W najnowszej wersji urządzenia zmiany dotyczą wyposażenia oraz oprogramowania.
Zapowietrzenie układu paliwowego w silniku diesla jest częstą przypadłością w przypadku przeprowadzania prac serwisowych związanych z tym układem. Demontaż wtryskiwaczy, pompy wtryskowej, nieszczelność w przewodach lub wymiana filtra paliwa mogą spowodować, że uruchomienie silnika będzie bardzo utrudnione lub wręcz niemożliwe.
Delphi Technologies rozszerza swoją ofertę serwisowania silników wysokoprężnych o nowy program regeneracji fabrycznej pomp Common Rail. Oferta dotyczy zastosowań w popularnych samochodach osobowych, lekkich pojazdach użytkowych, dostawczych i terenowych.
Nowoczesny silnik wysokoprężny pokonuje bezawaryjnie pierwsze 100–150 tys. km. Później zaczynają się problemy z głośniejszą pracą, dymieniem czy zwiększeniem zużycia paliwa. Jeżeli odpowiednio nie zareagujemy na takie objawy, może dojść do poważniejszej awarii. Czarny dym wydobywający się rury wydechowej czy nierówna praca silnika to pierwsze symptomy, na które warto zareagować, stosując czyszczenie wtryskiwaczy.
Sprawny? Niesprawny? YDT-35 to proste i niedrogie urządzenie diagnostyczne Delphi dla wtryskiwaczy Common Rail.
W 1991 r. firma DENSO wprowadziła na rynek pierwsze ceramiczne świece żarowe na oryginalne wyposażenie (OE), a w 1995 r. – pierwszy system Common Rail.
Firma Valeo zaprasza na bezpłatne webinary techniczne, które odbędą się w październiku.
Hitem tegorocznych targów Inter Cars w dziedzinie diagnostyki systemów Common Rail, okazał się DIESELTEST – urządzenia przeznaczone do testowania i naprawy wtryskiwaczy Common Rail i pomp wysokiego ciśnienia stosowanych w samochodach osobowych, ciężarowych oraz maszynach budowlanych i rolniczych.
Delphi Technologies wprowadza na rynek zaawansowane, przeznaczone dla wszystkich marek pojazdów rozwiązanie Hartridge do testowania najnowszych wtryskiwaczy układów Common Rail. Nowe urządzenie Sabre CRi Expert dostarcza ciśnienie 2700 barów, zapewniając wysokiej jakości diagnostykę, testowanie i naprawę wtryskiwaczy. Nowe oprogramowanie magmahTouch pozwala na elastyczne płatności za licencję oraz zaawansowane funkcje testowania.
Aby uniknąć problemów związanych z zabrudzeniem wtryskiwaczy, ważne jest regularne czyszczenie i konserwacja tego elementu.
Dzisiejszy wtryskiwacz Common Rail może wykonywać wielokrotne wtryski paliwa podczas jednego cyklu spalania i wtryskiwać je do komory spalania przy znacznie wyższych ciśnieniach – nawet do ponad 2500 barów. Wszystko to możliwe jest dzięki bardzo małym tolerancjom wykonania na poziomie 1 mikrometra. Chociaż przynosi to znaczne korzyści, np. niższą emisję spalin, większą oszczędność paliwa i lepsze odczucia za kierownicą, równocześnie takie wtryskiwacze są znacznie bardziej podatne na zużycie.
Jak zadbać o żywotność wtrysków Common Rail, a jeśli już się zepsują, o czym pamiętać podczas ich diagnostyki i wymiany?
Chcesz otrzymać nasze czasopismo?
Partnerzy portalu