Instalacja zasilania gazem LPG silników z wtryskiem bezpośrednim stawia wiele wyzwań. Producenci takich systemów gwarantują ich poprawną pracę, jednak ciągle zdarzają się samochody, w których coś nie działa prawidłowo.
Jak rozwijają się systemy zasilania LPG w kraju, który jest w pierwszej trójce na świecie pod względem wielkości parku samochodów zasilanych tym paliwem? Jakie są ogólne trendy dotyczące LPG?
Coraz częściej widuje się oferty przeróbki diesli na zasilanie LPG. Czy to ma sens?
Zbliżająca się do nas coraz większymi krokami elektromobilność oznacza prawdziwą rewolucję w świecie motoryzacyjnym. Największym przegranym, jeśli ziszczą się plany o całkowitym zakazie produkcji aut z tradycyjnym napędem, będą oczywiście samochody spalinowe. Jednak rykoszetem może oberwać również branża LPG. Czy taki czarny scenariusz rzeczywiście może się ziścić?
Rajdy samochodowe zyskują na popularności nie tylko wśród kierowców, ale również żądnych emocji kibiców. Nie wszyscy jednak wiedzą, że w tym widowisku sportowym biorą również udział auta z instalacją gazową, co jeszcze jakiś czas temu było zakazane.
Producenci instalacji LPG idą z duchem czasu i oferują rozwiązania, które współpracują z coraz nowocześniejszymi silnikami.
Tankowanie autogazu na sprawdzonych stacjach oraz regularne przeglądy, nie muszą zapewnić instalcji LPG długowieczności.
Kompletna instalacja gazowa od jednego producenta to najlepszy wybór. Praca nad instalacją w jednym miejscu pozwala na odpowiednią kalibrację i niezawodne działanie oraz kontrolę jakości produktu.
O ile w poprzednich dekadach stawiano na bezawaryjne, wolnossące jednostki 6- oraz 8-cylindrowe, to obecnie prym wiedzie „downsizing”. Konstruktorom silników przyświeca jeden cel – sprostać rygorystycznym wymogom norm emisji spalin.
Montowanie specjalnych zestawów instalacji LPG w Autoryzowanych Stacjach Serwisowych marki będzie jeszcze szybsze, dzięki wstępnemu montażowi wykonanemu przez samego producenta – firmę LandiRenzo.
Instalacja LPG to najtańszy sposób na obniżenie kosztów użytkowania samochodu. Można zainstalować ją w leasingowanym aucie, lecz potrzebna jest zgoda leasingodawcy. Co więcej, rzadko się zdarza, aby to leasingodawca pokrywał koszty instalacji. Więcej informacji w artykule.
Po zeszłorocznej obniżce cen paliw znowu za benzynę musimy płacić około 5zł. Chociaż eksperci przewidują w najbliższym czasie spadek cen tego paliwa, to polscy kierowcy wciąż chętnie wybierają ponad dwukrotnie tańszą alternatywę w postaci gazu LPG.
Dacia przedstawiła nową jednostkę dwupaliwową, zasilaną benzyną i LPG. Jest to silnik TCe 100 LPG. Po raz pierwszy został zaprezentowany na targach samochodowych w Brukseli pod maską Dustera. Wkrótce będzie również oferowany w Sandero, Sandero Stepway, Loganie i Loganie MCV.
Sposób na zabezpieczenie zaworów i ich gniazd - nowość od Liqui Moly.
Normy emisji spalin i ich znaczenie w nowoczesnych pojazdach są nie do przecenienia. Mając na uwadze ciągłe podwyższanie norm emisji spalin warto poważnie zastanowić się nad rodzajem stosowanego medium jako paliwa.
Chcesz otrzymać nasze czasopismo?
Partnerzy portalu