Przyczyn wypadania zapłonu może być więcej niż sam tylko uszkodzony układ zapłonowy.
Korzystając z praktycznego przewodnika na temat serwisowania cewek zapłonowych, poznasz zasadę ich działania, przyczyny awarii oraz sposób wymiany.
W porównaniu ze współczesnymi pojazdami, systemy zapłonowe w klasycznych i starszych samochodach potrzebują nie tylko regularnej konserwacji, ale także specjalistycznej wiedzy.
Nieprawidłowe działanie układu zapłonowego jest spowodowane najczęściej przez uszkodzenie świec zapłonowych, przewodów wysokiego napięcia, cewki, rozdzielacza lub czujnika halotronowego.
Twoje auto nie odpala? Nie zawsze świadczy to o poważnej usterce. Przyczyny takiego stanu rzeczy mogą być prozaiczne, dlatego warto zachować spokój i sprawdzić nawet najdrobniejszą rzecz. Jak sprawdzić, co jest powodem problemów z silnikiem? Co zrobić, gdy auto nie chce odpalić?
Do 30% wartości dobrze wyposażonego nowego samochodu stanowi jego układ elektryczny i – co więcej – elektroniczny. To nie jest kwestia mody, ale wynik rosnących wymagań konsumentów w zakresie bezpieczeństwa, komfortu i infotainment.
Aby silnik Diesla pracował bez problemów, konieczne jest prawidłowe rozpylenie paliwa.
MAHLE Powertrain zdobyło nagrodę na konferencji IMechE za opracowaną technologię zapłonu przedkomorowego.
Aby umożliwić rozruch silników wysokoprężnych, potrzebne jest ich wstępne podgrzanie. Dzięki temu mieszanka paliwowo-powietrzna w komorze spalania może osiągnąć temperaturę zapłonu. W tego typu silnikach podgrzewanie powietrza odbywa się za pomocą świec żarowych.
Silniki Diesla oferują mniejsze zużycie paliwa przy jednocześnie mniejszej emisji dwutlenku węgla w spalinach.
Układ chłodzenia silnika (benzynowego lub Diesla) odgrywa niezwykle ważną rolę w utrzymaniu optymalnej temperatury pracy silnika. Prawidłowa temperatura jednostki napędowej ma kluczowe znaczenie dla właściwego funkcjonowania pojazdu.
Federal-Mogul Motorparts przygotował nowe szkolenia dotyczące układów zapłonowych BERU i Champion oraz filmy instruktażowe na temat uszczelnień olejowych i montażu śrub głowicowych Payen.
Układy klimatyzacji i ogrzewania w pojazdach hybrydowych i elektrycznych muszą być albo bardzo efektywne, albo niezależnie zasilane paliwem.
Chcesz otrzymać nasze czasopismo?
Partnerzy portalu