Czujnik NOx jest ważnym elementem układu oczyszczania spalin służącym do redukcji stężenia szkodliwych substancji NOx (tlenki azotu). Jest stosowany w pojazdach z silnikiem wysokoprężnym z układem SCR (selektywna redukcja katalityczna) na bazie mocznika (AdBlue).
Odpowiednia diagnostyka czujników stanowi istotny etap w ustalaniu przyczyn usterki nowoczesnego silnika. Niestety, jak pokazuje praktyka, jest to zagadnienie, które wciąż sprawia wiele problemów.
Wyjątkowo odporne na wysoką temperaturę i wibracje.
DENSO rozszerzyło program systemów sterowania silnikiem (EMS) dla rynku wtórnego o nową linię części - czujniki temperatury odprowadzanych spalin (EGT).
Na łamach „autoEXPERTA" opisywałem swego czasu szerokopasmowe czujniki zawartości tlenu w spalinach. Przedstawiony przeze mnie opis ich pracy był jednak uproszczony. Dlatego w kolejnych artykułach powrócę do tego tematu, przyglądając się mu bardziej szczegółowo.
Grupa Valeo jest wiodącym dostawcą nowoczesnych systemów parkowania na OE. Teraz jako pierwszy i jedyny dostawca udostępnia gamę ultradźwiękowych czujników parkowania na niezależny rynek aftermarketowy.
Systemy noktowizyjne nie szokują już tak jak kilka lat temu, jednak nadal są w wyposażeniu jedynie samochodów wyższej klasy. Systemy radarowe spotyka się już w samochodach popularnych, w których stanowią wyposażenie podstawowe.
DENSO rozszerzyło program części do systemów sterowania silnikiem (EMS) o 4 nowe czujniki temperatury odprowadzanych spalin (EGT), które mają łącznie 535 dodatkowych zastosowań i zastępują 12 numerów części OE.
Ulepszone samochodowe czujniki wizyjne DENSO wykrywają pieszych również w nocy, zmniejszając ryzyko zaistnienia wypadku drogowego.
Czujnik liniowy A/F – specjalny rodzaj czujnika tlenu – mierzy stosunek powietrza do paliwa i umożliwia obsługę bardziej zaawansowanych procesów kontroli emisji.
Trudno sobie wyobrazić, ile razy konstruktorzy McLarena Senny z klocków LEGO nadepnęli w nocy na leżący na podłodze element. O tym, że tak musiało się stać, świadczy chociażby fakt, że model był budowany przez 10-osobowe zespoły, które pracowały 24 godziny na dobę, na kilka zmian.
W ofercie firmy Meyle jest gama czujników wału korbowego do ponad 350 modeli samochodów.
W ofercie TPMS Electronics pojawiły się uniwersalne i programowalne czujniki TPMS AUTEL MX-Sensor. Czujniki te występują w wersjach 315 i 433 MHz, czyli w wersjach na rynek USA oraz EU.
Chcesz otrzymać nasze czasopismo?
Partnerzy portalu