O najważniejszych warunkach i trudnościach, jakie mogą się pojawić w trakcie obsługi układów klimatyzacji przy użyciu czynnika R1234yf rozmawialiśmy z Zenonem Rudakiem, kierownikiem Centrum Technicznego i Szkoleń w firmie Hella Gutmann Solutions.
Choć polimeryzacja nie jest zjawiskiem powszechnym, branża warsztatowa boryka się z uszkodzeniami urządzeń do serwisowania klimatyzacji oraz układów klimatyzacji w samochodach.
Ekologia i bezpieczeństwo – to dwa aspekty, które determinują właściwości czynnika chłodniczego stosowanego w układach klimatyzacji. Kwestie ochrony środowiska sprawiły, że Unia Europejska zakazała stosowania czynnika R134a, głównie ze względu na wysoki współczynnik ocieplenia globalnego, ale także na jego właściwości palne, które powodują, że jego obsługa wymaga odpowiedniej wiedzy i umiejętności.
Trudno sobie wyobrazić, ile razy konstruktorzy McLarena Senny z klocków LEGO nadepnęli w nocy na leżący na podłodze element. O tym, że tak musiało się stać, świadczy chociażby fakt, że model był budowany przez 10-osobowe zespoły, które pracowały 24 godziny na dobę, na kilka zmian.
Od prawie dwudziestu lat Volkswagen stosuje sprzęgło Haldex do przeniesienia napędu na wszystkie koła. Rozwiązanie to jest alternatywą dla napędu Quattro, pozwalając na pełną regulację rozdziału siły napędowej za pośrednictwem sterownika elektronicznego, uwzględniając warunki jazdy, jak i współpracę z systemami ABS, ESP, ASR, EBV czy EDS.
Określenie zawartości tlenu w spalinach odbywa się za pomocą oddzielnego czujnika, który w wyniku reakcji chemicznych wysyła sygnał elektryczny, proporcjonalny do zawartości tlenu w spalinach (np. czujnik galwaniczny).
Firma MAHLE z sukcesem weszła na rynek urządzeń do klimatyzacji. Urządzenia doceniane przez nowych nabywców zyskały rozgłos także wśród sieci dealerskich, które w szczególności są zainteresowane maszynami do obsługi nowego czynnika.
Standox wspiera swoje warsztaty lakiernicze pomagając im w zdobywaniu nowych klientów. Marka specjalizująca się w branży lakierów renowacyjnych opracowała koncepcję marketingową o nazwie 1DayRepair.
Obwód ładowania składa się z alternatora, regulatora napięcia, wiązki przewodów i niekiedy lampki ładowania. Wprowadzając dodatkowe wyposażenie elektryczne pojazdu, należy sprawdzić, czy moc alternatora jest wystarczająca, i w razie potrzeby zastosować alternator o większej mocy.
Najbardziej rozpowszechnionym typem transmisji danych – stosowanym w motoryzacji od ponad 20 lat – jest standard CAN (Controller Area Network).
Chcesz otrzymać nasze czasopismo?
Partnerzy portalu