Firma OSRAM wprowadziła na rynek retrofity LED marki Neolux. Nowy produkt zastępuje używane przede wszystkim w lampach przeciwmgłowych żarówki H8/H11/H16. Chłodne światło o temperaturze barwowej 6000 K sprawia, że retrofity idealnie pasują do reflektorów głównych opartych na LED-ach lub źródłach wyładowczych.
Niemcy są pierwszy krajem w Europie, który dopuścił retrofity LED marki Philips do użytku na drogach publicznych.
W ofercie firmy OSRAM pojawiły się zamienniki LED do świateł mijania i drogowych w samochodach ciężarowych i innych pojazdach z instalacją elektryczną 24 V.
Philips wprowadził do oferty nowe retrofity Ultinon Pro3021 LED. To odpowiedź marki na niemarkowe produkty, które cechuje niska jakość parametrów użytkowych.
Powszechnie uważa się, że tradycyjne żarówki halogenowe to w motoryzacji już przeżytek. Choć nadal stanowią zdecydowaną większość w wyposażeniu nowych samochodów, nic tylko patrzeć jak zostaną na dobre wyparte przez źródła światła technologii LED.
Jak odróżnić dobre retrofity od bezwartościowych odpowiedników? Jakość idzie zwykle za marką oraz ceną. Ale nie tylko.
Od teraz w Czechach możliwości legalnego stosowania lamp LED w reflektorach głównych są jeszcze większe. Ministerstwo Transportu Republiki Czeskiej zatwierdziło właśnie do użytku retrofity OSRAM Night Breaker LED w typie H4.
Kategoria w konkursie: części i akcesoria motoryzacyjne
Tak jak konstrukcje pojazdów, tak i jego oświetlenie jest systematycznie udoskonalane. Jednym z ostatnich przykładów na rynku są retrofity X-tremeUltinon LED i Vision LED marki Philips.
Na rynku pojawiła się nowa generacja LED-owych retrofitów marki Neolux. Do wyboru jest dziewięć różnych typów lamp o niezwykle wydajnej i trwałej konstrukcji, a przy tym – w przystępnej cenie.
Retrofity LED opracowane zostały jako zamiennik żarówek halogenowych. W ich konstrukcji pozostawiono tradycyjne mocowanie, co pozwala na szybką i łatwą wymianę na zasadzie plug-and-play. Montaż w kloszu reflektora wymagał jednak podłączenia do wiązki elektrycznej dodatkowej skrzynki kontrolnej i układu chłodzenia.
Retrofity LED zamiast tradycyjnych żarówek halogenowych H7 i H4. Niestety w Polsce ciągle czekamy jeszcze na dopuszczenie ich do stosowania w starszych samochodach.
Nazwa retrofit zyskuje coraz większą popularność wśród kierowców, pomimo, że jako źródło oświetlenia zewnętrznego nie ma jeszcze homologacji do użycia na drogach publicznych. A co z żarówkami ledowymi przeznaczonymi do wnętrza pojazdu?
Retrofity LED stały się w ciągu ostatnich lat bardzo popularne z racji wyjątkowej wydajności, długiej trwałości i nowoczesnej, chłodnej barwy światła. Niestety do dziś europejskie przepisy nie zezwalają na ich zastosowanie na zewnątrz pojazdu. Jak przebiegają prace nad legalizacją i kiedy możemy się jej spodziewać?
Z danych Instytutu Transportu Samochodowego wynika, że aż 98 proc. polskich kierowców doświadcza oślepiania przez inne samochody, a 40 proc. skarży się, że ich światła świecą źle lub za słabo.
Chcesz otrzymać nasze czasopismo?
Partnerzy portalu