PZL Sędziszów, producent baterii Battery Guru, objaśnia, jakie technologie stosuje się w produkcji baterii litowo-jonowych.
Wysoki poziom recyklingu akumulatorów w naszym kraju może cieszyć. Oznacza to, że zarówno pod względem technologicznym, jak i organizacyjnym system zagospodarowania zużytych baterii samochodowych funkcjonuje prawidłowo.
Na Śląsku powstaje nowa linia produkcyjna akumulatorów litowo-jonowych. Firma teamtechnik Poland dostarczyła już siedem kompletnych linii do produkcji akumulatorów litowo-jonowych. Najnowsza ruszyła na Śląsku.
O rynku akumulatorów samochodowych, jego strukturze oraz panujących trendach rozmawiamy z Adamem Potępą, Key Account Manager w Clarios Poland (dawniej Johnson Controls).
Naukowcy z Toyota Research Institute of North America (TRINA) oraz University of Houston opracowali nową katodę i nowy elektrolit do baterii magnezowych. Wyniki prac zostały opublikowane w czasopiśmie naukowym Nature Energy.
Wiele osób ma niewłaściwe informacje na temat potencjalnych zagrożeń związanych z bateriami o wysokim napięciu.
Nawet 8-krotnie wzrosną globalne moce produkcyjne baterii litowo-jonowych w ciągu najbliższych 5 lat. Polska ma szansę utrzymać wiodącą pozycję w światowym łańcuchu dostaw sektora bateryjnego. Działania niezbędne do osiągnięcia tego celu opisuje najnowszy raport Polskiego Stowarzyszenia Paliw Alternatywnych pt. „Europa jeździ na polskich bateriach litowo-jonowych. Potencjał sektora bateryjnego w Polsce i regionie CEE”, opracowany we współpracy z liderami rynku e-mobility.
Akumulatory litowo-jonowe (Li-On) zapewne jeszcze długo będą najpowszechniej wykorzystywanym rozwiązaniem w wielu gałęziach przemysłu.
RWE uruchomiło magazyn energii wykorzystujący zużyte akumulatory litowo-jonowe z samochodów elektrycznych Audi.
Akumulatory litowo-jonowe stanowią dziś podstawowe źródło zasilania nie tylko telefonów komórkowych, ale także samochodów elektrycznych. I wydaje się, że mimo 30-letniej historii nadal mają przemysłowi wiele do zaoferowania.
Jak utrzymać wiodącą pozycję Polski w globalnym łańcuchu dostaw akumulatorów litowo-jonowych rozmawiali przedstawiciele biznesu, administracji publicznej oraz uczelni wyższych podczas Kongresu Nowej Mobilności 2022.
Clarios przejmuje dział baterii firmy Paragon. Ta inwestycja ma pozwolić firmie skupić się na architekturze i systemach pojazdów niskonapięciowych.
Po dokonaiu przełomowego odkrycia technologicznego firma Northvolt wprowadza na rynek ogniwa sodowo-jonowe, które otwierają nowe możliwości dla ekonomicznych i zrównoważonych systemów magazynowania energii.
Koncern Lanxess producent specjalistycznych środków chemicznych, po raz pierwszy będzie miał własne stanowisko na targach Battery Show Europe w Stuttgarcie. W centrum uwagi podczas tego wydarzenia znajdą się surowce i materiały wykorzystywane do produkcji akumulatorów litowo-jonowych oraz części elektrycznych układów napędowych.
Efektowny rozwój elektryfikacji w motoryzacji zasadniczo wywołuje entuzjazm. Zwłaszcza jeśli pod uwagę weźmiemy efekty tego procesu: redukcję emisji gazów cieplarnianych i zmniejszenie uzależnienia od paliw kopalnych.
Chcesz otrzymać nasze czasopismo?
Partnerzy portalu