Zainstalowanie zamiennego zestawu łańcucha rozrządu jest kosztownym procesem i nie należy traktować tego, jak zwykłej naprawy. W tym przypadku konieczne jest podejście metodyczne w celu znalezienia pierwotnej przyczyny awarii. Nieprzestrzeganie takiego sposobu pracy może sprawić, że usterka powróci.
W ofercie producenta zestawów sterowania rozrządu – firmy FAI – jest już 500 referencji pokrywających 16 000 samochodów osobowych oraz lekkich pojazdów dostawczych.
Dla zapewnienia optymalnego nasmarowania oraz dodatkowej ochrony przed zużyciem Schaeffler dołącza dodatek smarujący do zestawów INA Timing Chain KIT. Nowy produkt, opracowany przez Schaeffler i specjalistę w dziedzinie olejów i dodatków Liqui Moly, redukuje zużycie eksploatacyjne po wymianie łańcucha rozrządu o nawet 20%.
Jednym z rodzajów napędu rozrządu w silnikach spalinowych jest łańcuch, który porusza się po kole zębatym wału korbowego, wprawiając w ruch koła wałków rozrządu. Zerwanie łańcucha, w zależności od rodzaju silnika oraz zestawu zmiennych np. prędkości obrotowej, może mieć bardzo poważne konsekwencje dla jednostki napędowej, na czele z jej nieodwracalnym zniszczeniem.
Jeśli nie chcesz mieć problemu z łańcuchowym napędem rozrządu, powinieneś nauczyć się dbać o nowoczesny silnik.
Większość polskich kierowców decyduje się na zakup samochodów używanych – w 2016 r. sprzedano 476 tys. nowych pojazdów, a jednocześnie było aż 1,96 mln ofert sprzedaży samochodów z drugiej ręki. Nabycie używanego samochodu zawsze niesie ze sobą ryzyko ujawnienia się poważnej usterki już po dokonanej transakcji, a jedną z groźniejszych może być awaria napędu układu rozrządu.
W bieżącym roku w Firmie Świątek zostaną wprowadzone nowe promocje cenowe, nowe technologie, nowe usługi i rozszerzony asortyment.
Jednym z największych wyzwań w dzisiejszych czasach jest dostosowanie procesów gospodarczych w taki sposób, aby były bardziej zrównoważone i przyjazne dla środowiska.
Montaż paska rozrządu niekiedy stanowi wyzwanie. Zawsze należy postępować zgodnie z zaleceniami producenta samochodu. Często jednak zapominamy o precyzyjnym doborze części lub kierujemy się innymi czynnikami, np. ceną, co niestety może mieć przykre konsekwencje.
Rozrząd napędzany paskiem to jedno z najpopularniejszych rozwiązań w układzie rozrządu, stosowane w wielu samochodach osobowych. Producenci określają czas wymiany paska rozrządu zazwyczaj po przejechaniu kilkudziesięciu tysięcy kilometrów. Może się jednak zdarzyć, że kierowca przekroczy termin wymiany albo na stan paska wpłyną czynniki poboczne, powodując jego uszkodzenie. To bardzo niebezpieczne zjawisko dla każdej jednostki napędowej, która – w takich przypadkach – zazwyczaj ulega zniszczeniu. Jakie mogą być tego przyczyny i o czym pamiętać, decydując się na naprawę lub wymianę całego silnika?
Układ rozrządu silnika spalinowego, choć pozostaje ukryty, pełni kluczową rolę w funkcjonowaniu pojazdu. Jest odpowiedzialny za synchronizację ruchu zaworów z ruchem tłoka.
Nowe etykiety opakowań zapewniają potrójne zabezpieczenie i pozwalają odróżnić oryginalne produkty od podróbek.
Wałek rozrządu w trakcie swojej pracy podlega licznym obciążeniom, co prowadzi do jego zużycia.
Gama łańcuchowych zestawów rozrządu powstała w odpowiedzi na zapotrzebowanie wciąż rozwijającego się rynku. Obecnie co drugi nowy samochód opuszczający fabrykę wyposażony jest w silnik z łańcuchowym zestawem rozrządu.
Chcesz otrzymać nasze czasopismo?
Partnerzy portalu