Zmiany w zestawach montażowych SKF

SKF
11.12.2018

SKF systematycznie modyfikuje oferowane na aftermarket części względem zmian konstrukcyjnych wprowadzanych przez producentów pojazdów mechanicznych. W ostatnim czasie były to pompy wody oraz elementy piasty koła.

Pierwsze, ważne zmiany w ofercie SKF, dotyczą osprzętu silników wysokoprężnych 1.9 TDI i 2.0 TDI montowanych w modelach Grupy Volkswagen. Konstrukcja montowanej fabrycznie pompy wody uległa modyfikacji, co przełożyło się na zastąpienie trzech referencji SKF VKPC 81626, 81627 i 81218 jedną pozycją SKF VKPC 81230. Tym samym zmieniono zawartość zestawów SKF VKMC 01250-1, 0163-1, 01942, 01943, 01255-1 i 01259-1.

Nowa pompa wody SKF charakteryzuje się kołem pasowym z 19 zębami, uszczelnieniem statycznym o-ringów, ceramicznym uszczelnieniem dynamicznym SiC/C, plastikowym wirnikiem z ośmioma łopatkami oraz korpusem pozbawionym narożników. Brak tego ostatniego elementu znacznie ułatwia mechanikowi montaż nowej części.

Kolejna pozycja przeznaczona jest do modeli Volvo - C30, C70 II, S40 II i V50. Zgodnie z zaleceniem producenta tych aut do zestawu piasty koła SKF VKBA 6543 (od partii oznaczonej 24 O) dodano dwa - do wyboru - pierścienie zabezpieczające. W zależności od długości osi należy użyć jednego z nich - do krótszej 7 mm, do dłuższej 9,5 mm. Nowy pierścień należy obowiązkowo założyć, bo podczas demontażu starej piasty również i on mógł ulec mechanicznemu zużyciu.

Dotychczas na tylnej osi w modelach Fiat Sedici oraz Suzuki SX4 i Vitara stosowana była jedna, uniwersalna piasta koła SKF VKBA 6580. Zgodnie z zalecaniami producenta opracowano dwa nowe wzory - SKF VKBA 7167 z przeznaczeniem na prawą stronę i SKF VKBA 7168 na lewą stronę. Każda piasta zintegrowana jest teraz z czujnikiem układu ABS. W zestawie znajduje się nakrętka na trzpień osi oraz cztery śruby mocujące.

Zmiany obejmują też piasty kół SKF przeznaczone do zawieszeń oferowanych przez firmę SAF Holland do pojazdów ciężarowych i naczep. Dwie nowe pozycje otrzymały ten sam numer katalogowy SKF VKBA 5549. Różnice pomiędzy nimi sprowadzają się do wzoru kształtu i nacięć korpusy piasty - szczegółowa informacja na temat ich zastosowań znajduje się w katalogu producenta. Pomimo tego procedura montażu pozostaje jednakowa.

W przypadku wątpliwości numer odpowiedniej referencji SKF dla danego modelu samochodu można sprawdzić poprzez wyszukiwarkę na stronie www.vsm.skf.com/pl/pl lub poprzez aplikację dostępną na urządzenia mobilne z system Android lub iOS z możliwością zeskanowania kodu QR.

Źródło: SKF

O Autorze

autoEXPERT – specjalistyczny miesięcznik motoryzacyjny, przeznaczony dla osób zajmujących się zawodowo naprawą, obsługą, diagnostyką i sprzedażą samochodów oraz produkcją i sprzedażą akcesoriów motoryzacyjnych, części zamiennych i materiałów eksploatacyjnych.

Tagi artykułu

autoExpert 04 2024

Chcesz otrzymać nasze czasopismo?

Zamów prenumeratę