Rynek samochodów elektrycznych – zarówno ten europejski, jak i polski – rozwija się bardzo dynamicznie.
Dzięki szybkiej reakcji na zmieniające się tendencje rynkowe oraz elastycznej ofercie, a także z powodu braku konieczności utrzymywania dystansu społecznego sklepy działające w Internecie w dobie pandemii COVID-19 mają możliwość szybszego osiągania zaplanowanych zysków, uzyskując znaczącą przewagę nad konkurencją związaną z tradycyjnym handlem.
Do września koncern BMW Group sprzedał na całym świecie łącznie 128 196 elektrycznych samochodów BMW i MINI, co oznacza ponad dwukrotny wzrost sprzedaży BEV w porównaniu z analogicznym okresem ubiegłego roku (+114,8%). Koncern przełożył tym samym bardzo wysoki popyt na swoje samochody elektryczne na mocny wzrost.
W minionym roku Volkswagen dostarczył klientom na całym świecie więcej aut elektrycznych i hybrydowych typu plug-in niż kiedykolwiek wcześniej – łącznie było to ponad 212 000 egzemplarzy.
Miniony rok odznaczył się wzrostem sprzedaży nowych samochodów w Polsce. Znaczną część wolumenu stanowią modele Grupy Volkswagen, do których TOTAL oferuje tzw. niebieski olej silnikowy.
W 2017 r. w Unii Europejskiej sprzedano 216 566 pojazdów elektrycznych. To o 39% więcej niż w roku 2016. Obserwatorium Rynku Paliw Alternatywnych ORPA.PL analizuje najnowsze dane Europejskiego Stowarzyszenia Producentów Samochodów (ACEA), dotyczące liczby rejestracji samochodów w UE.
W pierwszej połowie 2023 roku w Polsce zarejestrowano 238,7 tys. nowych samochodów osobowych – o ponad 12% więcej w porównaniu z analogicznym okresem ubiegłego roku. Od stycznia do czerwca 2023 roku Polacy kupili 102 tys. nowych pojazdów z napędami alternatywnymi, o 24% więcej niż rok wcześniej. Lepsze wyniki notują również fabryki motoryzacyjne w Polsce, w których w pierwszym półroczu br. wyprodukowano blisko 306 tys. pojazdów, o 42,7% r/r.
W lipcu Ukraińcy kupili ponad 4,6 tys. nowych i używanych samochodów elektrycznych. To o 70,4% więcej niż w lipcu ubiegłego roku i o 1,3% więcej niż w czerwcu 2023 r.
Z danych Europejskiego Stowarzyszenia Producentów Pojazdów ACEA wynika, że z polskich salonów w pierwszym półroczu br. wyjechało 247 tys. nowych samochodów osobowych, o ponad 17% więcej niż rok temu.
W życie wchodzi rządowy program dopłat do zakupu samochodów elektrycznych, który w pierwszym etapie obejmie nabywców indywidualnych. Ci mogą uzyskać 30% dofinansowania do zakupu elektryka, którego cena nie przekracza 125 tys. zł. W drugim etapie na taki bonus będą mogli liczyć też klienci flotowi. Z prognoz PSPA i Frost & Sullivan wynika, że przy optymalnym wykorzystaniu środków na ten cel z Funduszu Niskoemisyjnego Transportu w 2025 roku flota pojazdów elektrycznych w Polsce będzie już liczyła 300 tys.
Jordi Vila, kluczowa postać w procesie elektryfikacji rynku europejskiego przez Nissana, został mianowany wiceprezesem działu sprzedaży i marketingu na Europę.
Arval Service Lease Polska, lider rynku wynajmu długoterminowego pojazdów i rozwiązań z zakresu zrównoważonej mobilności, w 2022 roku sprzedał prawie 8000 samochodów pokontraktowych. Najczęściej wybieranym przez klientów modelem pojazdu była Skoda Octavia. Oto podsumowanie sprzedaży aut używanych w 2022 roku.
Według raportu AAA AUTO obejmującego ostatnie 4 lata, który opiera się na analizie danych dotyczących sprzedaży aut używanych w komisach, na stronach internetowych oraz u dealerów samochodów używanych, od stycznia do połowy grudnia 2019 roku w Polsce pojawiło się 2 487 916 ofert sprzedaży samochodów używanych. Dla porównania w 2016 roku było 2 196 085 ofert, w 2017 roku – 2 164 886 ofert, a w 2018 roku było ich 2 524 494.
Koniec roku przyniósł spadek liczby oferowanych samochodów na wtórnym rynku. Młode auta zredukowały mediany przebiegu i wieku.
Prawnicy oceniają, że może się pojawić kilkadziesiąt, a nawet kilkaset roszczeń przeciwko różnym podmiotów w naszym kraju.
Chcesz otrzymać nasze czasopismo?
Partnerzy portalu