Spółka Stellantis oficjalnie ogłosiła sfinalizowanie przejęcia aiMotive, czyli wiodącego producenta oprogramowania do autonomicznej jazdy i zaawansowanych systemów sztucznej inteligencji.
Mercedes-Benz ogłosił, że DRIVE PILOT – jego wiodący w swojej klasie system warunkowo zautomatyzowanej jazdy na poziomie 3 SAE – otrzymał certyfikację od władz stanu Kalifornia.
Podczas gdy świat przygotowuje się na wprowadzenie pierwszej generacji w pełni autonomicznych pojazdów, DENSO zaprojektowało na nowo swój system EPS.
Rozwój jazdy autonomicznej zmienia krajobraz technologii transportu w sposób tak dynamiczny, że jest porównywany do przełomowych zmian na „Dzikim Zachodzie”.
Ciężarówka przemieszcza się bez kierowcy. Obrazy z kamer, umieszczonych na pojeździe, analizuje sieć neuronowa. Jeszcze do niedawna byłby to fragment scenariusza filmu science fiction. Obecnie jest to rzeczywistość, którą tworzą firmy informatyczne działające w branży automotive. Jedną z nich jest GlobalLogic Polska.
Pojawienie się na rynku pojazdów elektrycznych i autonomicznych ma przełożenie nie tylko na sektor automotive, lecz także na branżę oponiarską. Coraz bardziej zaawansowane technologicznie samochody wymuszają wprowadzanie kolejnych przełomowych rozwiązań. Już w tej chwili opony nowej generacji są w stanie wydłużyć zasięgi samochodów elektrycznych o blisko 20%, zredukować hałas czy zapewnić szczelność opony po jej uszkodzeniu. Za kilka lat na rynku pojawią się takie, które będą się komunikować z pojazdem i informować np. o zagrożeniu na drodze.
Z ostatniego badania Ipsos wynika, że kierowcy nie są zainteresowani autonomicznymi samochodami. Nowy pojazd koncepcyjny Scanii AXL natomiast udowadnia, że samochody przyszłości nie potrzebują kierowców ani tym bardziej kabin dla nich.
Już niedługo będziemy poruszać się, wykorzystując napęd elektryczny lub chociaż wspierając się nim w momentach, kiedy nie będzie możliwe napędzanie samochodu silnikiem spalinowym.
Warsztaty i punkty napraw mogą korzystać z szerokiego asortymentu łożysk kół wszystkich generacji oraz odpowiednich kompletnych zestawów w jakości MEYLE-ORIGINAL, dla wszystkich popularnych modeli.
Projekt evolvAD, którego celem jest zwiększenie możliwości wprowadzenia systemów autonomicznej jazdy w Wielkiej Brytanii oraz techniczne wsparcie przygotowania łańcucha dostaw do masowego wdrożenia tych systemów, będzie polegał na intensywnym testowaniu skomunikowanych i autonomicznych pojazdów (Connected and Autonomous Vehicles, CAV) na różnego rodzaju drogach, zarówno w miejskich strefach zamieszkania, jak i na terenach wiejskich.
Na początku lipca mieliśmy okazję uczestniczyć w konferencji technicznej Bosch Mobility Experience 2017 na torze testowym firmy Bosch w Boxbergu. Tytułowa fraza odnosi się do tendencji rozwoju motoryzacji i czynnego udziału w tym trendzie rozwiązań oferowanych przez organizatora spotkania.
Automatyzacja procesu kierowania pojazdami to nie jest kwestia przyszłości. To dzieje się już teraz. Inżynierowie z Centrum Technicznego Delphi w Krakowie uczestniczą w pracach nad rozwojem technologii aktywnego bezpieczeństwa.
Goodyear rozszerzył integrację swojej technologii SightLine z systemem autonomicznej jazdy ciężarówek Gatik, umożliwiając im bezpieczniejszą, bardziej przewidywalną i efektywniejszą jazdę.
Niemal połowa polskich kierowców, decydujących o zakupie nowych opon zimowych, sięga po produkty z segmentu ekonomicznego1, szukając najlepszej jakości w ramach najniższej ceny.
Chcesz otrzymać nasze czasopismo?
Partnerzy portalu