymiarów, wytrzymałości, trakcji i hamowania oraz szumów i wibracji – dodaje.

Powstaje nowy produkt

Opony produkowane przez Yokohama Rubber Co. we współpracy z niemieckimi producentami samochodów mają na ścianie bocznej szczególne symbole homologacji: „MO” w przypadku Mercedesa, „AO” lub „RO” dla Audi, gwiazda na ogumieniu dla BMW. W efekcie takiej współpracy powstają czasem zupełnie nowe produkty. Przykładem jest opona ADVAN Sport V105, opracowana w wyniku współpracy marki Yokohama z grupą Daimler AG.

− ADVAN Sport V105 to opona typu high-performance do samochodów premium o wysokich osiągach – mówi Artur Posłuszny. – Yokohama testowała i udoskonalała nowy model tej opony wraz z grupą Daimler AG na jednym z najtrudniejszych i najbardziej wymagających torów wyścigowych na świecie − Nürburgring w Niemczech. Ze względu na wymogi producenta Mercedesa, jedne z najbardziej restrykcyjnych na świecie, osiągi ADVAN Sport V105 uległy znacznej poprawie zwiększając komfort i bezpieczeństwo jazdy. Opona znalazła zastosowanie w fabrycznym wyposażeniu kilkunastu modeli Mercedes-Benz, w tym klasy A, B, SL czy CLS Shooting Brake. Pod koniec zeszłego roku grupa Daimler AG wybrała model ADVAN Sport V105 na fabryczne wyposażenie najnowszego Mercedesa-AMG z serii E53 4MATIC+ z zainstalowaną opcją ISG (modele: sedan, kombi, coupé i kabriolet).

Indywidualne wersje ogumienia

Jednym z ostatnich efektów współpracy ekspertów koncernu Yokohama z producentem pojazdów są opony ADVAN Sport V105 montowane jako pierwsze wyposażenie w nowych modelach BMW X5 M Performance 5-tej generacji (G05). Zostały one wygłuszone specjalną pianką – Silentfoam, która przymocowana do wnętrza opony, redukuje rezonans i hałas powstające podczas jazdy, zapewniając tym samym większy komfort prowadzenia. ADVAN Sport V105 Run-Flat to z kolei wyposażenie nowej generacji SUV-ów BMW X4. Opony ADVAN mają typowo sportowy charakter, który doskonale uzupełnia wymagania BMW X3 M, BMW M5, oraz Porsche 718 Boxster i Cayman, 911 Carrera, Cayenne i Panamera. Ten model opon docenili także tacy producenci samochodów, jak: Audi, Mazda i Subaru.

W zgodzie ze środowiskiem

Uznanie zyskały także opony Yokohama wytwarzane z wykorzystaniem innowacyjnej technologii BluEarth. Ta przyjazna środowisku i użytkownikom linia opon wyprodukowana z mieszanki wzbogaconej m.in. o olejek ze skórek pomarańczy pozwoliła osiągnąć idealną równowagę pomiędzy oszczędnością paliwa, bezpieczeństwem jazdy i zużyciem opon, redukując jednocześnie negatywny wpływ produkcji na środowisko. Opony BluEarth E51 zostały wybrane m.in. przez prestiżową markę Lexus do fabrycznego montażu w Lexusie NX oraz sportowych sedanach Lexus IS. Pierwsza w serii BluEarth opona klasy grand-touring – tegoroczna nowość BluEarth-GT AE51, wyróżniająca się bardzo niskim poziomem hałasu, będzie dostępna w Europie w oryginalnym wyposażeniu nowej Mazdy 3, Lexusa ES oraz Toyoty Prius z odpowiednimi modyfikacjami dla każdego z modeli. Mitsubishi wybrało natomiast dla swojego modelu Eclipse Cross opony BluEarth E70BZ.

Źródło: Informacja prasowa Yokohama

O Autorze

autoEXPERT – specjalistyczny miesięcznik motoryzacyjny, przeznaczony dla osób zajmujących się zawodowo naprawą, obsługą, diagnostyką i sprzedażą samochodów oraz produkcją i sprzedażą akcesoriów motoryzacyjnych, części zamiennych i materiałów eksploatacyjnych.

Tagi artykułu

Zobacz również

autoExpert 04 2024

Chcesz otrzymać nasze czasopismo?

Zamów prenumeratę