Na naszych oczach dokonują się przełomowe zmiany w motoryzacji. Zarówno wielkie koncerny, obecne na rynku od wielu lat, jak i nowo powstające, ambitne startupy, uczestniczą w wyścigu technologicznym, którego celem jest stworzenie pierwszego, w pełni autonomicznego samochodu.
Kamery termowizyjne montowane obecnie w luksusowych samochodach pozwalają wychwycić obecność obiektu na drodze z odległości nawet 200 metrów, zapewniając kierowcy niemal trzykrotnie więcej czasu na reakcję niż zwykłe reflektory.
Samochody autonomiczne „widzą” świat w perspektywie 360 stopni. Dla nich rzeczywistość składa się z milionów punktów wygenerowanych przez czujniki i komputery. Maszynom nie przeszkadzają ciemności, bo mogą „widzieć” w podczerwieni, nie przeszkadza im też mgła, bo „obserwują” z pomocą radaru. Nie potrącą pieszego czy rowerzysty, bo rozróżniają temperatury otaczających obiektów.
Delphi i Mobileye przeprowadzą na Targach CES 2017 najbardziej skomplikowaną demonstrację jazdy zautomatyzowanej w świecie rzeczywistym.
Lexus zaprezentował podczas majowego szczytu G7 flagową limuzynę LS 600h L wyposażoną w kolejną generację systemu autonomicznego prowadzenia Urban Teammate. Uczestnicy szczytu mogli wziąć udział w jazdach testowych eksperymentalnym autem.
Wczoraj w Warszawie odbyła się międzynarodowa konferencja pt. „Autonomiczna przyszłość transportu drogowego” zorganizowana w ramach Europejskiego Tygodnia Zrównoważonego Rozwoju. Audi, jako jeden z czołowych na świecie koncernów rozwijających technikę autonomicznej jazdy, zaprezentowało podczas tego wydarzenia specjalny model Audi A7 Sportback, zwany „Bobby”.
Po centrum Łodzi mogą w roku 2020 kursować autonomiczne pojazdy bez kierowców, przewożące pasażerów wzdłuż ulicy Piotrkowskiej.
Nawet kilkaset lat mogłoby zająć testowanie samochodów autonomicznych, by wypracowały one modele zachowań zbliżone do ludzkich – twierdzą analitycy z RAND Corporation. Jednak dzięki szkoleniu w warunkach wirtualnej rzeczywistości czas ten można znacznie skrócić, a przy tym wyraźnie poprawić aspekty związane z bezpieczeństwem. W najbliższych latach rynek samochodów autonomicznych czeka dziesięciokrotny wzrost.
Wdrożenie w życie wizji autonomicznych pojazdów to nie tylko wyzwanie dla przemysłu motoryzacyjnego i dostawców niezbędnych technologii, ale również ważne zadanie dla instytucji tworzących prawo w Unii Europejskiej.
Audi RS 7 najnowszej generacji zademonstrowało swoje możliwości na kalifornijskim Sonoma Raceway, najtrudniejszym torze wyścigowym na świecie.
W kwietniu pogłębił się spadek cen na rynku samochodów używanych. Potwierdzają to dane pochodzące z miesięcznego raportu Barometr AAA AUTO.
Dla niektórych kierowców samochód jest ich najlepszym przyjacielem i wydaje się, że właśnie w tym kierunku będą zmierzać samochody przyszłości. Według Volkswagena będą one rozumiały nas i reagowały na to, co do nich mówimy oraz jakie gesty pokazujemy, a w razie problemów auto ma zaproponować odpowiednie rozwiązanie. Eksperci z Działu Rozwoju Elektroniki w Volkswagenie pracują nad tym, żeby wszystkie te wizje stały się jak najbardziej realne.
Hyundai Motor i Motional w nowym filmie z Las Vegas prezentują zaawansowane funkcje pojazdu Robotaxi opartego na IONIQ 5.
W I półroczu 2017 r. polska branża leasingowa urosła o niemal 12%, głównie dzięki finansowaniu zakupu samochodów lekkich, ale też maszyn i urządzeń. Dobra koniunktura – zdaniem ekspertów – pozwala mieć nadzieję na dalszy rozwój sektora.
Z rezultatów badania opinii przeprowadzonego wśród klientów AAA Auto wynika, że Polacy żywią do swoich samochodów gorące uczucia. Aż 69% badanych zadeklarowało, że „kocha“ swoje auta.
Chcesz otrzymać nasze czasopismo?
Partnerzy portalu