Valeo uzupełniło swoją ofertę o 283 nowe referencje pomp sprzęgła (CMC) i siłowników sprzęgła (CRC). Są to referencje o znacznym potencjale do bardzo popularnych samochodów.
Sercem hydraulicznego układu sprzęgła jest system wysprzęglający, czyli połączenie pomiędzy pedałem sprzęgła a sprzęgłem. Wszystko to odpowiada za przełączanie przełożeń oraz komfort podczas jazdy.
Układ wspomagania elektrohydraulicznego (EHPS) to system, który łączy w sobie zalety wspomagania hydraulicznego z możliwością precyzyjnego i zmiennego – w zależności od potrzeb – sterowania za pomocą jednostki elektronicznej.
Wysprzęglik centralny jest sercem każdego sprzęgła. Jeden błąd przy jego wymianie może zniweczyć całą pracę mechanika, a właściciela samochodu narazić na dodatkowe problemy.
Ogólne zasady serwisowania sprzęgła dwumasowego, zakres przeprowadzanych czynności i kolejność ich wykonywania pozostają niezmienne dla wielu marek i modeli pojazdów osobowych. W niniejszym artykule przykładem będzie Mercedes-Benz E220 CDI.
W zakresie cześci układów chłodzenia do aut ciężarowych, Nissens wdrożył nową linię produktową – sprzęgła wentylatorów.
Tarcze sprzęgłowe mają coraz szerszy zakres kompensacji drgań skrętnych wału korbowego.
Sprzęgła marki SACHS do pojazdów osobowych dostępne są teraz w niższych cenach. Dodatkowo do każdego zakupionego sprzęgła, dwumasowego koła zamachowego lub zestawu sprzęgła marki SACHS klient otrzymuje pastę do mycia rąk o niezawodnym składzie. Promocja obowiązuje od 19 sierpnia br. do wyczerpania zapasów.
Wysoka trwałość dzięki prostej konstrukcji i coraz mniejsze wymiary – inżynierowie firmy SKF mieli duży wpływ na to, jak dziś wyglądają pompy wody. Jeśli pompy wody zawodzą, to zwykle z powodu błędów w montażu i eksploatacji. Przeczytaj jak ich uniknąć.
Właściwa ocena układu sprzęgła wymaga zachowania odpowiedniej kolejności działań inspekcyjnych. Kluczową rolę odgrywa tutaj także dokładny wywiad z klientem.
Tuning silnika oraz przygotowanie samochodu do sportu niesie za sobą konieczność dostosowania również układu przeniesienia napędu.
Co drugie sprzęgło zamontowane w ciężarówce opuszczającej europejskie fabryki pochodzi od Valeo. Decyduje o tym wieloletnie doświadczenie tego producenta oraz fakt, że Valeo samo projektuje i wytwarza materiały cierne dla tarcz sprzęgłowych. Trafiają one nie tylko do produktów na pierwszy montaż i rynek wtórny, ale kupują je nawet konkurenci.
Wymiana tarcz sprzęgła w skrzyni dwusprzęgłowej jest bardziej skomplikowana niż w przypadku konstrukcji jednotarczowej.
Chcesz otrzymać nasze czasopismo?
Partnerzy portalu