W trosce o bezpieczeństwo

części samochodowe na taśmie © Inter Cars

Udostępnij:

W związku z panującą epidemią branża motoryzacyjna przeżywa kryzys. Producenci na pierwszy montaż musieli zahamować produkcję, ponieważ wielu producentów samochodów także praktycznie ją zatrzymało. A jak wygląda aftermarket? Tutaj widać, że dystrybutorzy części działają, ale wprowadzili zmiany w zasadach zamówień.

Auto Partner: w związku z ograniczeniami w prowadzeniu sprzedaży przez placówki handlowe do 17.04 filie są czynne od poniedziałku do piątku w godzinach od 8:00 do 16:00. Filie w Ostrowie Wielkopolskim, Kaliszu, Jarocinie, Mińsku Mazowieckim, Sochaczewie, Tomaszowie Mazowieckim, Białej Podlaskiej, Pile, Lesznie i Żyrardowie nie zmieniły godzin pracy. Filia we Włocławku pracuje w godzinach od 8:00 do 17:00.

Ponadto wprowadzono zasady bezpieczeństwa: w dziale sprzedaży może przebywać jednocześnie maksymalnie 3 klientów – pozostali klienci powinni oczekiwać z zachowaniem bezpiecznej odległości przed wejściem aż wyjdzie poprzedni klient. Do filii można wejść tylko w rękawiczkach – Auto Partner w ramach możliwości zapewnia rękawiczki, jednak rekomenduje, aby klienci przychodzili z własnymi i dezynfekowali je przy wejściu. Zaleca się też zachowanie bezpiecznej odległości 1,5 m od sprzedawców i pozostałych osób – strefa dostępu jest wyznaczona liniami. Od 06.04.2020 r. do odwołania dział sprzedaży w Bieruniu przyjmuje zamówienia tylko i wyłącznie za pośrednictwem katalogów on-line oraz pod numerem telefonu 32 325 15 15. Wszystkie zamówienia są realizowane na bieżąco. Towar dostarczany jest bezpośrednim transportem (bez zmian godzin zamówień), natomiast do klientów detalicznych zamówienie zostanie dostarczone kurierem.

AUTOS: firma pracuje w sposób standardowy. Zachęca się jednak do kontaktów telefonicznych z oddziałem.


BHMD: zaleca się składanie zamówień internetowych lub telefonicznie. W przypadku konieczności wizyty zaleca się zachowanie bezpiecznej min. 1,5-metrowej odległości od rozmówcy oraz regularne i dokładne mycie rąk. Firma pracuje normalnie, wszystkie procesy są realizowane, dostawy towaru odbywają się bez zmian.

ELIT Polska: zwraca się z prośbą o ograniczanie bezpośrednich wizyt w filiach ELIT Polska i składanie zamówień za pośrednictwem Katalogu on-line oraz przez kontakt telefoniczny z opiekunami handlowymi. Dostawy towaru odbywają się bez żadnych zakłóceń. W przypadku osobistej wizyty w filii zaleca się zachowanie bezpiecznej odległości (min. 1,5 m), dokładne mycie rąk oraz ich dezynfekcję, niepodawanie rąk podczas powitania, ograniczenie transakcji gotówkowych na poczet płatności on-line bezpośrednio w Katalogu.

Gordon: firma zaleca składanie zamówień za pomocą Gordon Katalogu oraz telefonicznie i proponuje ograniczanie wizyt w filiach. Wszystkie zamówienia są realizowane.

Inter Cars: wdrożył wszelkie możliwe procedury, aby chronić pracowników oraz klientów. Przedstawiciele handlowi są dostępni dla klientów przez telefon, a firma zaleca składanie zamówień za pośrednictwem Katalogu Online i e-Cat. Jeśli jednak niezbędna jest wizyta w firmie, zaleca się zachowanie bezwzględnej ostrożności. Przedstawiciele firmy zwracają uwagę na dokonywanie przemyślanych zakupów w celu minimalizacji zagrożeń związanych z koniecznością wysyłania kurierów i personelu do obsługi.


TOP w kategorii




MARTEX: zawieszono pracę w terenie przedstawicieli handlowych. Sprzedawcy, handlowcy i doradcy pracują zdalnie i są dostępni pod telefonem oraz e-mailem. Obsługują na bieżąco wszystkie zamówienia niezależnie od formy, w jakiej zostały złożone. Wszystkie zamówienia składane przez  platformę B2B są również na bieżąco obsługiwane. Firma zapewnia obsługę logistyczną zamówień i monitoruje na bieżąco sytuację, aby zapewnić realizację składanych zamówień.

Moto-Profil: informuje, że mimo aktualnej sytuacji robi wszystko, aby zabezpieczyć prawidłowe funkcjonowanie odbiorców. Zamówienia i wysyłka towarów, transport – wszystko działa zgodnie z planem. Aby zapewnić maksimum bezpieczeństwa, zdecydowano się jednak na zdalne funkcjonowanie przedstawicieli handlowych i managerów regionów, a eksperci Moto-Profil ds. sprzedaży oraz logistyki na bieżąco monitorują rozwój wydarzeń. Kurierzy stosują się do najaktualniejszych wytycznych sanitarnych, a dział IT firmy cały czas nadzoruje poprawne działanie katalogu online.

OPOLTRANS: zaleca się składanie zamówień drogą internetową, przez katalog firmowy Webterminal, komunikatory, e-mailami lub telefonicznie. Zamówienia są realizowane zgodnie z ustaleniami z handlowcami w danej chwili. Zaleca się ograniczenie wizyt w oddziałach Opoltransu. Podkreśla się też aby zakupy były przemyślane, żeby nie narażać się na niepotrzebne ryzyko zwrotów towarów i dodatkowych kontaktów fizycznych. W miarę możliwości zaleca się zamawianie z zapasem na dłuższy okres, żeby zminimalizować ilość przyjazdów w celu odbioru towarów czyli kontaktów z personelem i innymi klientami.

W razie konieczności osobistej wizyty w oddziale zaleca się bezwzględne przestrzeganie zasad bezpieczeństwa: nie należy podawać rąk podczas powitania; należy zachować bezpieczną odległość (nawet 3–4 metry) od handlowców, magazynierów, kasjerów i innych klientów; należy zachować dystans i ostrożność podczas odbioru dokumentów i towarów, a płatności dokonywać wyłącznie kartą płatniczą, żeby nie narażać siebie i innych na zarażenie; zamówienia najlepiej składać telefonicznie, oczekując w samochodzie pod przed oddziałem. Często odkażać ręce i w miarę możliwości ograniczyć dotykanie wyposażenia i sprzętu w oddziale.

Udostępnij:

Drukuj





Maciej Blum



Chcesz otrzymać nasze czasopismo?
Zamów prenumeratę
Zobacz również