Filtry tylko z homologacją

15.12.2014

Kategoria filtrów DPF podlega Regulaminowi ECE R 103, nakładającemu obowiązek wykorzystywania homologowanych części zamiennych do kontroli emisji spalin.

Przedstawiciele marki produktów kontroli emisji spalin Tenneco Walker® przypominają pracownikom warsztatów samochodowych, iż korzystanie z niehomologowanych filtrów cząstek stałych (DPF) może stwarzać poważne ryzyko dla ich działalności oraz samych klientów, na mocy Regulaminu 103 Europejskiej Komisji Gospodarczej (ECE). Tenneco, wiodący globalny producent oryginalnego sprzętu oraz zamiennych komponentów do kontroli emisji spalin oferuje pełną gamę homologowanych układów filtrowania cząstek stałych Walker Evolution na potrzeby współczesnych pojazdów.

“Homologacja jest wymogiem obowiązującym w całej Europie w odniesieniu do wymiennych katalizatorów, bez względu na filtry DPF oraz komponenty, które w połączeniu z katalizatorem i filtrem DPF tworzą jeden układ,” oświadcza François Vandenbroucke, starszy kierownik ds. produktów kontroli emisji spalin, Tenneco Aftermarket Europe. “To rozporządzenie zabezpiecza zarówno usługodawcę jak i klienta przed potencjalnym uszkodzeniem silnika, ograniczoną efektywnością paliwową oraz innymi problemami wynikającymi z produktów o nieodpowiedniej jakości.

“Wybierając godne zaufania marki, jak np. Walker, mogą być Państwo pewni, że nabywają oraz instalują komponenty, które pod każdym względem spełniają wymogi ECE,” dodaje Vandenbroucke.

Proces homologacji – wymagany przez wszystkie europejskie kraje – chroni warsztaty i konsumentów sprawiając, że zamienne elementy kontroli emisji spalin odznaczają się tymi samymi właściwościami co oryginalne części. Każda część do kontroli emisji spalin musi być opatrzona kodem identyfikującym kraj za pośrednictwem którego dana część otrzymała homologację, odpowiednią dyrektywą lub wytyczną oraz numerem homologacji.

Korzystanie z niehomologowanych części może skutkować poważnymi konsekwencjami. Może to także doprowadzić do zniszczenia dobrego imienia firmy oraz wywołania poważnych kłopotów związanych z pracą pojazdu. Usuwanie filtrów DPF z pojazdów jest w Europie nielegalne, i może skutkować karą finansową i konfiskatą produktów. Może to także grozić utratą gwarancji producenta oraz ubezpieczenia pojazdów.

Gama filtrów DPF Walker Evolution składa się z ekonomicznych układów Walker “EVO C” wyposażonych w zaawansowane technologie kordierytowe, znajdujące zastosowanie w milionach pojazdów, oraz filtry silikonowo- karbidowe Walker “EVO S”, dopasowane do technologii wykorzystywanych przez rozlicznych producentów pojazdów.

Aby uzyskać więcej informacji o produktach kontroli emisji spalin Walker, prosimy skontaktować się z lokalnym dostawcą Walker, przedstawicielem Tenneco lub odwiedzić www.walker-eu.com.

O Autorze

autoEXPERT – specjalistyczny miesięcznik motoryzacyjny, przeznaczony dla osób zajmujących się zawodowo naprawą, obsługą, diagnostyką i sprzedażą samochodów oraz produkcją i sprzedażą akcesoriów motoryzacyjnych, części zamiennych i materiałów eksploatacyjnych.

Tagi artykułu

autoExpert 04 2024

Chcesz otrzymać nasze czasopismo?

Zamów prenumeratę