ETRMA wystosowało odpowiedź w sprawie testów jazdy przeprowadzanych przez EmissionsAnalytics.
Coraz poważniejszy wpływ globalnej pandemii COVID-19 na nasze społeczeństwa i gospodarkę jest bezprecedensowy. Obawy o zdrowie, braki w dostawach, niski popyt i środki podejmowane przez rządy państw skłoniły europejski przemysł oponiarski do podjęcia zdecydowanych działań.
Na polskim rynku w 2015 roku sprzedało się więcej opon niż w roku ubiegłym. Wzrosty zanotowano w segmencie opon do samochodów osobowych i ciężarowych.
W pierwszym półroczu 2017 r. producenci i importerzy opon w Polsce nadal notują wzrosty. Wg danych Polskiego Związku Przemysłu Oponiarskiego (PZPO) w segmencie samochodów osobowych sprzedano 6,3 mln opon, co oznacza wzrost o 7 proc. Spośród wszystkich segmentów największe zmiany odnotowano w kategorii opon motocyklowych – o 31 proc. więcej niż w pierwszym półroczu 2016 r.
Według danych Polskiego Związku Przemysłu Oponiarskiego (PZPO) w pierwszym kwartale 2021 roku zanotowano odbicie sprzedaży we wszystkich kategoriach z wyjątkiem opon przemysłowych.
Sprzedaż producentów i importerów opon w Polsce nadal rośnie – w pierwszym kwartale 2017 r. Polski Związek Przemysłu Oponiarskiego (PZPO) odnotował wzrost w segmencie samochodów osobowych do ponad 4 mln sztuk, czyli o 14 proc. w porównaniu z analogicznym okresem 2016 r.. Największą dynamikę odnotowano w segmencie SUV – o 21 proc. więcej oraz VAN – wzrost o 9 proc.
Sprzedaż opon w pierwszym kwartale 2023. Spadki we wszystkich segmentach oprócz motocykli.
Konferencją prasową zainaugurowano w Polsce europejską kampanię TyreAWARE. Jest ona wspólnym projektem producentów opon i Europejskiego Stowarzyszenia Producentów Opon i Gumy (ETRMA), którego członkiem jest Polski Związek Przemysłu Oponiarskiego.
W czwartym kwartale 2023 roku zwiększyła się sprzedaż opon na rynek do dystrybutorów w największym segmencie opon do samochodów osobowych (+3%).
Polski Związek Przemysłu Oponiarskiego podsumował miniony rok z perspektywy polskiego rynku. Okazuje się, że polscy kierowcy kupili więcej opon niż rok wcześniej. Co jednak może nieco zaskakiwać, największy wzrost sprzedaży zanotowano w segmencie opon całorocznych.
Według danych Polskiego Związku Przemysłu Oponiarskiego (PZPO) w pierwszym kwartale 2019 roku producenci i importerzy opon w Polsce odnotowali wzrost sprzedaży w segmencie opon do aut typu SUV o 19%. Wzrósł także wolumen sprzedanych opon do samochodów dostawczych (+8%) i ciężarowych (+3%). Istotnie zwiększyła się dynamika sprzedaży opon do motocykli – wyniosła ona aż 28%.
Według danych Polskiego Związku Przemysłu Oponiarskiego (PZPO) po trzech kwartałach 2017 r. producenci i importerzy opon w Polsce odnotowali wzrost sprzedaży w segmencie samochodów osobowych o 6%.
Według danych Polskiego Związku Przemysłu Oponiarskiego (PZPO) i Europejskiego Stowarzyszenia Producentów Opon i Gumy (ETRMA) w pierwszym półroczu 2019 roku producenci i importerzy opon w Polsce odnotowali znaczące wzrosty sprzedaży w segmencie opon do aut typu SUV – aż o 20%. Standardowo zwiększyła się popularność opon do motocykli – ich sprzedaż wzrosła o 12%. Wzrosła także sprzedaż opon do samochodów dostawczych – o 2%.
Według danych Polskiego Związku Przemysłu Oponiarskiego (PZPO) – na podstawie badań ETRMA – w pierwszym półroczu 2018 r. producenci i importerzy opon w Polsce odnotowali wzrost sprzedaży w segmencie samochodów ciężarowych (+18%), pojazdów rolniczych (+4%) i motocykli (+17%).
Ubiegły rok polski rynek opon do samochodów osobowych zakończył na minimalnym minusie, jednak w innych segmentach tego rynku wyniki były już znacznie lepsze.
Chcesz otrzymać nasze czasopismo?
Partnerzy portalu